Compaq Presario CQ61 wilt niet aan. =s

Status
Niet open voor verdere reacties.

YannickEveleens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2013
Beste allemaal,

Ik heb net van mijn vriend zijn Compaq Presario CQ61 gekregen maar hij wilt niet meer aan...
Als ik hem oplaad krijg ik heel even stroom en dan valt hij weer uit....
En als ik op het knopje aan klik doet hij gewoon niks?

Weet iemand hier raad mee of iemand die dit ook heeft gehad zou kunnen vertellen wat dit is? =s

Mvg Yannick.:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie .Succes met je vraag

Hallo

" ... zou kunnen vertellen wat dit is?"

Een defekte netadaptor --> te controleren d.m.v. multimeter (of een korrekt werkende voeding lenen van iemand)

Of ... een defekte batterij (veel laptops) weigeren op te starten met een defekte (kortgesloten) batterij.

Probeer deze laptop op te starten met de batterij verwijdert uit het toestel.

Een defekte netentree op de laptop zelf is ook veel voorkomende oorzaak met dit symptoom als gevolg.

Peter

Beste, VDK_P

Hij doet het nog steeds niet...
Weet u misschien nog iets wat ik zou kunnen proberen? =s
Ik heb de batterij er uit gehaald en met 3 opladers geprobeerd en ook 3x met batterij er in =s
Weet u geen opties meer even goed bedankt voor u hulp ;)

Mvg Yannick.

Hallo

Controleer (indikatieled) of de laptop (uitgeschakeld) de batterij nog wel oplaad. (middelste led v/d 3 linksonder vooraan de laptop)

Als de netadaptor spanning leverd aan de laptop brand er een indikatie led naast de netentree (witte led rechts boven zijkant)

Neem desnoods een andere netadaptor mocht de huidige defekt blijken te zijn.

Er dienen dus 2 led's te branden .... 1 links vooraan , en 1 rechtsboven (zijkant)

Werkt dit ???

Peter

Beste Peter,

Me stiefvader heeft er naar gekeken en blijkt dat het moederbord of iets in die richting kapot is dus we hebben hem weggegooit.

toch bedankt voor u hulp !! ;)

Mvg Yannick.

Ps; ben alweer van plan eentje tekopen die niet kapot is ;P

Hallo

"Me stiefvader heeft er naar gekeken en blijkt dat het moederbord of iets in die richting kapot is dus we hebben hem weggegooit."

Verkoop deze laptop op e-bay als defekt (voor ruilonderdelen) ... zelfs defekt is deze laptop nog iets waard.

De extra vragen die ik heb gesteld , konden uitsluitsel geven over wat er nu precies defekt is/was ...

Ik gok dat door stofophoping (verstopte heatpiperadiator) de motherboard chipset gedeeltelijk is losgekomen.

Laptop zuiver/stofvrij houden kan voortijdig sneuvelen voorkomen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan