betere verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

felix95

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
hoi ,

ik ben nieuw op dit forum en heb een heleboel vragen maar zal begin met 1 vraag :p

ik heb een macbook pro 15inch 2012 en een wifi router van belkin play750nb
ik persoonlijk vind dat het internet nog al redelijk traag gaat .. eerst dacht ik dat het aan de afstand ligt omdat ik op het 2de etage slaap .. maar of ik nu dicht of ver van de router zit het internet gaat niet zoals het zou moeten..
kan iemand mij hierbij helpen ?

alvast bedank

mvg felix

Hoi,

Denk dat je lijn naar buiten gewoon langzaam is intern is hier niks aan te doen, de router herstarten is het enige wat ik je kan zeggen om te doen.

Als ik het goed heb, ligt het aan je provider, wat voor een pakket heb je & waar gehost?

hoi ,

ik ben nieuw op dit forum en heb een heleboel vragen maar zal begin met 1 vraag :p

ik heb een macbook pro 15inch 2012 en een wifi router van belkin play750nb
ik persoonlijk vind dat het internet nog al redelijk traag gaat .. eerst dacht ik dat het aan de afstand ligt omdat ik op het 2de etage slaap .. maar of ik nu dicht of ver van de router zit het internet gaat niet zoals het zou moeten..
kan iemand mij hierbij helpen ?

alvast bedank

mvg felix

Kan van veel zaken afhangen. De belangrijkste is de afstand van jouw huis (aansluitpunt) tot de centrale van KPN. Hoe verder je van de centrale af zit, des te lager de maximaal haalbare snelheid. Je kunt bij de provider informeren wat de snelheid is die op jouw adres haalbaar is (kan vaak ook online). Vervolgens (of eerst) kijk je via www.speedtest.net wat de daadwerkelijk gemeten snelheid is. Zit daar een verschil tussen?

volgens de speed test is men doawnload snelheid 15,27mbps en men upload snelheid 1,83 mbps en ping 34 ms
volgens belgacom ( comfort pakket ) zou ik downl. 50mbps en pul. 15mbps moeten hebben .. dit is tog over dreven weinig dat ik ontvang dan of kan dit niet kloppen ?

volgens de speed test is men doawnload snelheid 15,27mbps en men upload snelheid 1,83 mbps en ping 34 ms
volgens belgacom ( comfort pakket ) zou ik downl. 50mbps en pul. 15mbps moeten hebben .. dit is tog over dreven weinig dat ik ontvang dan of kan dit niet kloppen ?de upload is 3 in de plaats van 15 was fout
15Mb download bij een abonnement van 50Mb kan inderdaad een teleurstelling zijn. Ken je inmiddels ook de afstand van het huisadres naar de telefooncentrale?

Probeer de test eens met een netwerk kabel ipv draadloos. Heeft weinig zin om bij de provider te klagen als het intern zit.

heb al gebeld met de provider er is niets aan te doen zegt hij .. hij denkt dat het is doordat er een router is aangesloten op de bb-box van belgacom .. maar onze router is sterker .. nu ja zal maar men kopje leggen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan