Problemen met aansluiten Home cinema set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krotsjef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2013
Hallo,

Ik ben het spoor bijster.
Mijn DVD speler vervangen voor een home Cinema set. De DVD zat met een scart naar de Canal Digitaal ontvanger, meer niet.

De HCS middels een HDMI kabel naar de TV en aangezien deze geen ARC is, ook een Optical kabel.
Nu leek het mij logisch de ontvanger met de HCS te verbinden met tulpkabels.

Het werkt niet. De Output van de tv stel ik in op HDMI, en krijg wel een 5 tal seconden het `opstart` beeld van mijn HCS maar vervolgens zwart beeld met het logo van LG en weergave `geen signaal`.

Wat doe ik hier fout?

2 tulpstekkers (Alleen audio) of ook wel een gele (video) aangesloten?
Juiste ingang geselecteerd op HCS?

Gele niet. Gaat het bij deze verbinding niet alleen om Audio?

sluit eens video aan en je ziet wel wat er gebeurt, stuk maken kun je niet

Maar hoe kan je verklaren dan dat, wanneer ik de Cinema set selecteer, hem aandoe en vervolgens wel eerst een opstartbeeld krijg met Philips en daaronder blueray, wat die set is? Daarna het zwarte beeld met `geen signaal`...

Eeeh, ik ben niet mee door de fouten in je tekstje en begrijp je niet goed

Het zijn geen fouten, maar een manier van lezen. Geeft niks :p
Via de tv verander je de Input naar HDMI, wat de HCS is. Vervolgens doe ik de HCS aan en krijg wel een opstartbeeld (laden). 5 seconden later is het beeld zwart met een LG (merk TV) logo en de tekst `geen signaal`.

Hoe dan ook, de fout zit in de home cinema set, niet in de tv.

Het zijn geen fouten, maar een manier van lezen. Geeft niks :p
Via de tv verander je de Input naar HDMI, wat de HCS is. Vervolgens doe ik de HCS aan en krijg wel een opstartbeeld (laden). 5 seconden later is het beeld zwart met een LG (merk TV) logo en de tekst `geen signaal`.

Er komt geen video signaal van de HSC.

Gele niet. Gaat het bij deze verbinding niet alleen om Audio?

Wil je geen beeld van de ontvanger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan