Router/modem ziggo koppelen met andere router

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdlindenmark

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Goedemiddag,

Ik zou graag ons bereik van ons wifi willen uitbreiden. Op dit moment hebben wij de volgende apparaten:
- ubee evw3200 modem/router van ziggo
- netgear wndr3700v2

Op dit moment gebruiken wij de router functie niet van de ubee en regelt de netgear alles. Dit omdat deze ook een usb functie heeft met ftp toegang.

Nu zou ik graag de router in de ubee ook gebruiken zodat de netgear elders in het huis geplaatst kan worden.
Maar, en nu komt het, ik wil graag de usb/ftp functie van de netgear blijven gebruiken.

Het liefst wil ik de netgear als hoofd router en de ubee als tweede, waardoor we ook alles op een netwerk kunnen houden. Maar met kabels is dit sowieso niet te regelen aangezien de ubee dus een modem en router in een is.

Mocht dit niet kunnen dan zijn twee netwerken ook geen probleem (vermoed ik) maar dan wil ik alsnog de ftp functie kunnen gebruiken naar buiten toe!

Graag jullie hulp hierbij, ik heb nog nooit routers gekoppeld namelijk.

Groet,
Mark

Dat kan volgens mij niet, je kunt ook maar een "kapitein" aan boord hebben, zo werkt het volgens mij hetzelfde met routers, er kan maar 1 router de hoofdrouter zijn, deze deelt met DHCP de ip-adressen uit aan de andere apparaten.

Dat kan volgens mij niet, je kunt ook maar een "kapitein" aan boord hebben, zo werkt het volgens mij hetzelfde met routers, er kan maar 1 router de hoofdrouter zijn, deze deelt met DHCP de ip-adressen uit aan de andere apparaten.

Dat is uiteraard, maar router twee moet dan de kapitein zijn, en router een moet simpelweg doen wat hij moet doen :) maar ik vermoed dat dit helaas niet kan.

Kan ik wel alsnog de usb en ftp blijven gebruiken denk je als ik router een als 'kapitein' gebruik?

Misschien kun je DHCP en DNS uitzetten op je router/modem? (Ik weet het niet zeker)
En dan DHCP aanzetten op je tweede router, let hierbij wel op dat je de range hiervan buiten het ip van je modem instelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan