Samenstelling Azerty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Qua chipsets is het denk veiliger om voor een 970 te gaan, de 760G lijkt niet volledig berekent te zijn op een 8320 plus overclock naar wat ik lees.

Ik ben niet zo van het overclocken dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

@sander17111988 beter een 128 gb harde schijf en er dan nog een bij van 1 tb of 500 gb. verder kun je het best doen wat leugenaar zegt en dan alles in 1 keer kopen omdat vervangen alleen maar verlies van geld is.

Die 30 euro die je gebruikt voor dat half jaar. Dan komt ongeveer Battlefield 4 uit. Moet ook niet zoveel uit maken toch? Ja je kan de SSD veranderen naar 120GB. Maar bij de 250GB variant heb je echt veel meer waar voor je geld.
(Aanzienlijk sneller en dubbele opslagruimte) Wat zeker het waard is in mijn ogen. Als je de CPU & GPU gaat vervangen kan je ook een extra hardeschijf erbij kopen.(Online gekochte games opzetten) 250GB is meer dan zat om alleen wat word documentjes op te slaan.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de budget overschrijding :P

Als je niet gaat overclocken is een 760G chipset wel afdoende, dit moederbord heeft usb 3.0 en sata 600 en 4 ram sloten. De processor is krachtig genoeg voor zware games, battlefield 4 zou er ook redelijk op moeten draaien, iniedergeval beter dan de 965.

Als videokaart raad ik je aan om in de toekomst een 7850 of een 7870 bij te prikken, de voeding is voor deze kaarten dan ook krachtig genoeg.

Om aan de 450 euro te komen kan je ook de dvd weglaten en een goedkopere kast nemen, al is de z11 een erg mooi ding.

Die 30 euro die je gebruikt voor dat half jaar. Dan komt ongeveer Battlefield 4 uit. Moet ook niet zoveel uit maken toch? Ja je kan de SSD veranderen naar 120GB. Maar bij de 250GB variant heb je echt veel meer waar voor je geld.
(Aanzienlijk sneller en dubbele opslagruimte) Wat zeker het waard is in mijn ogen. Als je de CPU & GPU gaat vervangen kan je ook een extra hardeschijf erbij kopen.(Online gekochte games opzetten) 250GB is meer dan zat om alleen wat word documentjes op te slaan.

Maar hij wilt gamen, en zeker bij dit budget is een SSD niet aan de orde vind ik.

Hoezo niet? Het zit al in een build van 250 euro ;)
http://tweakers.net/reviews/3116/2/desktop-best-buy-guide-juli-2013-budget-en-basissysteem.html

Budget systeem. Bij een SSD krijg je aanzienlijk meer voor je geld dan een normale HD.
Die gebruik je alleen als je veel en grote bestanden wilt opslaan. (Films, Games ect)

Edit: Hij wilt pas gamen als BF4 uitkomt (Wat ik er uit begrijp). Dan kan je net goed later een goede processor aanschaffen van Intel die vele malen zuiniger zijn en krachtiger is per core.
Wel is waar niet overclockbaar, maar dat gaat de TS toch niet doen. Spellen hebben nog steeds meer baat bij een krachtige core dan meerdere cores.

Laatst bewerkt:
Dat is echt geen geld voor zo'n processor :D i'm impressed

Maar als TS aan battlefield 4 denkt en met dit systeem even vooruit wil kan hij denk toch beter voor de fx-6300 gaan. Persoonlijk vind ik een SSD echt niet nodig en een beperking aan de rest van het systeem.. maargoed het ligt eraan hoe belangrijk TS een SSD vind. Een SSD + g1610 is alsnog 20 euro duurder dan een fx-6300.

Het beste kan TS wat meer duidelijkheid geven over wat hij met deze pc wilt gaan doen in de toekomst.

Die SSD + g1610 is waarschijnlijk voor gebruik bij MS office programma's, Facebooken & op het internet surfen, sneller als een FX-6300. (SSD is 5x zo snel met ze data overdracht dan een HD)
De extra rekenkracht die je bij de FX6300 heb ga je niet eens volledig benutten voor enkel MS office, waarschijnlijk niet eens bij de g1610. Daarbij vormt de HD de bottleneck bij de FX6300.

Simpel voorbeeldje:
Piet en Jan doen een wedstrijd hardrennen en proberen allebei tegelijkertijd over de finish te komen. Maar Piet is veel sneller als Jan en zou zich dus moeten aanpassen om tegelijkertijd over de finish te komen.
Piet is de Processor en Jan de HD voor de duidelijkheid. Als je er een SSD in zou doen, zouden beide componenten op hun normale snelheid kunnen rennen. Geld alleen als je bestanden van je HD moet lezen of schrijven.
Bij internetten maak je veel gebruik van je internet cache: Bijv: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --disk-cache-dir="D:\Chrome Cache"

Video-bewerken daar integen word wat lastiger op een g1610. Maar is nog steeds goed mogelijk. Daarin tegen door de SSD, gaat het overschrijven van data weer supersnel en zal je snelheid winnen, het converteren van data zal wat langzamer gaan. Gaat misschien dan wel gelijk op. De FX6300 zou ook niet ideaal zijn voor gamen. Misschien voor de spellen voor nu, maar voor battlefield 4 zou je toch richting de FX8320-8350 moeten gaan en het zou zonde zijn als je de CPU dan weer moet vervangen (Gooi je namelijk 100 euro i.p.v 30 weg)

Het beste kan TS wat meer duidelijkheid geven over wat hij met deze pc wilt gaan doen in de toekomst.
Zou wel meer duidelijkheid geven, wanneer hij dit van plan was om te doen en eventueel een bedrag om dan weer up te graden:)

Laatst bewerkt:
"Compatibele processorenSempron, Phenom II X3, Athlon II X2, Phenom II X2, Athlon II X4, Athlon II X3, Phenom II X4, Phenom II X6 ( Behalve Phenom II 920 / 940 )"

@sander Ik heb het idee dat we langs elkaar heen zitten te praten, ik richt me vooral op het gamen, en jij op het office gebruik ;)

Ik snap hoe een SSD werkt hoor, ik vind alleen een dual core niet passen in een game systeem en vooral als hij er zwaardere games ala bf4 op wilt spelen. Maar beide opties hebben voor/nadelen.

Laatst bewerkt:
Op de ASRock website word de FX-4100 wel genoemd bij ondersteunde CPU's

Hmm vreemd.. bij productinformatie bij azerty en op de asrock website niet.. maar in de cpu list wel? Het kan trouwens goed mogelijk zijn dat je je bios moet updaten voor de 6300 goed kan werken.

fx-4100.png
Even een screenshotje.
En dat lijstje geldt voor AM3 socket CPU's. Niet voor AM3+. Want volgens mij zijn alle AM3+ socket CPU's ondersteund.

Laatst bewerkt:
- Support for Socket AM3+ processors
- Support for Socket AM3 processors: AMD Phenom™ II X6 / X4 / X3 / X2 (except 920 / 940) / Athlon II X4 / X3 / X2 / Sempron processors

1. AM3+ FX FD8300WMW8KHK 95W Piledriver 3300MHz 2200MHz 2MBx4 8MB C0 P1.20
2. AM3+ FX FD8140WMW8KGU 95W Bulldozer 3200MHz 2200MHz 2MBx4 8MB B2 P1.10
3. AM3+ FX FD8120WMW8KGU(BE) 95W Bulldozer 3100MHz 2200MHz 2MBx4 8MB B2 P1.10
4. AM3+ FX FD8100WMW8KGU(BE) 95W Bulldozer 2800MHz 2000MHz 2MBx4 8MB B2 P1.10
5. AM3+ FX FD6300WMW6KHK 95W Piledriver 3500MHz 2000MHz 2MBx3 8MB C0 P1.60 < FX 6300
6. AM3+ FX FD6120WMW6KGU 95W Bulldozer 3500MHz 2000MHz 2MBx3 8MB B2 P1.10
7. AM3+ FX FD6100WMW6KGU(BE) 95W Bulldozer 3300MHz 2000MHz 2MBx3 8MB B2 P1.10
8. AM3+ FX FD4320WMW4MHK 95W Piledriver 4000MHz 2000MHz 2MBx2 4MB C0 P1.60
9. AM3+ FX FD4300WMW4MHK 95W Piledriver 3800MHz 2000MHz 2MBx2 4MB C0 P1.60
10. AM3+ FX FD4150WMW4KGU 95W Bulldozer 3900MHz 2000MHz 2MBx2 8MB B2 P1.10
11. AM3+ FX FD4100WMW4KGU(BE) 95W Bulldozer 3600MHz 2000MHz 2MBx2 8MB B2 P1.10

P1.10 is de standaard geleverde bios. Hetgene wat ik heb dikgedrukt zou je een bios update voor nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Oke.
Weet iemand misschien hoelang het duurt om de producten te verzamelen en 'afhaalkaar' (Ik woon dichtbij) te maken?
Want de orderstatus staan nu op "wacht op verzamelen". En alle producten waren in stock.

Ik zou het niet weten, zal wel binnen 2-3 werkdagen zijn.
Trouwens een goede 8-core CPU gaat niet op je moederbord passen (Alleen erg zwakke 8-cores)

Dat geld voor alle FX-serie CPU die meer als 95 watt zijn. (FX-4350 ect)
Als je er achter komt dat de processor toch niet ideaal is voor BF4 en toch je CPU wou upgraden.

Laatst bewerkt:
Oke.
Weet iemand misschien hoelang het duurt om de producten te verzamelen en 'afhaalkaar' (Ik woon dichtbij) te maken?
Want de orderstatus staan nu op "wacht op verzamelen". En alle producten waren in stock.

Nee, een paar producten niet die duren 2-3 werkdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan