Budget gaming-videobewerking pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikishet

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2011
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 4 jaar op de Playstation 2 en 3 gegamed.
Ik wil graag overstappen naar Pc gaming. Ook ben ik bezig met montages voor yt enz.
Ik zou dus graag een pc willen waarmee ik video's kan bewerken. 3d modellen maken en gamen.
Mijn budget ligt tussen de 400 en 500 euro. Ik wil hem best zelf samenstellen, maar het mag ook een kant en klare pc zijn.

Ik heb niet zo veel verstand van pc's. Ik heb dus ook geen idee wel componenten met elkaar samen kunnen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Rik

Laatst bewerkt:
Houd er aub wel rekening mee dat je voor maximaal 500 euro nooit een high-end machine kunt bouwen. Zoals aangegeven in de best buy guide van tweakers is het een budgetgamesysteem (overigens een prima uitgangspunt/opzetje). Wil je echt high-end om alle nieuwe games voluit te draaien en sneller je 3D modellen te renderen, dan zal je eerder naar de 900-1000 euro moeten gaan.

Ik verwacht van 500 euro ook niet het allerbeste. Maar ik hoop wel dat ik veel games kan spelen zoals FIFA, CoD en GTA. Ook ga ik waarschijnlijk niet zoveel 3D modellen maken. Wel wil ik graag snel video's kunnen renderen in bijv. Sony Vegas.

Ik heb gekeken op de link die sander17111988 aangaf. Bedankt. Alleen nog een vraagje hierover. Is deze pc ook geschikt om video's aardig snel te renderen?

Ja hoor, dat gaat vlekkeloos. Je zou misschien 1 minuut of 2 minuten langer moeten wachten dan bij een systeem van 1000 euro.
Alle huidige spellen op het moment zijn speelbaar op Medium-High. Ligt ook weer natuurlijk aan welk spel.

Dan lijkt dit systeem me een heel goede keuze. Alleen dan in plaats van 4gb ram 8gb :)
Heel erg bedankt voor de hulp ;)

Ja hoor, dat gaat vlekkeloos. Je zou misschien 1 minuut of 2 minuten langer moeten wachten dan bij een systeem van 1000 euro.
Alle huidige spellen op het moment zijn speelbaar op Medium-High. Ligt ook weer natuurlijk aan welk spel.
eerder 1 of 2 uur athlon cpu's zijn zwak en die heeft 2 modules eigenlijk is het niet eens een quad core (is zoiets als een i7 een octocore noemen omdat hij hyperthreading kan doen)

je kunt beter voor een FX6000 cpu gaan dan zon Fm2 cpu en het past in zijn budget

zo iets bijvoorbeeld klikerdeklik assemblage kosten en windows 7 niet mee gerekend!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan