Nieuwe laptop nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Naast school heb ik hem ook nodig om bijvoorbeeld met Photoshop en WordPress te kunnen werken. Wat ik graag van deze laptop verwacht is het volgende:

- Hij moet veel dingen vlekkeloos tegelijk kunnen. Ik heb het liefst veel rekenkracht en dus gaat mijn voorkeur uit naar meerdere kernen. Ik ga er niet op gamen.

- Mijn voorkeur gaat uit naar AMD. Wbt prijs/kwaliteit verhouding in mijn ogen toch een goede processor om te hebben. Altijd al gehad en ik ben niet van plan over te stappen.

- Ik moet vlekkeloos zonder haperen met Photoshop overweg kunnen.

- Opslaggeheugen hoeft niet overdreven veel te zijn. Ik ga er geen films of grote downloads op zetten.

- Hij moet niet te heet worden.

- Accu moet minstens 8 uur meegaan, bovendien moet ik de accu los bij kunnen bestellen over bijvoorbeeld een jaar als de originele "op" is.

- Scherm moet groot zijn, als dat teveel ten koste van de accu gaat mag hierop ingeleverd worden.

- Belangrijkste in principe is dat hij zware programma's snel en vlekkeloos tegelijk kan uitvoeren.

- Prijs: Liefst niet meer dan 600 euro, maar aan goede kwaliteit ben ik bereid meer uit te geven.

Bedankt alvast voor jullie hulp! :)

Mvg,

Rob

Als ik jouw eisen lees: 8 uur accutijd, niet warm worden, soepel met photoshop, dan kom je eigenlijk altijd op Intel uit. AMD loopt nogal achter op de mobiele markt namelijk.

Verplaatst naar de laptop afdeling.

Bedankt. :)

Als ik jouw eisen lees: 8 uur accutijd, niet warm worden, soepel met photoshop, dan kom je eigenlijk altijd op Intel uit. AMD loopt nogal achter op de mobiele markt namelijk.

Goed, als het niet anders is dan maar Intel. Het zijn voor mij wel belangrijke punten namelijk en als AMD daar wtb laptops niet aan kan voldoen zal het maar moeten.

Bedankt voor je reactie. :)

Zou iemand mij verder kunnen helpen met het samenstellen van een laptop?

Hoi,

Op deze site heb je een heel fijn filter om keuze te maken (site is erg duidelijk) inzake accuduur zou ik naar een ultrabook kijken. mijn voorkeur zou ook uitgaan naar Intel; maar AMD is niks mis mee

Ik zou denken aan de Dell Latitude 3330, is ook beschikbaar met i5, is redelijk geprijsd (ca. 600). en beschikt over redelijke batterijduur (is helaas te zien aan lelijke accu).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan