Ruis bij Microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheatcodehacker

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Ik heb zo snel mogenlijk hulp nodig met mijn microfoon. Er is echt iets raars mee maar ik weet niet wat het is.

wat ik heb:
GXT 26 trust 5.1 suround gaming headset.
Windows 7 computer.

Probleem:
Ruis

Het rare is dat ik het alleen heb bij mijn desktop. Als ik de Usb aansluit op een laptop werkt hij ZONDER ruis.
Also ik de microfoon recht naast mijn monitor houdt stopt hij met de ruis (0cm - 1cm). Als hij verder weg is heeft hij ruis.

Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Ik dacht dat het mischien iets met de monitor was omdat hij zo oud was en ik had toch al een nieuwe monitor nodig. Maar met de nieuwe monitor heb ik hetzelfde probleem

Als iemand enig idee heeft wil ik het graag horen.

Als je wilt kan ik een geluids voorbeeld geven. (opnemen) dichtbij het scherm en van het scherm af

Laatst bewerkt:
Is het misschien zo, dat je bij je computer een paar luidsprekers hebt staan? En nu heb je nog een USB headset erbij?

Indien dat zo is: schakel eens de luidsprekers uit en probeer het nog een keer.

ik had geen luidsprekers alleen een beeldscherm. nu heb ik speakers in mijn beeldscherm maar die staan uit. Overgens, laptops hebben toch ook ingebouwde speakers?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je of de speakers in de monitor/laptop kan gebruiken of het headset. Is het headset wel een usb headset of niet?

Ik denk dat je of de speakers in de monitor/laptop kan gebruiken of het headset. Is het headset wel een usb headset of niet?

Het is een usb headset. Dat had je kunnen weeten als je het googlede
Het gaat hier om de microfoon hé?

Het is een usb headset. Dat had je kunnen weeten als je het googlede
Het gaat hier om de microfoon hé?

Indien je zelf kan denken dan hoef je hier niet te vragen. Graag een vriendelijker toonval. Het ruis kan alleen uit een luidspreker komen, en dat zal bij jouw de beeldscherm met ingebouwde luidsprekers ziijn. Die moet je goed uitzetten, b.v. door het audio kabel eruit te trekken of in je computer hdmi audio uit te zetten.

VErtel eens of dat wat oplevert.

Indien je zelf kan denken dan hoef je hier niet te vragen. Graag een vriendelijker toonval. Het ruis kan alleen uit een luidspreker komen, en dat zal bij jouw de beeldscherm met ingebouwde luidsprekers ziijn. Die moet je goed uitzetten, b.v. door het audio kabel eruit te trekken of in je computer hdmi audio uit te zetten.

VErtel eens of dat wat oplevert.

Sorry daarvan maar ik heb het mischien verkeerd geformuleerd. Ik ben een youtuber dus ik gebruik mn microfoon vaak.

Als ik iets opneem of ik luister naar mijn microfoon (van de headset) dan hoor ik ruis in de achtergrond. Als ik mijn microfoon bij de monitor houd verdwijnt de ruis. De microfoon is van de headset (GXT 26 van Trust) en heeft ruisonderdrukking.

Als ik de headset aansluit op een laptop dan heb ik helemaal geen ruis bij het opnemen of luisteren naar mijn microfoon.

Edit: Even duidenlijk. Als ik niet luister naar de mic, heb ik geen last van de ruis

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de luidsprekers nog steeds aan. Je creert ruis omdat nog steeds iets uit de luidsprekers komt. Is het misschien zo, dat tegelijkertijd geluid uit de beedscherm en je headset komt? Dat is dan de bron van het ellende. De oplossing heb ik al eerder aangedragen, maar nog geen antwoord erop ontvangen...

Volgens mij zijn de luidsprekers nog steeds aan. Je creert ruis omdat nog steeds iets uit de luidsprekers komt. Is het misschien zo, dat tegelijkertijd geluid uit de beedscherm en je headset komt? Dat is dan de bron van het ellende. De oplossing heb ik al eerder aangedragen, maar nog geen antwoord erop ontvangen...

er komt geen geluid uit de speakers van mijn beeldscherm, die staan altijd uit tenzij ik ze gebruik. Ik kan wel een geluids 'sample' geven

En hoe heb je dan de luidsprekers uitgezet? Ik heb er zelf behalve mijn eigen speakers ook speakers in de beeldscherm, en die moest ik echt via hdmi audio instellingen uitzetten...Uitzetten met het algemene volume werkt niet, dan heb je meestal ook geen signaal meer op je koptelefoon.

omdat al het geluid naar mijn headset gaat. Ik had dit probleem ook met mijn oude beeldscherm. Daar zat dus geen speaker in dus ik denk dat dat er niets mee te maken kan hebben

En toch komt er geluid uit de scherm. Indien het niet de speakers zijn, dan kan het alleen nog de beeldscherm zijn. Die produceert kennelijk al wat geluid. Indien je het geluid op de beeldscherm speaker op nul zet en ook op het koptelefoon, hoor je dan nog ruis?

En toch komt er geluid uit de scherm. Indien het niet de speakers zijn, dan kan het alleen nog de beeldscherm zijn. Die produceert kennelijk al wat geluid. Indien je het geluid op de beeldscherm speaker op nul zet en ook op het koptelefoon, hoor je dan nog ruis?

ik bedoelde met luister naar de microfoon als in de optie: luister naar dit apperaat. maar ik zal kijken

Ik heb het geluid van mijn beeldscherm uitgezet en het is minder maar ik heb het nog steeds.

ALSJEBLIEFT HELP.

Ik denk dat het iets te maken heeft met magnetische velden of statische electriciteit.
want anders dan weet ik het niet

Luidsprekers voor computers zijn afgeschermt. Anders zou je bij een gewoon monitor het beeld kunnen vervormen. (Denk aan een magneet bij een beeldbuis). statische elekticiteit: waar zal die vandaar komen?

hoe moet ik dat weten. Op het moment dat ik in de buurt van mijn scherm kom gaat de ruis weg (microfoon 1cm ervan af).

Ik weet al wat het is. Mijn stopcontact is niet geaard. Dat veroorzaakt de ruis. nu moet ik mijn huis laten verbouwen -_-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan