Platenspeler aansluiten op de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik heb een leuk cadeau gekregen. Een platenspeler voor de PC. Kan ik eindelijk mijn LP's opnemen. Ik dacht USB. Handig. Alles in 1. Nee dus. USB is alleen voor de powerrrr. Geen extra kabeltje meegeleverd.

Ik heb dus een kabeltje nodig. "Nou dan haal je dat toch?" Hoor ik de meestsen van jullie al zeggen. Dacht ik ook.
Ik wilde dus even op het web kijken of er iets geschiktst was alleen... hoe heet zo'n kabeltje?
Kijk dit is het probleem. Tulpstekkertje ken ik maar hoe heet de ingang van mijn PC?
platenspeler.jpg

En maakt het nog uit hoe ik het aansluit?

Vermeld ook even merk en type van de platenspeler.

De computerzijde van je kabel is meestal een 3.5mm Jack aansluiting. De ABCD op je plaatje zijn allen uitgangen. Je zult het stekkertje moeten insteken in een microfoon ingang (rood)

Allemaal hartelijk dank. Het kabeltje is besteld. en zal in het juiste gat komen.

Laatst bewerkt:
Ok, blijkbaar geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen, vandaar deze aanvulling.

En maakt het nog uit hoe ik het aansluit?

Zo te zien wel, helaas kan ik het niet helemaal ontcijferen want je hebt er doorheen getekend.

De Output is volgens mij de standaard Phono-uitgang voor een standaard versterker, waarbij standaard rood altijd het rechter-kanaal is.

Daaronder, A & B, kan ik de symbolen niet zien, maar zoals C - pijl uit de cirkel - is Output, D is Input. Ondanks het kleurgebruik, neem ik aan dat de Output's onder A ook rechts zijn & B het linkerkanaal.

A & B hebben een uitgangsspanning van 2,5 mV & zijn niet RIAA gecorrigeerd. Dat word gedaan door de Phono ingang op de versterker, of - zelden - via een Phono ingang/instelling op een geluidskaart.
Om die uitgangen naar een geluidskaart zonder Phono ingang/instelling te leiden, sluit je die eerst aan op de Phono van een versterker, & vanaf de versterker koppel je een Tape Rec-Out aan de Line-In van de geluidskaart.
Die is dan RIAA gecorrigeerd & de uitgangsspanning van Rec-Out is 250, 500 of 1000 mV, afhankelijk van de versterker.

Ik vermoed dan ook dat de uitgangen A & B voor geluidskaarten gestandariseerde uitgangen zijn, dus met RIAA-correctie & een voor Line-In geschikte uitgangsspanning.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan