Switch blokkeert torrents?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vjuice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2013
Dus, ik heb laatst een nieuwe verbinding thuis gekregen. Waarbij ik eerst direct aan de router vast zat, zit er nu een switch tussen. Hierbij is een kabel doorgeknipt en opnieuw verbonden. Echter, sinds dit gedaan heb, is torrents downloaden een ramp, kzit op een 50 mbps connectie en de downloads gaan zelden sneller dan 30 kb per seconde.

Eerst dacht ik dat dit eventueel de router was (poort blokkeert), maar nu ging ik testen op mijn laptopje die op wireless zit (directie connectie) en daar gaat het allemaal soepel op alsof het nooit veranderd was (gebruik zelfde torrents/utorrent versie)

Waar zit het probleem nu, de router, switch, of eventueel een slecht aangelegde kabel? En hoe los ik het op.

Waarom knip je een kabel door. Wellicht om te verlengen.
Het opnieuw krimpen is zo'n gepriegel, ( gaat nogal eens fout ) dat ik het niet meer doe en bij de Gamma een langere kabel mat aangegoten stekkers haal.

Heb je de switch inderdaad ingesteld als switch. Dus de DHCP server op de switch uitgeschakeld ?
Je router heeft die functie, en 2 maal een server wil nogal eens voor conflicten zorgen:o

Waarom knip je een kabel door. Wellicht om te verlengen.
Het opnieuw krimpen is zo'n gepriegel, ( gaat nogal eens fout ) dat ik het niet meer doe en bij de Gamma een langere kabel mat aangegoten stekkers haal.

Heb je de switch inderdaad ingesteld als switch. Dus de DHCP server op de switch uitgeschakeld ?
Je router heeft die functie, en 2 maal een server wil nogal eens voor conflicten zorgen:o

Het is geen zelf aangelegd netwerk, gedaan door de kpn monteur (ja ja, vakmensen, elke keer gezeur). Ik was ook niet zo blij mee toen ik hoorde dat ze het gingen doorknippen.

Niet zeker van, hoe gaat dit te werk, gewoon in de router?

Heb 2 maal via kennissen verschillende KPN monteurs aan de telefoon gehad, en ze uitgelegd wat ze moesten doen om de boel aan te sluiten :shocked:

In de router hoef je niets te veranderen.
Je switch ( geef daar eens specificaties van ) kun je aanpassen middels een webinterface.
Als het een switch is, dus eerst merk en model vermelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan