• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown naam maar 1x weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacFloo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
In het excel bestand bij dit bericht zit op blad Selectie aan de linkerzijde een keuzemenu waar je een deel van een naam kunt invullen.
het kader daaronder geeft als je erop staat een drop down, met de namen die overeenkomen met je invoer.

Alleen geeft hij dan ook alle cellen weer waar de naam in voorkomt!!

Wat ik eigenlijk zou willen is dat deze naam, in dit geval Alco maar 1 maal zichtbaar is, deze komt uit het tablat NAW

Ik hoop dat de vraag duidelijk is. 1e keer op dit forum. Voor mij is het altijd lang zoeken in excel omdat ik er te weinig mee werk.

PS. is er in deze opbouw een mooiere dropdown te maken, dan het pijltje, wat je pas ziet als je erop klikt??

gr. Rene

Bijlagen

Er bestaat ook een validatie die de validatie lijst filtert naargelang de ingegeven tekst vooralleer je op het pijltje drukt, je zal ook eerst een unieke validatielijst moeten maken om de dubbelen te vermijden, en volgens mij is je tabblad overbodig, dit kan allemaal in een keer in je tabblad selectie

Wat ik eigenlijk zou willen is dat deze naam, in dit geval Alco maar 1 maal zichtbaar is, deze komt uit het tablat NAW

Beste,

Zover mij bekend werken alle dropdown listen met een pijltje (maar excel blijft je verbazen)
Je validatie lijst werd gevuld van uit het blad FILTER en niet vanuit NAW, heb wat kleine aanpassingen gedaan zie bestand.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelde.

Succes,

Bijlagen

Probleem is nu inderdaad verholpen, bedankt voor je hulp. Ik kan nu weer verder.

gr. MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan