Enter Password, welk password?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vision87

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Ik besloot vandaag mijn oude Windows Vista laptop maar weer eens aan te slingeren. Een Fujitsu Siemens Amilo pi 1536. Kort na het aanzetten verscheen dit scherm. Een DOS-achtige omgeving met de simpele tekst: enter password. Iemand enig idee wat dit voor scherm is en wat voor password ik in vredesnaam moet invoeren en waar ik deze kan vinden? Ik heb dit nog nooit gezien.
Bij voorbaat dank!

IMAG0179.jpg

Heb je het windows vista opstart scherm wel gezien, zo niet kan het zijn dat dit een BIOS wachtwoord is.

Dit wachtwoord is ooit ingesteld en zorgt ervoor dat je een wachtwoord moet invoeren voor dat je uberhaupt windows kan starten.

Nee die heb ik niet gezien. Het kwam direct na het startscherm van Fujitsu Siemens waarin je de mogelijkheid wordt geboden om naar setup te gaan (F1) of Multiboot dinges menu (F12). Echter: ik heb nergens op gedrukt, dit komt automatisch tevoorschijn. Kan me ook niet herinneren ooit een BIOS wachtwoord te hebben ingesteld. Zijn hier standaard wachtwoorden voor?

Het wachtwoord kan evt. wel berekend worden. [Is niet het originele wachtwoord, maar een representatie daarvan.]

Doe het volgende (=3x het 'verkeerde' wachtwoord invullen):
Eerste poging wachtwoord: 3hqgo3
Tweede poging wachtwoord: jqw534
Derde poging wachtwoord: 0qww294e

[Er staan 2 cijfers in het eerste wachtwoord, 3 cijfers in het tweede wachtwoord en 4 cijfers in het derde wachtwoord (waaronder een 0 (=cijfer nul)). Maak ook geen fout m.b.t. een Q tov. een G etc.]

Meld ons exact terug welke code er op je scherm verschijnt. [Let op: De laptop zal wel veel herrie maken op dat moment. :P]
Zet de laptop daarna af, hopelijk hebben we dan op termijn de code voor je berekend.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende codes:

879
339
2125891
237
32439

Tijs.

Ha, het werkt. Hoe kan ik nou voorkomen dat ik in de toekomst weer een wachtwoord moet invoeren?

Ik vraag me wel af hoe je nou dat bios wachtwoord hebt berekend.

Ik vraag me wel af hoe je nou dat bios wachtwoord hebt berekend.

@rens12: Ik geef niet alle links/tools die ik heb weg op het forum, sorry. :d

@Topic-starter: Ga in de BIOS en stel een nieuw BIOS/startup wachtwoord in, maar laat het nieuwe wachtwoord leeg (oftewel: Vul niets in, druk gewoon op Enter-toets). Mogelijk is er (alternatief) aldaar de mogelijkheid om het in het algemeen gewoon uit te zetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als met je er uitgekomen bent m.b.t. het niet meer laten tonen van het BIOS/startup wachtwoord scherm, graag nog de vraag als opgelost aangeven:
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Dat aanpassen lukt nog niet. Hij reageert bij opstarten niet op F1 of F12. Maar nu ik de code weet ben ik al een heel eind.

Probeer eens F2 om in de BIOS te komen ipv. F1 of F12.

Reboot the notebook (switch off/on or reboot operating system).
The following or a similar display appears on the screen during booting:
F2: Setup F12: Boot Menu
When this message appears, press the function key F2

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan