Advies nodig Game-PC upgrade !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
even een vraag :

Is het niet beter om geen mini atx te nemen aangezien deze mobo's klein zijn en dus snel kunnen over hitten ..?

en betreft de voeding zou die niet 800 watt moeten zijn aangezien de videokaart al 500 watt verbruikt..?

Nee, dat maakt helemaal niets uit, dat moederbord overhit niet.
De videokaart gebruikt geen 500W, dat raadt de fabriek aan aangezien ze zeker willen weten, als ze klachten krijgen dat het niet aan de voeding ligt.
Ik heb 720W en gebruik net aan 450-500W (heb ook 2x zo zware hardware zoals jij).
Dus 500/600 is genoeg.

Oke top , ik doe dan wel voor de zekerheid een iets hogere Voeding beter het zekere dan het onzekere nemen zeggen ze dan toch?

heb morgen afgesproken met een maatje bij Alternate om daar eens te gaan inkopen !

Zal de resultaten hier posten in deze topic !

Hoeft echt niet, de 600W die ik erin heb gedaan is al een zekerheid aangezien 500W ook genoeg is.

Hoi mensen,

dit is het geworden samengesteld met 2 maatjes die flink aan het discusseren waren maar dit is hem dan geworden !!

SAPPHIRE HD 7850 (11200-07-20G)
AMD FX-8320
XFX PRO650W Core Edition
Sharkoon T9 Value blue edition
ASUS DRW-24B5ST
Samsung MZ-7TD120BW
MSI 990FXA-GD65
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit

Asjeblieft hij is om precies te zijn 750 euro via alternate !! vandaag ben ik daar te vinden woehoeeeeeeeee !

En is het logisch dat men gelijk komt gieren op je ouwe pc ?? als je nieuwe pc geen eens in elkaar zit hahahaa
achja broertjes _-_

Ik raad dat af, je betaalt meer ook al neem je de goede componenten, zelf bouwen is ook veel leuker en goedkoper, het is net zoals bij apple, ik heb opgezocht voor een Mac van €2000 dat je maar €800 betaalt aan componenten, de rest alleen maar het merk.
Dus de samenstelling van mij raad ik aan.

Dan vergeet je erbij te vertellen.
- Warmte flow
- Alluminium behuizing
- Het alluminium is van bamboe gemaakt. Wat wat duurder is, maar wel milieu vriendelijk
- Apple is groen
- Voor de rest heeft het nog 1000den andere prijzen in de prijzenkast > Net als Asus

Geef toe Apple is erg duur, maar je hebt degelijke kwaliteit. Bij Apple betaal je ook niet voor de specificaties maar de features. Die top zijn.
Wat ik al eerder aangaf je moet je niet alleen suf staren naar de specificaties. Er komt veel meer bij kijken.

Ziet er netjes uit gekke Gerrit.

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Even een update me pc draait als een joepiejeeh-tierelier haha weet het effe niet anders te verwoorden iedergeval SUPER !!

alleen de pc-case die komt absoluut NIET qua maten overeen met elkander die ze hebben gemaakt, aangezien me videokaart niet helemaal goed
aansloot op de moederbord waardoor ik geneigd was een deel van het frame beetje om te buigen waardoor de videokaart
wel aansluit..!!

Kon ook terug na de winkel maar nogmaals vanuit Capelle naar Ridderkerk gaat hem niet worden

Even een vraag voor degene onder ons !

Ik kan mijn resolutie niet op het maximale instellen

Maximaal > 1920 x 1080 < Nu heb ik hem ingesteld op 1600 x 900 al zou ik hem WEL op 1920 x 1080 instellen dan krijg ik van die zwarte balken
rond om het beeld oftewel het beeld wordt dan verkleind heel vaag , dit is ook trouwens zo met gamen !! Weet iemand dit op te lossen ??

Ja heb de laatste nieuwste drivers geinstaleerd vanaf de website van elke onderdeel waarvoor het nodig was.
weet zelf niet wat het voor de rest zou kunnen wezen..!!

Nog een vraag : Heb mijn huidige TB schijf naast me nieuwe SSD schijf geprikt, alleen nu opgestart en alles in windows
laat hij een partitie zien van 100mb gereserveerde systeem ruimte deze is NIET afkomstig van de SSD schijf maar van
me TB waar windows op heeft gestaan kan ik deze nu gewoon fromateren? en dus die 100 mb voegen bij me andere
partities? of gewoon laten..?

Ben benieuwd !

Laatst bewerkt:
1. Dat komt omdat je een 7850 kaart heb aangeschaft. Of je moet je drivers maar is installeren ;) (Je had de 7950 moeten nemen of de GTX 670 die werd genoemd)
2. Gewoon zo laten, niks aan doen. Voordat je systeem niet meer werkt.

Laatst bewerkt:
Of dan moet jij eens beter gaan lezen ? of eventueel even langs de hans anders boer lopen voor een aanschaf van 7850 lees bril ..

er staat duidelijk sander dat ik ALLE drivers al heb geinstaleerd ..

en hoezo komt het ineens door de kaart die ik heb aangeschaft als me pc aangeeft aanbevolen = 1920 x 1080 en hij kan dat geen eens weergeven door de zwarte
balke wat ik er om heen krijg dan ligt het denk aan iets anders een instelling maar weet niet welke ,

Op de doos van de videokaart staat zelfs deze resolutie aangegeven,

Je grafische kaart is denk ik niet het probleem, misschien is je scherm dat formaat niet.
Heb je trouwens dat er beneden je scherm een stuk wegvalt?

Nee precies, ik heb ervaring/verstand zover genoeg dat dat het niet zal zijn haha heb immers me ict niveau 2 diploma (niet veel maar genoeg ! )
en ja het is zoals je zegt dat er onder een stuk weg valt maar ook zo aan de boven kant / linker en rechter kant

Misschien moet je met je scherm instellingen wat uitproberen of naar je bureaublad, rechtermuis klikken, dan naar schermresolutie(zo werkt het in Windows 7)

Het is opgelost , een maatje van me had toevallig het zelfde probleem lang leven teamviewer vanuit Frankrijk opgelost haha!

In Catalyst is er een mogelijkheid om het scherm in te zoomen net zoals weleens bij tv's dat mogelijk zou kunnen zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan