Nieuwe router of repeater?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrPc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrPc

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo Allemaal!

Thuis heb ik niet zo veel WIFI bereik, vooral als ik aan de andere kant van het huis zit.
De router die ik nu gebruik is een gratis router van Ziggo :P
Raden jullie aan een nieuwe router te kopen of moet ik gaan voor een repeater? En werkt die repeater echt?

Alvast bedankt!

ik zou kiezen voor een router, want met een repeater heb je nog maar de helft van de snelheid.

Als je een andere router plaatst zal dat niet zo heel veel voordeel opleveren hoor. Een extra Accesspoint misschien wel, maar dan moet je wel weer bekabeld van de Ziggo router naar de extra router toe, ik weet niet of dat mogelijk is.
Een repeater pakt het signaal op en zendt het weer uit. Maar uiteraard nooit sneller dan waarmee de repeater het signaal ontvangt. Als je 'm dus op het uiterste puntje plaatst zal je verbinding niet echt lekker zijn - ergens halverwege plaatsen dus.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar een repeater is wel de makkelijkste oplossing.

Bedankt voor alle hulp.
Ik denk dat ik waarschijnlijk dan toch maar voor de repeater ga (aangezien ikzelf niet superhandig ben). Welke raden julie aan? qua prijs-kwaliteit verhouding?

Nou, het signaal wordt er niet beter van dan wat het is hoor. Maar je bereik wordt groter, omdat het opgevangen signaal weer uitgezonden wordt. En je kunt het dus halverwege plaatsen. Wat wil je met een nieuwe router doen? Die heeft dan toch ook weer zelfde probleem?
Misschien handig om even de handleiding te lezen:
http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZ_WLAN/FRITZ_WLAN_Repeater_N_G/index.php
http://www.avm.de/de/Service/Datenblaetter/AVM_FRITZWLAN_Repeater_NG_en.pdf
Als je een tweede Access Point bekabeld kunt aansluiten naar de andere kant van het huis is dat natuurlijk wél een betere optie

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat een nieuwere router misschien standaard meer bereik en snelheid heeft?!?

Okee dat is dus geen optie, terug naar de repeater dan maar :)

een nieuwe router heeft wel een beter bereik, want duurdere routers hebben meestal betere antenne´s die een verder bereik hebben, en een veel hogere snelheid hebben bij langere afstanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan