Nieuwe PC met aantal oude onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kortjakje

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
In een ander thread heb ik al het probleem voorgelegd van mijn net 4 jaar oude pc met kapot geheugen en/of kapot moederbord. Ik weet ook niet of het nog zinnig is om hem te repareren. Ik speelde de Sims al met minder uitbreidingen en minder downloads en toch crashte de game herhaaldelijk.

Mijn gedachten gaan langzamerhand uit naar een nieuw te bouwen pc. Misschien dat de Dvd/cd speler c.q. brander, de SSD en 'gewone' harde schijf nog te gebruiken zijn? SSD is van april dit jaar, brander van vorig jaar.

Budget is max 600-700 inclusief Windows 7 of 8. (Monitor, toetsenbord en muis zijn niet nodig.)

Gebruik: Ik gebruik hem om de Sims 3 te spelen.
Voordat alle serieuze gamers in de lach schieten: het spel vergt aardig wat van je pc. Nodig zijn een krachtige CPU en veel RAM. M.b.t. de videokaart kun je met een midrange tot beter wel uit de voeten. (bron MTS: http://linna.modthesims.info/showthread.php?t=330413#post2191342
Daarnaast doe ik wat fotobewerking.

Ik heb totaal geen verstand van hardware, dus wat advies m.b.t. welke onderdelen aan te schaffen kan ik wel gebruiken. De voorgestelde mobo's en CPU's van MTS kan ik niet terugvinden, vermoedelijk is dit artikel verouderd.... Ik tast dus behoorlijk in het duister nu. :confused:

SSD en harde schijf kan je prima hergebruiken als jij daar genoeg aan hebt :)

Qua werkgeheugen zat ik aan 8gb te denken met de optie om naar 16gb uit te breiden voor als je toch niet genoeg hebt voor photoshop. Weet niet hoe serieus je het doet...?

Voor de processor heb je opzich wel genoeg aan de fx-6300, een erg goede processor voor 100 euro. Maar gezien je budget en omdat ik niet verwacht dat je over gaat clocken heb ik toch maar voor de 8350 gekozen..

Voor de sims 3 heb je geen high end videokaart nodig, een 7790 moet ruim voldoende zijn.

Ook heb ik er een processor koeler bij gedaan, stil en zal je fx-8350 lekker koel houden. Weet niet precies wat je voorkeur is qua behuizing, maar ik heb een neutrale behuizing van goede kwaliteit gekozen (Weet niet of je van neon/raam houd?)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...455750]=1&product[555977]=1&product[512937]=1

Ok:
In een ander thread heb ik al het probleem voorgelegd van mijn net 4 jaar oude pc met kapot geheugen en/of kapot moederbord. Ik weet ook niet of het nog zinnig is om hem te repareren.
Ik weet de andere draad niet, & ik weet je systeem niet (merk/model/type/versie/computer/moederbord), maar je geheugen kan je testen, & de systeemvereisten kan je controleren op de Sims3 Support-site...

Laatst bewerkt:
@leugenaar: Hartstikke bedankt. Ik doe niet zo heel veel aan photoshop (grappig trouwens: manlief vindt dat ik van 'hobby' moet switchen, van de Sims3 naar meer photoshoppen. Hij dacht dat ik dan wel met een 'mindere' - lees goedkopere pc aan de gang kon.)

Van mij hoeft de kast alleen maar functioneel te zijn, dus geen vervanging van de kerstboom ;), dus dat is prima.

Vraagje: ik had aangegeven Windows 7 of 8 als besturingssysteem. Je hebt voor 7 gekozen. Heeft dat een speciale reden?

En prima ook dat er een mogelijkheid is om extra geheugen bij te plaatsen.

@deKnight: de specs van mijn oude pc waren 4 jaar geleden ruim voldoende, maar ja, het spel heeft steeds uitbreidingen en ik speel bovendien met de nodige mods en custom content downloads. Dus nu moest ik steeds met een beperkt aantal uitbreidingen spelen. Geheugen kon niet uitgebreid worden, zat al helemaal vol en ik heb een 32bits pc, dus niet al het geheugen kon gebruikt worden. Maar dit terzijde. Mogelijk is ook het mobo stuk. Thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/782219-geheugen-stuk-of-moederbord

Laatst bewerkt:
Windows 7 is gewoon voorkeur, windows 8 biedt weinig meerwaarde. En opzich kan je wel af met een mindere pc, maar als je dan toch meer moet photoshoppen wil je ook wel dat het een beetje opschiet toch? Hoe wil je het eigenlijk doen m.b.t. inelkaar zetten?

Oké, 't was gewoon om even te weten.
Het inelkaar zetten gaat mijn zoon doen. Hij zegt dat hij het kan, doet ict niveau 3, maar hij heeft het nooit eerder gedaan. En dat maakt me een beetje shaky, maar budget is krap, vandaar.

Edit 28-8-2013: misschien viel deze vraag niet op
En als ik dan nog verder zou moeten bezuinigen, waarop doel je dan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan