Minecraft error: Java Runtime Environment

Status
Niet open voor verdere reacties.
jou beschrijving komt overeen met deze fix:

probleem:
EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION means Minecraft tried to access a file and didn't have permission.

oplossing:
Step 1: Go to Computer > Windows > System32

Step 2: Search for the dll file mentioned earlier (for me, ig4dev64.dll). You may get a few results, if you do, make sure you select the one in the base folder of System32.

Step 3: Right click, go to properties, and go to the Security tab.

Step 4 If you're the only owner: Now you need to see what groups have what permissions. By default, the administrator account is in the group "Administrators" and "Users". If the users group has very little permissions, set the permissions to all and save.
if you share the computer: First you need to sign into the admin account and make the account you wish to use an admin, or even make it it's own group. Redo steps 1-3 and give the account you wish to use full permissions.

Let op:
in die fix staat een ANDER bestand dan die van jou beschreven, in de error staat dit:
C [aticfx64.dll+0x2f5bf] GetKtProcAddress+0xfaf
met andere woorden, jou ddl die je moet zoeken is aticfx64.dll, niet ig4dev64.dll!

Ik kom tot en met het 3e punt, maar het 4e snap ik niet. Ik heb wel iets gedaan maar ik weet niet of dat klopt. Kun je me in het Nederlands uitleggen wat ik precies moet doen?

je moet ingelogd zijn met een administratoraccount, ga naar securety en klik op bewerken.
zorg ervoor dat het er ongeveer zo uitziet:
Naamloos.png

dan proberen we een andere fix, heb je al geprobeerd je drivers voor je videokaart te updaten?

Edit:
ik heb er nog een gevonden:
i solved it myself. it was an avg conflict with adobe flash. i had to install avg without resident shield or link scanner. i only have anti-virus and anti-spyware installed. i suspected that was it and contacted avg. they said since it was free they could offer no help. i think its kind of wrong because it is a bug with their program. how many people spent money to get it fixed.
met andere woorden, heb je avg als antivirus?
zo ja, probeer die dan uit te schakelen en minecraft te starten.
als dat lukt zou ik een ander antivirus proberen, zoals microsoft security essentials.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd, ik ben het vergeten

Ik heb panda global protection als antivirusprogramma
helaas dus niet avg

wat bedoel je met de drivers voor mijn videokaart?

Laatst bewerkt:
misschien heb je een te lage videokaart software.
zoals minecraft java nodig heeft heeft een videokaart drivers nodig.
die kan je meestal op de site van je videokaart-makers vinden.
of kan je anders het programma teamviewer installeren?
daarmee kan ik jou computer besturen en dan alle mogelijke oplossingen afgaan, zonder dat jij misschien fouten maakt of het niet begrijpt (ik bedoel niet dat je dat ook doet, maar dit is makkelijker)
het is te vertrouwen, het is van microsoft (zelfde makers als windows) en heel veel mensen gebruiken het (ik dus ook :) )
als je dat hebt gedaan moeten we even een tijd afspreken en dan naar de chat gaan om in te loggen

Wat mijn oplossing was....[ 2 pc en een laptop ]
Zet er een 64 bits versie op en alles werkt als een zonnetje..

Dat gaat dat echt niet oplossen hoor!
Minecraft is ook 32 bit compettable

Dat gaat dat echt niet oplossen hoor!
Minecraft is ook 32 bit compettable

Nou.. oke.

Maar toch vreemd dat ik bij een 32 wel steeds problemen had..
En nu met de 64 nergens meer last van heb....

Zit het niet in het geheugen waar de 32 maar tot max.4gig en de 64 met alles boven de 4gig kan werken???

Ongeveer, alleen heb je een hardware limiet.
Ik heb een 64x based pc, met 8gb ram.
Doordat het moederboord bij mij "maar" 32 aankan, heb ik dus een limiet van 32.
Maar voortaan kan je voor dat soort kleine vragen beter naar de chat gaan (chat.helpmij.nl) daar zijn veel mensen die je kunnen helpen en haal je iemand anders zijn post niet door de war.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan