Schone her-installatie Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Besturingssysteem
Win 11
Na 5 jaar werken, zou ik Vista er op een schone PC opnieuw op willen zetten.

Hoe doe ik dat? Met format C: deden we dat lang geleden.

Ik heb van alles een backup gemaakt, films foto`s enz.

Alleen van Vista is geen installatie DVD meegeleverd.

Ik heb wel ooit een slipstream gemaakt (dus met drivers van de hardware, als ik het me goed herinner).
Is een set van 4 DVD`s.

En nu??

Dan kan je booten met dvd 1, daarmee kan je de boel weer herinstalleren.
Persoonlijk zou ik overstappen van vista naar win 7. Vista wordt op niet al te lange termijn niet meer ondersteund.
En windows 7 loopt toch een stuk soepeler als vista.

ik heb de upgrade assistent van Microsoft gebruikt,mijn PC is geschikt, maar Toshiba doet niet meer mee aan-7, dus nu op zoek naar een goedkope upgrade

Ik heb de eerste DVD van de slipstream er in zitten en probeer daarvanaf te booten met F8 of F12. Lukt niet helemaal en opstarten duurt 4 minuten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je je computer wil opstarten vanaf een cd-rom, dan moet je in het BIOS de opstartvolgorde binnen de categorie "harde schijven" (hard drives) wijzigen, zodat de cd-rom bovenaan staat.

Het BIOS is het scherm dat je als allereerste ziet, wanneer je je computer aanzet. Meestal moet je op Delete of F2 drukken om de instellingen van het BIOS op te roepen. Daarvoor heb je enkele seconden de tijd, wanneer je de PC hebt aangezet.

vista lukt niet

ik ben bezig met de slipstream maar loop vast bij de melding plaats zzimg\09751xsp7

Als je je computer wil opstarten vanaf een cd-rom, dan moet je in het BIOS de opstartvolgorde binnen de categorie "harde schijven" (hard drives) wijzigen, zodat de cd-rom bovenaan staat.

Het BIOS is het scherm dat je als allereerste ziet, wanneer je je computer aanzet. Meestal moet je op Delete of F2 drukken om de instellingen van het BIOS op te roepen. Daarvoor heb je enkele seconden de tijd, wanneer je de PC hebt aangezet.

Ok, dat is gelukt, maar ik ben na het installeren van 3 DVD`s vastgelopen met de melding: plaats zzimg\09751xsp7.swm

Deze meldingen kreeg ik meer, dan was het xxxxsp1.swm enzovoort, dan stopte ik gewoon de volgende DVD erin. Maar bij de vierde DVD blijft hij om xsp7.swm vragen. En het is toch ECHT de laatste DVD, die ik heb. Ik heb het setje altijd apart gehouden.

Nu kan ik niets meer, Toshiba doet niets meer met Windows 7, dus daar een goedkope upgrade valt af.
Als ik de PC nu aanzet krijg ik de melding " bootmngr missing"

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan