goede keuzes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Processor, moederbord en voeding zijn goede keuzes.

Videokaart:
- Is veel te traag om er zware games op te spelen, als je dat niet wilt is hij prima maar denk wel even wat je onder gamen verstaat.

Geheugen:
- Is nu heel duur, jij hebt, en terecht, goedkoop geheugen genomen. Helaas niet veel geheugen met ook nog eens een relatief lage snelheid.

HDD:
- Lijkt merkloos, zou ik niet nemen, zou beter een schijf die iets duurder is met wat meer kwaliteit kiezen.

Alternatieven:
http://www.alternate.nl/html/product/Club_3D/Radeon_HD_7850_royalKing/1006284/?tk=7&lk=4031 (videokaart, is een speciale aanbieding)
http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/8_GB_DDR3-1600_Kit/885866/ (geheugen, veel geadviseerd en van goede kwaliteit)
http://www.alternate.nl/html/product/Western_Digital/WD2500AAKX/738020/ (HDD met dezelfde capaciteit maar van een beter merk)

die harde schijf is REFURBISHED en niet nieuw zit maar 3 maanden garantie op! (Refurbished = kapot en gerepareerd en word weer verkocht)

voor de rest lijkt het erop dat je een low budget game pc'tje wilt hebben
kijk dan of je nog wat meer kan bezuinigen op de behuizing en het moederbord

Maar firestorm, die videokaart moet voor een low-budget gaming pc echt beter, minstens een HD 7790 of GTX 650. Daarom zal er bezuinigd moeten worden op het moederbord. Dan kan de TS beter de ASRock B75 Pro3-M nemen, dat is een microATX bord voor 10 euro minder. De behuizing kan ook wel voor 10 - 15 euro minder maar dan kom je wel weer in de knel met de koeling en als je wilt upgraden is er in een hele goedkope behuizing misschien te weinig ruimte voor extra fans. Dan begint het verhaal weer van voor af aan... misschien toch een hoger budget?

Even een overzichtje voor rb1950 wat hij grofweg voor hoeveel geld krijgt (prijzen zijn voor de 'kale pc' dus zonder randapparatuur, besturingssysteem en assemblagekosten):
Minder dan €400 - budgetsysteem zonder insteek videokaart, kan alleen hele lichte games spelen;
€450 - €550 - budget gamingsysteem met lichte insteek videokaart (max. HD 7770), kan zware games met veel lag spelen;
€650 - €800 - medium gamingsysteem met goede videokaart als er niet te veel optionele onderdelen opzitten, kan zware games op high spelen maar misschien niet in full/ultra HD;
€900 -€1100 - high gamingsysteem met zeer goede videokaart (HD 7950 of beter), kan ook in full HD aardig met zware games overweg;
€1200 of meer - ultimate gamingsyteem, is een alleskunner.

fans etc is bij zaak als je niet gaat voor overclocken/meerdere videokaarten plaatsen/stille computer, als je dat dus niet doet dan voldoen de standaard mee geleverde koelers prima.
verder heb je ook low budget behuizingen die prima airflow hebben

prioriteiten moet je stellen en het lijkt me in dit geval dat hij een beetje wilt kunnen gamen voor een laag budget
en dan moet je inleveren op andere dingen

verder is de HD7750 geen hitte bron en er kan mee gegamed worden
echter zul je dit wel op lagere resoluties moeten doen met die kaart.

wellicht ook verstandig om de cpu een stapje lager te doen een i3 3220 kan namelijk prima een HD7850 ondersteunen!

Laatst bewerkt:
fans etc is bij zaak als je niet gaat voor overclocken/meerdere videokaarten plaatsen/stille computer, als je dat dus niet doet dan voldoen de standaard mee geleverde koelers prima.
verder heb je ook low budget behuizingen die prima airflow hebben

prioriteiten moet je stellen en het lijkt me in dit geval dat hij een beetje wilt kunnen gamen voor een laag budget
en dan moet je inleveren op andere dingen

verder is de HD7750 geen hitte bron en er kan mee gegamed worden
echter zul je dit wel op lagere resoluties moeten doen met die kaart.

wellicht ook verstandig om de cpu een stapje lager te doen een i3 3220 kan namelijk prima een HD7850 ondersteunen!

klopt ik wil heel graag weer gaan pc gamen en de pc die ik nu heb heeft al moeite met bf2. ik wil graag mijn gameplays recorden en op youtube zetten dus heb ook een slot nodig voor een capture card. verder kan ik met mijn budget echt niet omhoog als het kon had ik dat al gedaan. ik heb een sites gevonden waar ik de componenten kon testen voor een bepaalde game. ik koos voor bf3 omdat ik dat voornamelijk ga spelen en ook bf4 maar dat duurt nog even. maar deze componenten kwamen met prijs/kwaliteit toch wel het beste voor mij uit. ik bedoel maar dat iedereen wel een i7 six-core wilt hebben een een nvidia gtx690 maar dat is gewoon niet te betalen. ik ben bijna 15 kan nog niet werken en mijn zakgeld is 10euro per maand dus heb al HEEL lang gespaard voor deze componenten. ik ga dus niet omhoog met mijn budget en dacht dat dit wel een goede combo was. ik ben het eens met de HD en kan daar nog wel een oplossing voor zoeken en desnoods mijn oude gebruiken. een ssd is niet nodig want dat is duur. een i3 zou kunnen maar moet even kijken hoe dat zal gaan met de video editing. mijn moederbord moet minimaal 1x PCIe 16 hebben en 1x PCIe 1 hebben voor de capture card en de video kaart. mijn RAM wil ik ook niet omhoog doen omdat dat toch weer 50 euro is.

die 500GB hardeschijf moet wel SATA zijn anders kan je em niet aansluiten op het moederbord
oude Hardeschijven komen met IDE namelijk

prima setup voor dat geld trouwens:thumb:

edit: vergeet je dvd speler/brander niet!

Laatst bewerkt:
ja die hardeschijf is sata en ik heb 2 cd/dvd speler/branders dus dit gaat het worden.

nog een klein vraagje, ik zoek nog een goede muis en toetsenboord. ik heb graag een bedraade laser muis en dacht aan:
de madcatz cyborg rat7
http://www.alternate.nl/html/product/Mad_Catz/Cyborg_R.A.T.sup7-sup/1032464/?event=search

en voor een toetsenboord weet ik het nog niet, ik weet wel dat ik een mechanisch toetsenboord wil omdat die gewoon fijner zijn.

iemand nog suggesties?

ziet er goed uit.

iedereen bedankt voor de hulp!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan