Game computer van zo een 500Euro of minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zitheny

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hoi, ik ben nieuw hier, leuk om hier nieuw te zijn.
Ik ben opzoek naar een gaming pc,
ik kan het wel zelf in elkaar steken dat is geen probleem.
Ik wil er vooral mee gaan gamen, dus PC gamen en renderen.
Filmpjes op youtube zetten (commentarys).
Weet iemand een goede PC, een setje zeg maar?
Wat ik nodig heb:
Voeding
Grafische Kaart
RAM Geheugen
HDD van ongeveer 1TB voor games en etc.
Wil snel gaan werken dus SSD komt misschien van pas.
Moederbord
CPU
Gaming Toetsenbord, Sharkoon Skiller?
Gaming muis heb ik al.
En als laatste een headset, van goede kwaliteit, ook niet boven de 50/60Euro SVP..

Danku, groetjes
Zitheny

Hallo Zitheny,

Leuk om te horen dat je het leuk vind om hier nieuw te zijn :D
Als eerst welkom op helpmij.nl.

Eerst een paar vraagjes, voordat we je echt pas goed kunnen helpen:

- wat ga je met de pc doen, waar word hij voor gebruikt?
- Voorkeuren van bepaalde merken?
- Hoelang wil je met de pc gaan doen?
- Al het randapparatuur moeten in die 500 euro of zijn die apart?
- Heb je nog een Windows?
- Ga je de pc zelf bouwen of laat je hem in elkaar zetten in de winkel?

Groetjes,
Sander

-Hij word gebruikt om te gamen.
-Geen merken, maakt niet uit alleen, neem maar het snelste voor het beste geld.
-Mhm, redelijk lang hoor denk ik :).
-500Euro is prima.
-Windows 7 kan er misschien nog bij, op mijn PC stond dat er al op.
-Ik ga het zelf bouwen :).

Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes,
Zitheny

Heb even voor je zitten kijken.

Maar een headset en het toetsenbord gaat hem niet worden binnen jouw budget. Dit zou je dan later moeten aanschaffen. (Toetsenbord van je oude pc kan je gebruiken?)
Heb een pc voor je samengesteld:

- Dat er ook een SSD bij zit. Zodat je lekker snel kan werken. (64GB = Windows + office en 1 Spel de rest moet op je normale 1TB HD)
- 8GB werkgeheugen op 1866Mhz draaien. Weer lekker vlot.
- Vernieuwde (Athlon) en zuinige Qaudcore processor van AMD. Die meer geschikt is voor gamen dan een I3.
- 7850 grafische kaart met 2GB geheugen.
- Voeding waar je de kabels zelf aan vast moet klikken(Modulair). Zodat je geen onnodige kabels kris kras door je kast hebt lopen.

Windows zou je van je oude PC moeten halen. Het DVD station moet je ook gebruiken van je oude pc. Hij werkt alleen als er een rode kabel aan vast zit (Sata)
Hij is iets duurder geworden (20 euro)

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/454458

Laatst bewerkt:
FX is wat duurder. Het is een vernieuwde CPU op een FM2 socket (Athlon II X4 740 en 750K).
http://cpuboss.com/cpus/AMD-FX-4300-vs-AMD-Athlon-X4-740

Hij presteert bijna hetzelfde. Alleen is die 40 euro goedkoper en gebruikt die minder stroom dan de FX serie.
Je kan ook de K -serie nemen, die presteert beter. Maar die gebruikt veel meer stroom dan de 740.

Edit: Als je echt puur prestaties wilt, moet je voor de Atlon II x4 750K gaan. Die presteerd vele malen beter http://cpuboss.com/cpus/AMD-FX-4300-vs-AMD-Athlon-X4-750k benchmarks:
AMD FX-4300 Quad-Core > 4,735 = 96 euro. "95 wat"
AMD Athlon X4 750K Quad Core > 4,318 = 66 euro = beste prijs/kwaliteit verhouding "100 wat"
Intel Core i3-3220 @ 3.30GHz > 4,242 = 101 euro. "55 wat"
AMD Athlon X4 740 Quad Core > 3,925
= 61 euro. "65 wat"

Laatst bewerkt:
@sander17111988

Nu denk jij alleen aan het gamen wat hij wilt doen, maar ik heb een wat meer uitgelijnd systeem, omdat hij er ook op wilt renderen.

Dan heb je wel een veel slechtere videokaart en geen SSD?

Terwijl de Athlon iets minder (0,4 punten) presteert, als je kijkt naar mijn vorige post heb hem wat aangepast.

Ok, bedankt,
FX 4300 is goed maar, de FX 6300 kost hetzelfde, is die niet beter? Wegens het getalletje hoger?

Mvg,
Zitheny

@Zitheny

Ja die is zeker beter, ik had niet gezien dat die voor de zelfde prijs te koop stond, zeker die nemen inplaats de FX4300 :)

- Vernieuwde (Athlon) en zuinige Qaudcore processor van AMD. Die meer geschikt is voor gamen dan een I3.

en waar haal je die conclusie vandaan?
de core's zijn stuk voor stuk trager en verder is hij helemaal niet zuinig
het is gewoon een oude Athlon II die hoger geclocked is

hou het wel bij de feiten aub als je al met dat soort argumenten aan komt:confused:
de Athlon II 740 is trager dan een Phenom II x 960 en die is weer trager dan de meeste I3 cpu's die nu op de markt zijn en dit zeker bij gaming

klikerdeklik

die cpu zit op het niveau van een Pentium G800 serie cpu

cpuboss is een Synthetische benchmark site dat laat verre van de waarheid zien en het zelfde geld voor Passmark en cpubenchmark
en Synthetisch houd in dat het volledige threaded benchmarks zijn wat vrij weinig voor komt in game en standaard desktop omgeving

ga je renderen is het wel weer een ander verhaaltje

Laatst bewerkt:
Ja klopt die Phenom is ook rond de 75 euro die jij bedoeld. Maar gebruikt ook 95 watt en de Athlon X4 maar 65 watt. Scheelt bijna de helft.

Mijn oude Athlon II X3 450 processor op een AM3+ socket i.p.v een FM2 socket die eind 2012 is uitgekomen. Die nog steeds meer als voldoet. Speel BF3 op Low-medium Settings 50 FPS (Zonder lag).
Gebruikt 95 watt > het zijn 2 verschillende procesorren. Kwa structuur, alleen de naam is bijna hetzelfde :D

Ze liggen wel rond dezelfde prijsklasse. Daarbij de Athlon is toch een Qaudcore. Wat beter is voor dagelijks gebruik vandaag de dag. Omdat de meeste applicaties zijn geschreven voor multi threaden.
- http://www.game-debate.com/cpu/index.php?pid=1150&pid2=912&compare=athlon-ii-x4-740-vs-core-i3-3220-3-3ghz = I3
- http://www.game-debate.com/cpu/index.php?pid=1150&pid2=852&compare=athlon-ii-x4-740-vs-pentium-g860-3-0ghz= Intel G860

Laatst bewerkt:
Ja klopt die Phenom is ook rond de 75 euro die jij bedoeld. Maar gebruikt ook 95 watt en de Athlon X4 maar 65 watt. Scheelt bijna de helft.

Mijn oude Athlon II X3 450 processor op een AM3+ socket i.p.v een FM2 socket die eind 2012 is uitgekomen. Die nog steeds meer als voldoet. Speel BF3 op Low-medium Settings 50 FPS (Zonder lag).
Gebruikt 95 watt > het zijn 2 verschillende procesorren. Kwa structuur, alleen de naam is bijna hetzelfde :D

Ze liggen wel rond dezelfde prijsklasse. Daarbij de Athlon is toch een Qaudcore. Wat beter is voor dagelijks gebruik vandaag de dag. Omdat de meeste applicaties zijn geschreven voor multi threaden.
- http://www.game-debate.com/cpu/index.php?pid=1150&pid2=912&compare=athlon-ii-x4-740-vs-core-i3-3220-3-3ghz = I3
- http://www.game-debate.com/cpu/index.php?pid=1150&pid2=852&compare=athlon-ii-x4-740-vs-pentium-g860-3-0ghz= Intel G860
kijk eens naar je eigen link en lees rechts het volgende bij de i3
In terms of overall gaming performance, the Intel Core i3-3220 3.3GHz is marginally better than the AMD Athlon II X4 740 when it comes to running the latest games. This also means it will be less likely to bottleneck more powerful GPUs, allowing them to achieve more of their gaming performance potential.

The Core i3-3220 3.3GHz was released less than a year after the Athlon II X4, and so they are likely to have similar levels of support, and similarly optimized performance when running the latest games.

The Athlon II X4 has 2 more cores than the Core i3-3220 3.3GHz. With 4 cores, the Athlon II X4 is much less likely to struggle with the latest games, or bottleneck high-end graphics cards when running them.

More important for gaming than the number of cores and threads is the clock rate. Problematically, unless the two CPUs are from the same family, this can only serve as a general guide and nothing like an exact comparison, because the clock cycles per instruction (CPI) will vary so much.

dus zolang er geen volledig gebruik word gemaakt van alle cores is de athlon II x4 470 een stuk trager

nee dat is fout de meeste applicaties op de desktop voor de standaard gebruiker zijn totaal niet multi threaded

Office Browsers en bij 90% van de games

dat het een quad core cpu is maakt het dus niet automatisch een betere/krachtigere cpu

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan