Nvidia Driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Nvidia Driver. Ik heb een notebook met een Nvidia GeForce GTX 560M met stuurprogrammaversie 268.12. Alles boven deze versie zorgt er echter voor dat mijn beeldscherm gaat knipperen (en dan bedoel ik echt heel mijn beeldscherm aan, en weer helemaal uit) en leidt soms zelfs tot het uitschakelen van de gehele videokaart... Ik krijg dan elke keer na het knipperen de melding "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Beeldschermstuurprogramma nvidia kernel mode driver (desbetreffende driver versie -bijv 268.12-) reageert niet meer en is hersteld" Nu is dit niet zo'n heel groot probleem, maar dit is toch een Gaming Laptop en deze achterstallige updates kunnen nog wel eens flink wat snelheid kosten. Daarbij is het natuurlijk ook gewoon vreemd dat het niet werkt. Tot nu toe heb ik alle drivers geprobeerd die na versie "268.12" zijn uitgekomen, maar zonder succes, allemaal met hetzelfde probleem. Ik gebruik daarna steeds weer systeemherstel om de oude driver terug te krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met dit probleem. Ik heb al veel gezocht op internet... maar tevergeefs. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kon helpen dit probleem op te lossen.
Als er nog vragen zijn hoor ik die natuurlijk graag.

Alvast bedankt voor alle reacties!
-Bas

PS: Compuerspecificaties
Notebook: MSI GT683 231NL
Windows: Windows 7 Home Premium 64x
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 560M
Processor: Intel Core i7-2630QM
RAM: 8GB

je kunt de Nvidia drivers ook "schoon" installeren (dit moet je dan aangeven tijdens de installatie). Heb je dit al geprobeerd?

Hoi,

Vaak is een videokaart driver specifiek gemaakt voor een notebook door de notebook bouwer misschien daarom de driver van msi zelf eens proberen.

Ik ben het helaas niet eens met Modag: ik heb zelf ook een laptop met een nvidia videokaart, en deze is zoals vrijwel elke (laptop)videokaart gewoon ondersteund. De drivers download ik dan ook rechtstreeks van de site van nvidia.

mijn geval betreft het een 6 jaar oude laptop.

K1pje : ik ben het wel met Modag eens en wel omdat er wel degelijk laptop/pc-bouwers zijn die een convenantje aangaan / aangingen met Nvidia om vervolgens toestemming te krijgen om kleine, maar soms wel ingrijpende wijzigingen aan te brengen in de chip en / of de door hen geplaatste kaart / meegeleverde software. Computerbouwers als Dell en (de thans niet meer in Europa opererende) Gateway2000, waren / zijn daar sterke voorbeelden van.
Het feit dat jij alles van Nvidia zelf kunt downloaden, installeren en normaal kunt gebruiken wil toch per definitie niet zeggen dat dat voor alle laptops op de aardbol geldt?

Laatst bewerkt:
ik heb ook de nieuwste nvidia driver iets oudere knipperde mijn scherm ook bij nieuwe dus ook
maar knipperen stopt op gegeven moment,maar als ik enkel de monitor aan zet knippert het scherm ook
heb jij dat ook al geprobeerd ,pc uit en monitor aan zetten
ik heb dus een nieuwe monitor besteld

ik heb ook de nieuwste nvidia driver iets oudere knipperde mijn scherm ook bij nieuwe dus ook
maar knipperen stopt op gegeven moment,maar als ik enkel de monitor aan zet knippert het scherm ook
heb jij dat ook al geprobeerd ,pc uit en monitor aan zetten
ik heb dus een nieuwe monitor besteld

Ik heb een Notebook

Modag zei:
Hoi,

Vaak is een videokaart driver specifiek gemaakt voor een notebook door de notebook bouwer misschien daarom de driver van msi zelf eens proberen.

Dankje, maar waar zou ik die dan vandaan moeten halen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan