Service maken van een Application

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Ik heb een programmaatje gemaakt wat op een server moet draaien. Ik heb dit programma gemaakt met Visual Studio 2012. Nu ben ik op internet gaan zoeken hoe ik met Visual Studio een service moet maken, het blijkt dus dat ik een nieuwe template had moeten gebruiken in het begin. Nu ik dit niet heb gedaan; is er een andere manier om van mijn programma een Service te maken?

Je hebt 2 extra routines nodig om het in een service te kunnen draaien.
Eentje die wordt uitgevoerd bij het starten van de service en eentje die wordt uitgevoerd wanneer de service wordt gestopt.

Starten:
Protected Overrides Sub OnStart(ByVal args() As String)

Stoppen:
Protected Overrides Sub OnStop()

Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld.. Waar voer ik deze "Routines" in?

Laatst bewerkt door een moderator:
In je eigen project uiteraard. Ik ben wel even uitgegaan van Visual Basic.
Als je een andere taal gebruikt blijven de routinenamen gelijk maar zul je de syntax moeten aanpassen naar die taal.

Ik ben bang dat het voor me voorgekauwd moet worden want ik snap er helemaal niets van. Misschien handig om te weten:

Dit programma moet op de achtergrond blijven draaien op een server. Ook nadat de Administrator op de server is uitgelogd. Ik heb gehoord dat je dan een service moet maken voor je programma. Ik weet dus niet waar ik deze routines moet invoeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er vanuit dat als je zoals vermeld in #1 zelf een programma in Visual Studio hebt gemaakt, je dan weet wat subroutines zijn en waar ze worden geplaatst.

De 2 genoemde subroutines zijn nodig om een programma als service te kunnen laten draaien. Die worden aangemaakt als je bij een nieuw project kiest voor het maken van een service applicatie.
In de eerste routine komt dan de code die moet worden uitgevoerd als het programma wordt gestart.
De tweede routine gebruik je dan om de boel bij het stoppen van de service netjes af te sluiten.
Verder kun je geen routines gebruiken die output naar het beeldscherm doen of enige interactie van een gebruiker vragen.

Daarnaast moet je uiteraard weten hoe je een service maakt, hoe je die start en hoe je die stopt.
Als je bovenstaande niet beheerst wordt het wel erg lastig om het kort in een forum topic uit te leggen en kun je je er beter eerst in verdiepen bij de uitleg van Visual Studio over service applicaties.

Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat als je zoals vermeld in #1 zelf een programma in Visual Studio hebt gemaakt, je dan weet wat subroutines zijn en waar ze worden geplaatst.

De 2 genoemde subroutines zijn nodig om een programma als service te kunnen laten draaien. Die worden aangemaakt als je bij een nieuw project kiest voor het maken van een service applicatie.
In de eerste routine komt dan de code die moet worden uitgevoerd als het programma wordt gestart.
De tweede routine gebruik je dan om de boel bij het stoppen van de service netjes af te sluiten.
Verder kun je geen routines gebruiken die output naar het beeldscherm doen of enige interactie van een gebruiker vragen.

Daarnaast moet je uiteraard weten hoe je een service maakt, hoe je die start en hoe je die stopt.
Als je bovenstaande niet beheerst wordt het wel erg lastig om het kort in een forum topic uit te leggen en kun je je er beter eerst in verdiepen bij de uitleg van Visual Studio over service applicaties.

service aanmaken doe ik met SC.exe. Ik heb alleen nog nooit van de term subroutines gehoord. Ik heb een Engelse versie van visual studio...

Alle lossen routine binnen je Class zijn subroutines of functies, zoals:

Protected Overrides Sub OnStart
Private Sub
Public Sub

Wat je dus moet maken zijn de subroutines waar ik al naar verwees en waar je dan de relevante code in plaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan