Advies nodig Game-PC upgrade !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

GekkeGerrit09

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hallo mensen,

Hier eerder kwam ik al op het forum betreft een upgrade aan een videokaart vraag me niet hoe maar heb mijn weg gevonden om gewoon een hele
upgrade te kunnen uitvoeren hier mijn specificatie van mij pc en een aantal eisen/vragen!

Vragen :

Wat is het beste voor het gamen? Amd of Intel !

Wat zou je aan de onderstaande specificatie upgraden
naar een toekomstige pc die elk toekomstige spel makkelijk kan draaien zonder haperingen en dergelijke !?
[Noem daar ook bij het totaal bedrag ! ]

Mijn enigste eis is eigenlijk dat ik nu momenteel vlekkeloos Black ops 2 kan spelen met een hoge FPS ik speel het nu op een lage 60 ik lees verhalen
met mensen op 150 ??

Mijn maximale budget is 800 euro ! het liefst minder ! Aangezien ik dan nog ook andere dingen kan doen

Specificatie :

Voeding : 550 watt

Processor
AMD Phenom II X6 1050T
Thuban 45nm Technologie

RAM
4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 401MHz (6-6-6-18)

Moederbord
ASUSTeK Computer INC. M2N68-AM Plus (AM2) 55 °C

Grafisch
1024MBGeForce GT 430

Harde schijven
1 TB HARDESCHIJF !

Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C SCSI CdRom Device (MOET VERVANGEN WORDEN/DEFECT ! )

Barst maar los en ben benieuwd naar uw mening/specificatie !

Beste voor gamen: Intel
Reden: Intel heeft 'sterkere' cores, maar AMD heeft er meer. Games gebruiken (nog) geen hyperthreading, dus daarom is Intel beter.

60FPS is ruim voldoende, alhoewel als je dat maar met black ops 2 haalt, vraag ik me inderdaad af hoe het met andere spellen verloopt, aangezien BO2 niet echt een "grafische" uitdaging is.
Ik zat er eerder aan te denken om gewoon je gehele PC te vervangen, aangezien je DDR2 hebt, een oude processor en een hele oude videokaart, een upgrade zou ik dus overwegen in een nieuwe PC van ~€750.

1TB HDD zou je mee kunnen nemen, voor de rest moet je alles nieuw kopen.
Je Voeding ook misschien nog wel, als je even van je HDD en Voeding het merk en type kunt vertellen kan ik je verder helpen.
Verder:

Wat vragen:

- Ga je overclocken?
- Doeleinden met je PC (ik denk op ultra gamen?)
- Nog speciale eisen
- Moet er in dit budget ook randapparatuur (scherm, toetsenbord/muis e.d) verwerkt worden?
- Voorkeuren qua kast?

- Nee ga niet specifiek overclocken heb daar geen verstand van en ben bang dat ik me pc verknoei !

- Doeleind is merendeels puur Gamen,Downloaden,Films(converteren/omzetten en branden) Adminstratie gebeuren etc..

- Speciale eis dat ie gewoon lekker vlot en flexibel draait !

een vraag voor jou lollipop is mijn pc echt ''zo'' oud aangezien ik deze systeem zelf heb geconfigureerd een aantal jaar wel terug ja ..
maar kan ik niet dan gewoon de moederbord/ram geheugen/proseccor vervangen en de rest laten zoals het is bedoel de systeemkast
is nog geen jaar oud

en als AMD ''meer'' cores heeft dan zou je toch zeggen dat AMD dan beter is ? eerlijk van ervaring heb ik altijdddd AMD gehad dus ben
een beetje voorzichtig met de overstap naar Intel.. ;)

zou je voor mij 2 lijsjes kunnen maken met AMD en INTEL en dan van je budget wat je zei 750 euro ~

alvast bedankt

en ow ja hoef geen randaparatuur die heb ik zelf allemaal puur alleen de pc ;)! en geen voorkeur qua kast !

en de gegevens betreft hdd en voeding doe ik morgen effe uitzoekken

Het is niet zo heel erg oud, maar DDR2 is nogal verouderd, en wil je daarmee upgraden verknoei je eigenllijk je geld, je videokaart is ook 2 (bijna 3) generaties oud, en is ook aan vervanging toe.
AMD heeft meer cores, maar zoals je leest in mijn eerste post, games gebruiken (nog) geen meerdere cores (misschien 2) maar, stel jij hebt 4 sterke cores (waarvan 1 gebruikt kan worden) of 8 gemiddelde cores (waar ook 1 gebruikt kan worden), dan zie je dat de sterke beter is, zo moet je het zien.

Ik heb weinig ervaring met AMD, dus als ik een AMD lijstje maak ben ik bang dat ik met het moederbord fout ga zitten, Intel is in mijn ogen veel beter en betrouwbaarder.
Nu ga ik ervan uit dat alles nieuw moet, dan kunnen we de HDD er later uit vissen en die vervangen door een betere videokaart.

Klik hier voor je intel gaming lijstje

Videokaart heb ik AMD genomen: AMD heeft erg goede kaarten met een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Met dit budget, door te besparen op je moederbord en HDD (die ik er niet in heb gedaan) kan je een hele krachtige videokaart erin doen, waar je zeker weten Battlefield 3 op Ultra in full HD kunt spelen.

Kast: CM elite 430, mooie kast met ATX formaat.
SSD: Zet je je windows op, eventueel kleine programma's die jij snel wilt opstasrten
Videokaart: een 7950, die alle games op ultra (full HD) kunnen spelen, onder andere battlefield 3
Moederbord: Een mooi bordje waar ik een maandje geleden zelf nog mee gewerkt heb, biedt veel features en is niet minder dan een moederbord van €150
RAM: Goedkoopste setje RAM 1600MHZ 2X4GB, niets minder dan duurdere setjes
Voeding: Een 600W voeding, voldoende en modulair zodat je onnodige kabels weg kan halen (omdat je een ietswat kleinere case hebt)
Processor: Intel i5 3350P, geen geïntegreerde videochip, die je toch niet gebruikt. Bespaart €50
Optische schijf: Omdat je er toch een nodig hebt

@Sander

- Je SSD is niet "pro" series, dat wil zeggen dat je snelheden flink dalen, je merkt dit niet heel erg, maar als je wat 'grotere' bestanden schrijft ga je dit dus wel merken.
- Processor kon goedkoper
- Voeding kon stabieler
- HDD had hij al
- GTX 670 is net zo goed als een 7950, maar duurder

Voor de rest mooi lijstje, maar eerlijk gezegd raad ik die van mij aan.

Oke lolliepop even verder op jou advies.. ik zie dat je een Asrock als moederbord heb uitgekozen qua merk zou je een ander kunnen prikken? Aangezien ik ontiegelijke slechte ervaring heb met asrock

2 moederbords gekocht paar jaar geleden voor 2 pc's binnen een half jaar kapot gegaan terwijl het niet eens overbelast werd !

Dus het liefst zie ik een Asus of een MSI..

en de i5 wilt dat dan bijv zeggen 5x 3.04ghz ? Na mij weten wel toch.. ? en kan het niet een i7 ? .. of is dit niet persee
of wel een must heb iets gelezen over de snelste intel proseccor ooit gemaakt?..

Als je naar www.gamepc.nl zou gaan en het model kiest van 700 euro zou deze ook goed zijn ? of wat zou je daar aanpassen?..

Ja de schrijf snelheid. Maar jij gaat op je C:/ schrijf niet zoveel data weg schrijven neem ik aan? Misschien 1 keer een programma installeren en je bent klaar. Het gaat vooral om de lees snelheid bij SSD's.
De GTX 670 is een tikkeltje beter. Het is miniem, maar een spel als BF3. Scheelt het toch gauw 10FPS ingame. Had laatst een link op dit forum geplaatst met testjes. Kan het nu niet meer zo gauw vinden,

Daarbij is de Nvidea kaart is ook zuiniger en verbruikt hij minder stroom. HD kan de TS er dan uit halen en een Assemblage pakket van halen.
De pc word toch niet overgeclockt. Dus de airflow is hier minder van belang ;)

Beide zijn goede samenstellingen. Het is alleen een kwestie waar de prioriteiten van de TS liggen.

Laatst bewerkt:
Asrock is gewoon een perfect merk, dat een bepaald product van Asrock kapot gaat wil niet zeggen dat alles zo is, alhoewel ik het wel snap.
Zelf heb ik een ASUS moederbord, dus nu prik ik een ASUS bordje voor je erin.

De I5 heeft inderdaad 3.1GHZ (per core), met een turbomodus van (3.5?)

Een i7 is wel buiten je budget, wat je hier meer hebt:

- Meer cache geheugen
- 8 threads ipv 4
- €100 duurder, gaat buiten je budget werken

Die prebuilt PC heeft een 7790, wat een kaart is van €120.
Je betaalt nu €800 voor €500-600 onderdelen, wat ik afraad.

De huidige (snelste) Intel processor is de Intel core I7 3960X, wil je deze heb je alleen al met de processor je budget met €150 overschreden, graag zou ik zelf ook dit ding willen hebben, als mijn portemonnee het toestaat :S

Klik voor je ASUS mobo mandje

edit @ Sander:

Een montage kit is het domste waar je je geld aan kan uitgeven, door zelf te bouwen bespaar je €60.
Die 10FPS merk je niet eens: Met je ogen zie je maar 40-50FPS, je hebt dan ipv 60FPS 70FPS, met een 60HZ monitor merk je dit dus niet, en is er geen verschil.
Het stroomverbruik is ook maar een paar watt, waar ik niet op zou letten, of je nou een 100W of 200W videokaart hebt, je voeding gebruikt uit zichzelf van je stroomnetwerk altijd hetzelfde (een 720W voeding gebruikt ~720W etc).

Laatst bewerkt:
De kaart is ook maar 20 euro duurder :)
Niet iedereen is technische aan gelegd he. Als je 2 linker handen heb, heb je toch wel een probleem. Maar een Asus moederbord is zeker aan te raden in combinatie met een I5-3570K.

Neem je een GTX660(TI) kaart, waar je later nog een tweede bij koopt en in SLI zet. Vergeet niet om een Third party koeler aan te schaffen.
http://www.asus.com/Motherboards/P8Z77V/

Laatst bewerkt:
Heb je argumenten waarom specifiek ASUS moederborden dan beter werken icm met een i5 3570K? Want dit kan net zo goed met ASrock.
Ik ben zelf 0 qua handvaardigheid, en zelfs mij lukte het om een PC in elkaar te zetten. Paar filmpjes kijken, handleidingen rustig doorlezen, opletten met statische electriciteit en klaar.

Zelf heb ik een 660TI, mooi ding maar duurder dan een kaart met dezelfde prestaties, vandaar de 7950 die iets duurder is, maar veel meer prestatie biedt.

Op me C schijf komt inpricipe alleen maar me windows.. op me D schijf komt de games.. oip me 3e volop Backup-opslag !

Ja de schrijf snelheid. Maar jij gaat op je C:/ schrijf niet zoveel data weg schrijven neem ik aan? Misschien 1 keer een programma installeren en je bent klaar. Het gaat vooral om de lees snelheid bij SSD's.
De GTX 670 is een tikkeltje beter. Het is miniem, maar een spel als BF3. Scheelt het toch gauw 10FPS ingame. Had laatst een link op dit forum geplaatst met testjes. Kan het nu niet meer zo gauw vinden,

Daarbij is de Nvidea kaart is ook zuiniger en verbruikt hij minder stroom. HD kan de TS er dan uit halen en een Assemblage pakket van halen.
De pc word toch niet overgeclockt. Dus de airflow is hier minder van belang ;)

Beide zijn goede samenstellingen. Het is alleen een kwestie waar de prioriteiten van de TS liggen.

http://gamecomputers.nl/game-pc/aggressor/aggressor-intel-z77/

Zou deze config iets wezen? De case ziet er wel ontiegelijk gek uit :D

Laatst bewerkt:
Heb je argumenten waarom specifiek ASUS moederborden dan beter werken icm met een i5 3570K? Want dit kan net zo goed met ASrock.
Ik ben zelf 0 qua handvaardigheid, en zelfs mij lukte het om een PC in elkaar te zetten. Paar filmpjes kijken, handleidingen rustig doorlezen, opletten met statische electriciteit en klaar.

Zelf heb ik een 660TI, mooi ding maar duurder dan een kaart met dezelfde prestaties, vandaar de 7950 die iets duurder is, maar veel meer prestatie biedt.
Als ik de films op internet zie en alle vragen op verschillende fora van zelfbouw pc's die niet opstarten doordat ze zelf niet goed in elkaar zijn gezet weet ik dat er veel meer bij komt kijken. Een amateur is gauw al een hele dag zoet om de pc op te bouwen en de basale dingen als Windows en de drivers te installeren. Ik heb mijn pc gewoon laten assembleren, wat dan wel een nadeel is is dat je 1 of 2 jaar garantie hebt en dan de kast eigenlijk niet mag open maken, dan verlies je je assemblage garantie en als er iets is moet je het zelf uitzoeken wat het probleem heeft veroorzaakt. Maar aangezien de meeste computerspeciaalzaken een goede service hebben kan de gebruiker die niet iedere maand aan zijn pc wil sleutelen prima de pc laten assembleren. Tijdens de garantieperiode kan de computerspeciaalzaak de pc meestal kosteloos reinigen (dat moet eens per jaar gebeuren) en zijn er geen of lage kosten verbonden aan een upgrade.

@ Gerrit, ook zonde van je geld, aangezien je daar ook veel te veel betaald.
Mocht je die kast willen is dit 'm, ver over je budget heen jammergenoeg.

@Storm, iedereen kan een PC bouwen, ik vind het echt weggegooid geld, en als er iets mis is mag je het zelf niet gaan oplossen. Bovendien zetten die mensen je PC in 1 uur in elkaar, en hangen je kabels overal (uit ervaring).

@lolliepop, dat is niet waar want ik zou het bijvoorbeeld niet kunnen alhoewel ik toch verstand heb van de theorie, het lastigste is natuurlijk het afwerken en aansluiten van alle kabels en daarbij niets vergeten. Je doet er veel te gemakzuchtig over terwijl ook door dit forum zelf, en vooraanstaande leden en moderators, alleen wordt aangeraden een pc te bouwen als je denkt dat je óf er al veel verstand van hebt en dit ook in de praktijk kan toepassen óf als je denkt in korte tijd heel veel te leren over de toepassing. Als de TS al expliciet vermeldt dat hij niet zeker weet of hij wel zelf een pc kan bouwen raad ik het hem af te doen tenzij hij er heel veel tijd in wilt stoppen.

En over die kabels: dat valt reuze mee, zolang de kabels maar netjes aan de zijkant zitten en met tie-rip aan elkaar vast zitten. Bij mij is dat gewoon goed gedaan hoor, zelfs bij een niet-modulaire voeding. Ook is netjes het XMP geheugen aangezet, Windows op de SSD gezet etc. Natuurlijk gaat het wel eens mis maar het kan ook mis gaan als je zelf assembleert of dat door een kennis laat doen.

Laatst bewerkt:
Laten we even ontopic blijven, of hij hem zelf bouwt of niet zien we wel als hij zijn uiteindelijke keuze heeft gemaakt.
Hoe bevalt je mijn configuratie?

Hallo lollipop,

Jou advies / config bevalt me het meest ik denk toch maar dat ik de overstap moet zien te maken naar een Intel aangezien mijn schoon-broertje ook ervaring mee heeft en het zelfde
zegt over AMD en INTEL qua gamen!

Alleen nu zit ik nog steeds met 1 twijfel geval .. ik heb nu een AMD Phenom II X6 1050T (2,8GHZ x 6 cores) ga ik er dan met de i5 proseccor er op achter uit?? Aangezien deze maar

4 cores heeft toch?.. of zeg ik nu iets verkeerds.

En er zijn 2 onderdelen die niet direct te bestellen zijn aangezien ik het morgen al kan bestellen namelijk ! Is er een andere (goeie) webshop waar ik deze wel kan bestellen?

http://gamecomputers.nl/game-pc/aggressor/aggressor-intel-z77/

zou deze pc ook ''iets'' kunnen zijn of teveel geld voor de config?

Wat betreft het zelf assembleren ... ik en een maatje gaan dit zelf in elkaar bouwen hij is 10x beter met het prugellen van hardware en ik heb 10x beter ervaring met software

en dergelijke !

-Heel effe ontopic : Een jaar geleden was me koeler kapot afijn ik het er af monteren moet lukken aangezien ik destijds al mijn ICT medewerker niveau 2 diploma had
vervolgens ik op youtube kijken ( DOM ) hoe je op de beste manier je koeler los krijgt aangezien ik niet van die dunne vingers heb .. dus dat ging te paard met een
schroevendraaier om zo het lipje er af te kunnen krijgen nou bij GekkeGerrit dus niet want die schoot flink uit op zijn moederbord waarbij ook die dus gelijk vervangen
kon worden.. volgende dag maatje gebeld en met hem samen een nieuwe moederbord gehaald en een koeler en hem het laten plaatsen en hij deed het flipflap zo voor
elkaar!

Dus mensen geen zorgen deze pc komt helemaal voor elkaar, en betreft het assembleren van mijn huidige pc heb ik destijds wel zelf gedaan en ging gewoon perfect
hij draait nog als een tierelier :)

Ontopic !!

Laatst bewerkt:
Met de i5 ga je vooruit.
Een andere goede webshop is bijvoorbeeld alternate, wat je ook kan doen is alles bestellen bij azerty, alles wat niet op voorraad is bij alternate, echter is het het wachten wel waard.
Goed dat jullie het zelf gaan bouwen ;)

Je krijgt bij de i5 3350p een standaardkoeler ;)

Die ARTIC fan is niet echt belangrijk, is een outtakefan (achterkant), die kan je er later ook nog bij doen, kwestie van 4 schroefjes erin draaien, 4PIN fan kabeltje trekken (die erbij zit mits die lang genoeg is) en klaar.
De videokaart kan je evt ergens anders bestellen, ik zie net dat hij bij alternate ook niet op voorraad is.

Je zult dus echt even moeten wachten betreft je videokaart vrees ik.

Oke maak niks uit heeft U de link al bekeken eventueel die ik er nog tussen in heb gepropt betreft de Aggressor intel Z77 hij is €827 euro

alleen niet met de videokaart die je aanraadt.. en geloof niet de zelfde proseccor.

Ik raad dat af, je betaalt meer ook al neem je de goede componenten, zelf bouwen is ook veel leuker en goedkoper, het is net zoals bij apple, ik heb opgezocht voor een Mac van €2000 dat je maar €800 betaalt aan componenten, de rest alleen maar het merk.
Dus de samenstelling van mij raad ik aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan