• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

shordyc01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
Beste,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben hier al zeker een halfjaar mijn hoofd over aan het breken, maar ik kom er niet uit... iedereen zo zijn vak zal ik dan maar zeggen.

Het gaat om het volgende.

Wij zijn een kleinschalig kinderopvang en wij doen alles handmatig, zoals de offerte plaatsing overeenkomsten jaaropgave ect. en ik zat mij te bedenken dat dat toch anders moet kunnen.

Hier mijn vraag??

- is het mogelijke om het iets geautomatiseerde te doen , via excel en dat het dan in word eruit komt ??

ik voeg bijlage erbij Bekijk bijlage inschrijfformulier.docBekijk bijlage Offerte leeg.docBekijk bijlage Jaaropgave leeg.doc

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen..

Niet met Excel werken, niet met Word werken, maar een database maken in Access. Kun je alles doen wat je wilt. En waarschijnlijk ben je dan minder dan een half jaar tijd kwijt :) Heb je geen verstand van Access, dan zou ik daar iemand voor inhuren/vragen. Maar wil je echt gestructureerd werken, dan moet je dit in een database doen.
Al kun je met Excel ook een eind komen, al is dat niet zo geavanceerd daarin als Access. In ieder geval heb je aparte lijsten nodig voor de personen die je inschrijft, de kinderen en de opvangregistratie. Op basis van die gegevens kun je dan ofwel in Excel, ofwel in Word je brieven/offertes etc. uitdraaien. Maar dit riekt 100% naar een database :)

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er binnen de branche niet allang oplossingen voor handen zijn.

De punten van de andere heren zijn geldig, maar er is een standaard methode in Word om standaard brieven te maken waar de velden automatisch via excel ingevuld kunnen worden.

Of kijk bij http://office.microsoft.com/nl-nl/w...ukken-met-afdruk-samenvoegen-HA010081976.aspx
Samenvoegen kan in principe alleen obv één enkele gegevenstabel. Als je jouw gegevens goed stuctureert zal de bron voor bijv je inschrijfformulier minstens twee tabellen zijn: Verzorgers en Kinderen. Zo'n simpel formulier kan dus al lastig worden.
Goedkoop is vaak duurkoop. Ik kan je aanraden eerst eens naar standaard systemen voor de kinderopvang te kijken.

Samenvoegen kan in principe alleen obv één enkele gegevenstabel.
Dat is niet waar; met de juiste inrichting (sortering) van je tabel kun je wel degelijk een samenvoeging met meerdere records maken. Maar dat valt niet onder de beginnerscursus <Samenvoegen>. Zowiezo is de hele opzet en wens naar mijn idee alleen goed te vertalen naar een database. Maar ik krijg ook de indruk dat TS vanuit een verkeerd perspectief denkt.
Je moet eerst het probleem definiëren, op basis daarvan maak je een plan van wat je wilt hebben en wat het systeem moet kunnen, en daarna ga je eens kijken naar het programma dat de wensen het beste kan oplossen. Uitgaan van een probleem, en je dan de vraag stellen: 'hoe kan ik dat oplossen in Word', is niet de juiste weg. Dat is hetzelfde als: er is een moord gepleegd, ik mag mijn buurman niet, hoe kan ik het bewijs zo maken dat hij het gedaan heeft :)

Ik sluit mij aan bij het advies van @OctaFish om gebruik te maken van een database. (MS-Access). Daarnaast zou ik het inschrijfformulier opzetten per kind en niet per ouder(s). In onze complexe maatschappij heb je echt wel meer informatie nodig dan wat nu op jouw formulier gezet kan worden.

'In principe' houdt in: is niet mogelijk met bestaande functionaliteit/opties. Maar met een workaround kun je toch het beoogde realiseren. En daar is hier geen sprake van. Je hoeft niets extra's te doen (behalve kennis van velden te hebben) en je hoeft het ook niet te programmeren. Dus iedereen met kennis van Word kan het uitvoeren. Ergo: standaardfunctionaliteit! En dan kan je dat niet afdoen met 'in principe is dat niet mogelijk'.

Nou, ik wil er geen halszaak van maken hoor. Maar "in principe" betekent "in beginsel". En dat zei je zelf ook: "dat valt niet onder de beginnerscursus".
I rest my case.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan