visual basic form onsluitbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

christian1122

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
ik ben een lockscreen aan het maken omdat je vanuit het windows lockscreen de computer gewoon uit kan zetten zonder wachtwoord
ik heb dus eerst geprobeerd om het taakbeheer uit te schakelen todat het programma weer sluit maar dat lukt niet in visual basic
toen probeerde ik het programma te verbergen in het taakbeheer maar dt kan alleen als het programma geminimaliseerd is.
ik heb nu dus een ideetje. ik heb 3 forms gemaakt. 1 main form die niet zichtbaar is in taakbeheer en geminimaliseerd is. ik heb 1 form waar je dus het wachtwoord in moet typen om de pc te unlocken en nog 1 form die er voor moet zorgen dat het 2de form niet te sluiten is. ik heb het 3de form niet onzichtbaar kunnen maken maar ik heb het gewoon explorer.exe genoemd en dezelfde icoon gegeven. als je nu het 2de form sluit en dan ergens in het scherm klikt dan restart form 2 automatisch weer. daarvoor heb ik deze code gebruikt:
Code:
Private Sub explorer_MouseClick(sender As Object, e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles Me.MouseClick
        lockscreen.Show()
    End Sub

het probleem is alleen dat als explorer(3de form) word afgesloten het einde verhaal is
is er een manier om form 3 helemaal te verwijderen en de main form dat werk te laten doen en tegelijkertijd ook nog eens zorgen dat hij onzichtbaar blijft?
ik heb dit al geprobeerd maar dat werkt niet:
Code:
Private Sub Explorer_FormClosing(sender As Object, e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing
        Me.Show()
    End Sub

Laatst bewerkt:
ik heb al een oplossing
ik heb een code gevonde die iedere tick van een timer controleert of taskmanager geopend is en als hij geopend is sluit hij hem meteen weer
ik zal de code hier maar niet plaatsen omdat het ook gebruikt kan worden om malware te maken

Hallo,

Let er ook op dat Alt+F4 en Alt+Tab niet gebruikt kunnen worden....
Verder kan je misschien bij het explorer.formclosing event dit neerzetten:
Code:
Application.Restart()
Dat is in mijn mening iets netter dan het afsluiten van taakbeheer.

Aangezien de vraag opgelost is, mag je de status ook op 'opgelost' zetten. Dat kan rechtsboven in je eerste post.

MartinJM

... controleert of taskmanager geopend is en als hij geopend is sluit hij hem meteen weer
En dat ga je dan voor alle mogelijk taskmanagers doen? (bv PE-ProcessExplorer). En taskkill vanuit de command prompt? Of shutdown?
Ik denk dat je eens moet zoeken op Group Policy Editor, wellicht kun je daar wat mee.

En dat ga je dan voor alle mogelijk taskmanagers doen? (bv PE-ProcessExplorer). En taskkill vanuit de command prompt? Of shutdown?
Ik denk dat je eens moet zoeken op Group Policy Editor, wellicht kun je daar wat mee.

dit gaat alleen om mijn eigen pc en ik gebruik gewoon de standaard taakbeheer
en het programma is fullscreen en topmost dus je kan geen command prompt openen (je kan namelijk helemaal niks openen :P)

Aan/uit schakelaar 4 seconden ingedrukt houden dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan