logo transparant maken in WordPress

• Onderwerp starter Onderwerp starter Area
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Tecsman zegt dat Gimp 'm lastiger lijkt, maar heeft er zelf kennelijk geen ervaring mee (@Tecsman: klopt dat?).
  • Volgens (alweer) Google is het transparant maken van een afbeelding in Gimp ook voor een starter best te doen:
    gimp_how_to_make_transparent_image *)
  • Maar neem gerust een ander programma. ;)
_________
*) Aanvulling bij STEP 5:
  • Een gedeeltelijk transparant gemaakte afbeelding opslaan als .gif heeft de beperkingen: hoogstens 256 kleuren mogelijk, en geen halftransparantie (= vaak kartelige randen).
  • Een gedeeltelijk transparant gemaakte afbeelding opslaan als .png heeft die beperkingen niet: 16M kleuren mogelijk, en ook semi-transparantie met vloeiende overgangen.

Laatst bewerkt:
csshunter, hoe ervaar jij GIMP dan?

Oke, ik zal dan GIMP even anders proberen. Hoop dat ik daarover jullie nog mag storen met vragen. :)

Laatst bewerkt:
Ik heb GIMP een tijdje geïnstalleerd gehad om wat dingen uit te proberen bij een andere helpmij-vraag, en dat lukte. Verder heb ik me niet in GIMP (en de bediening ervan) verdiept, omdat ik tevreden ben met PSP6 *), en geen noodzaak zag de opties van een ander program aan te leren.
... En onlangs heb ik GIMP er weer van af gegooid om de harde schijf te sparen.
Helaas dus geen noemenswaardige ervaring met GIMP.

_________
*) Waarin gedurende de jaren redelijk bedreven geraakt, zie bv. deze serie (nr. 2, 3, 4) van 1 basisfoto (nr. 1). :)

Psp6?

Maar goed. Ik kijk wel even verder.

Laatst bewerkt:
Paint Shop Pro 6, als eerder genoemd. Is voor zover ik weet alleen Windows.

Ja, het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Wat mij betreft echt zijn geld dubbel en dwars waard.

@Tecsman:
Hoi Tecsman. - Hola, ik snap 'm even niet.
  • Bedoel je Paint Shop Pro die een lieve duit kost? Dat klopt (voor de laatste versie PaintShop Pro X5 *), maar Area werkt op een Mac, en daar doet PaintShop Pro X5 het niet op (zie systeemvereisten...).
  • Photoshop is er wel voor de Mac, in verschillende gedaanten, en kan ook een lieve duit kosten.
Maar bij al dit geshop: GIMP is voor beide systemen gratis, en kan ook heel veel.

_____
*) Als je onder Windows draait is via oldversion.com wel o.a. de oude PSP6 gratis te downloaden. :)

Het ging om SnagIt. Die kan ik wel downloaden in de Mac App Store.

Hij kost €45, maar ik heb ook een handleiding ervoor nodig. Ben namelijk een beginneling.

Laatst bewerkt:
Daarnaast lees ik dat anderen ook Pixelmator aanraden. Kreeg van Apple ook een mail over Snapheal.

Pfff, wordt er niet makkelijker op.

Online fotobewerker gespot !

Hoi Area,
Ik liep net het online-tekenprogramma pixlr.com/editor tegen het lijf. Ziet er op het eerste gezicht aardig uit, en je hoeft niets te installeren. :)
O, net even geprobeerd, en het gaat ook zo:
  • Menu Taal > even op NL zetten.
  • Menu Bestand > Open afbeelding.
  • Linker-gereedschapsbalkje: Vergrootglas selecteren en op image klikken tot groot genoeg.
  • Naar middelste Lagen-venstertje rechts gaan, en dubbelklikken op het slotje (achtergrond van de laag is nu "gedeblokkeerd", d.w.z. kan transparant gemaakt worden).
  • Terug naar Gereedschap aan de linkerkant en toverstaf selecteren:
    tstaf.png
  • In de afbeelding de transparant te maken onderdelen aanklikken; in de instellingen van de toverstaf (bovenste grijze balk) kan je met de Tolerantie spelen voor het beste resultaat.
  • Met de Shift toets ingedrukt kan je meerdere gebieden selecteren om transparant te maken.
  • Menu Bewerken: Wissen!
  • Menu Bestand > Bewaren > optie Formaat: "PNG (transparant, hoogste kwaliteit)".
  • Klaar is Area! :d
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Bedankt CSShunter, ik zal later op de avond even kijken. Moet nu nog wat dingen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan