Installeren van IDE JCreator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Ik ben zojuist begonnen met het boek 'En dan is er nog Java met Swing', ik moet hiervoor de IDE JCreator installeren en de workspace etc instellen.
Maar ik kom hier niet uit.
Nadat ik een workspace en class heb gemaakt, krijg ik automatisch het standaard hello world vb te zien.
Ik moet dit compilen d.m.v. het drukken op F7, daarna krijg ik de error hieronder:

Code:
--------------------Configuration: Vb0201 - <Default> - <Default>--------------------
Error : Invalid path, \bin\javac.exe -classpath "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" -d C:\Program" Files (x86)\Xinox "Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes @src_vb0201.txt" 

Process completed.

Kan iemand mij misschien uit de brand helpen?

Mvg,
Roy

Error : Invalid path, \bin\javac.exe -classpath "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" -d C:\Program" Files (x86)\Xinox "Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes @src_vb0201.txt"

Zie dat de parameter achter -d niet klopt (de parameter achter -classpath klopt wel). Heeft te maken met de onjuiste plaatsing van "-tekens.
De totale regel zou (gecorrigeerd) naar mijn mening moeten zijn:
\bin\javac.exe -classpath "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" -d "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" @src_vb0201.txt

Tijs.

Zie dat de parameter achter -d niet klopt (de parameter achter -classpath klopt wel). Heeft te maken met de onjuiste plaatsing van "-tekens.
De totale regel zou (gecorrigeerd) naar mijn mening moeten zijn:
\bin\javac.exe -classpath "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" -d "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" @src_vb0201.txt

Tijs.

Kunt u mij misschien vertellen hoe ik dit nu moet oplossen :P?

Ok, die \bin\javac.exe verwijst naar de aanroep van javac.exe in de bin submap van de geïnstalleerde JDK. Nu weet ik niet waar jij de JDK hebt geïnstalleerd (in welke map).
Probeer het volgende (ik ga hier van C:\Program Files\Java\jdk 1.6.0 v21 uit, pas het pad aan wat het bij jou is met jouw versie van de JDK
a. Maak een .bat bestand op je Bureaublad: [Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe %userprofile%\desktop\install.bat
[Op de vraag die je krijgt over of je het bestand wilt aanmaken, klik Ja]
Plak het volgende erin, en pas daarna het JDK pad aan aan in de 1ste regel hoe het bij jou staat.
cd /d C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_21\bin
javac.exe -classpath "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" -d "C:\Program Files (x86)\Xinox Software\JCreatorV4LE\MyProjects\Vb0201\classes" @src_vb0201.txt
PAUSE

Sluit (na je aanpassingen) het Kladblok bestand met het rode kruisje af, met Ja op de opslaan-vraag.

Rechtsklik op install.bat op je bureaublad en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Kijk of je in het dan geopende CMD-venster voor de "Druk een toets om door te gaan" een (hopelijk) succesvolle melding ziet.

Tijs.

Ok, die \bin\javac.exe verwijst naar de aanroep van javac.exe in de bin submap van de geïnstalleerde JDK. Nu weet ik niet waar jij de JDK hebt geïnstalleerd (in welke map).
Probeer het volgende (ik ga hier van C:\Program Files\Java\jdk 1.6.0 v21 uit, pas het pad aan wat het bij jou is met jouw versie van de JDK
a. Maak een .bat bestand op je Bureaublad: [Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe %userprofile%\desktop\install.bat
[Op de vraag die je krijgt over of je het bestand wilt aanmaken, klik Ja]
Plak het volgende erin, en pas daarna het JDK pad aan aan in de 1ste regel hoe het bij jou staat.

Sluit (na je aanpassingen) het Kladblok bestand met het rode kruisje af, met Ja op de opslaan-vraag.

Rechtsklik op install.bat op je bureaublad en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Kijk of je in het dan geopende CMD-venster voor de "Druk een toets om door te gaan" een (hopelijk) succesvolle melding ziet.

Tijs.

Onwijs veel bedankt voor uw hulp, uiteindelijk lag het probleem ergens anders, bij het installeren kan ik verschillende opties kiezen, hierbij zag ik iets van Javacw? en Java staan, hij stond automatisch op Javacw, en in de handleiding stond niet dat ik moest veranderen naar de optie Java, ik heb dit bij het opnieuw installeren toch wel gedaan en nu doet alles het.
Danku voor de hulp en srry voor mijn fout :P

Mvg,
Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan