game pc. Iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor. Alleen zal ik toch echt de HD met hybride nemen. Zo kunnen bestanden op je hardeschijf tijdens het gamen veel sneller geladen worden. Ik heb bijv een Ramdisk gemaakt van 8.5GB en Cod 5 erop geinstalleerd. (Ik heb 16GB geheugen)
Ik merk echt dat COD nu veel sneller laadt. De vissuele effecten van rookbommen, objecten in het hele level worden veel sneller geladen. Kan makkelijker op grote servers spelen, dat alles in de verte ook gelijk word geladen, zonder dat je even moet wachten.

Je HD kan dus een Botlleneck gaan vormen. RAMDISK is 10x zo snel als een SSD pro serie van Samsung. Door de hybride technologie die op je HD zit. Cached je hardeschijf veel sneller. Waardoor het veel sneller gegevens laad. Bijvoorbeeld mijn Cache van mij Google chrome browser staat op mijn Ramdisk en ik merk het zeker, eerder moest ik nog wel is 1-2 seconden wachten voordat er een web pagina klaar stond. Nu staan ze er instant. Ik bedoel ermee te zeggen als je wilt dat de game lekker geleidelijk aan loopt. Zou je voor de Seagate momentus (Kan je vergelijken met een SSD) moeten gaan.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=aaKtC9f7Ff8
- BF3 - 50 seconden laadtijd op een HD
- BF3 - 14 seconden laad time op een RAMDisk
(HD met hybride technologie zal er tussen in zitten)

Maar ingame worden soms ook bestanden geladen bij het gamen, ligt er ook natuurlijk weer aan welke game. Spellen als GTA maken er grootschalig veel gebruik van. Om steden te laden bijv.
Je merkt toch wel is bij GTA als je aan het rijden bent met een auto en je maakt een sliding 360 graden. Dat je de gebouwen ziet opbouwen? Dat komt dus doordat je Hardeschrijf te traag is.

Offtopic: met RAMdisk kan je de levensduur van je SSD verlengen en zelfs sneller laten maken.
(Gratis programma van AMD, elke keer als je je pc afsluit word er een backup gemaakt en bij het opstarten laad hij automatisch de image "Je raakt dan ook geen gegevens kwijt*)
- http://www.techradar.com/news/computing-components/storage/12-ssd-tips-to-optimise-your-drive-s-performance-943984
- http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?63273-*-Windows-7-Ultimate-Tweaks-amp-Utilities-*

Laatst bewerkt:
okee ik snap er niet echt veel van ramdisc maar die processor die er nu in zzit is wel goed oor mee te gamen maar wat zou jij nemen? wat mijn opa heeft samengesteld of wat jij hebt samengesteld of wachten tot het einde van het jaar voor beter specs?

hoe zit het eigenlijk mt de netwerk kaart want heb het liefst draadloos
nu moet ik als ik mincraft op pc wil doen steeds kabels verwisselen tussen mijn xbox en pc

Dan moet er nog een draadloze kaart bij. De processor die er nu inzit is gewoon goed. Je videokaart ook. Alleen zou je die HD moeten nemen, die ik zei met een draadloze kaart.

@sweeq die setup die je opa heeft gemaakt is helemaal goed, niks aan veranderen ;)

@sander je kunt er net 1 spel op zetten op die 8gb en niet eens BF3, daarom raad ik sweeq aan deze setup te nemen en later eventueel een ssd van 64-128-256GB te kopen voor (als hij dat nodig vindt) laadtijden te verminderen, op een ssd kun je ook win 7 plaatsen dat start in zon 10-20 sec op dan, de HDD met zn 8gb ssd erin is daar te klein voor
en in games ga je zoiezo geen laadtijden ondertussen ondervinden? ik vind jou verhaal een beetje vaag.

@sweeq die setup die je opa heeft gemaakt is helemaal goed, niks aan veranderen ;)

@sander je kunt er net 1 spel op zetten op die 8gb en niet eens BF3, daarom raad ik sweeq aan deze setup te nemen en later eventueel een ssd van 64-128-256GB te kopen voor (als hij dat nodig vindt) laadtijden te verminderen, op een ssd kun je ook win 7 plaatsen dat start in zon 10-20 sec op dan, de HDD met zn 8gb ssd erin is daar te klein voor
en in games ga je zoiezo geen laadtijden ondertussen ondervinden? ik vind jou verhaal een beetje vaag.

Ben er ook pas sinds kort mee bezig :P
Wist het eerst ook niet. Heb het van deze site: http://lifehacker.com/top-10-ways-to-hack-your-car-511917137. Was er ook verbaasd van maar het werkt echt;)

Je kan het een keer testen om je cache van je browser op een RAMdrive van 500MB te zetten. 500MB kan je wel missen.
Maar ik had het ook over de Seagate momentus, met de SSD cache en gaf mijn RAMDISK als voorbeeldje dat het wel degelijk nut heeft.

dus kortom dat ramdisk is iets anders als die seagate hdd, maar voor alsnog 8gb is te klein om iets mee te doen dat echt verschil gaat maken, misschien 1 max 2 games maar meer ook niet, een ssd'tje van 120 gb zou dan beter zijn met de hdd van z'n opa's setup
(die is trouwens ook een snelle HDD)

ramdisk is leuk als je telkens dezelfde game speelt en meestal nog de singleplayer ook dan, multiplayer moet je zoiezo op andere mensen wachten, 8gb ram is genoeg om COD op te zetten maar het is een 500gb hdd of 8gb ram... (beide 50 euro)

bovendien praten we hier over seconden want een hdd kan zon 150 mb/s lezen dus een webbrowser openen duurt 1 sec.

en sander ik ken het, steam werkt net zo

Laatst bewerkt:
Steam? Dat is een programma om games online mee te spelen of begrijp ik je verkeerd? Ram disk is een extra HD kort gezegt die tot 6150 Mb/s read en 8100+ MB/s write heeft. Dat is 41x zo snel als een normale HD en 13.66x zo snel als een SSD in theorie.

Voor Battlefield zou je dan 32GB moeten hebben en 20GB als Ramdisk moeten gebruiken.

we gaan een beetje of topic. De pc van je opa is goed. Niks over te zeggen ;)

Laatst bewerkt:
@sander ja ik weet wat je bedoelt, je zet als het ware je game in je RAM geheugen
en wat ik bedoelde met steam is dat dat ook snel opstart maar als je het helemaal uit zet de laadtijd best lang is (ook opgeslagen op ram toch?)

ik was zowieso al van plan om te gamen via steam en ik heb ook wel zin in de build in de zomervakantie :)

ik ga toch voor de setup van me opa ik verkoop ook nog wat xbox spellen om daar weer pc spellen mee te kopen maar heeft iemand nog een filmpje hoe je een pc echt in mekaar zet want heb er 3 gekeken maar toch
kheb nog een vraag. zit er een hdmi aansluiting in de videokaart? die sapphire dan heh
want ik heb graag hdmi want dat is net wat mooier

Laatst bewerkt:
heb nog een vraag zou ik de amd fx 8325 er ook in kunnen doen zonder een betere voeding te kopen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan