product key

Status
Niet open voor verdere reacties.

racing

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Beste,
laptop gecrasht, windows opnieuw geinstalleerd, maar heb de product code van Office niet meer, deze zou wel moeten te vinden zijn onder windows.old
Heb al verschillende tooltjes gezocht en gebruikt, maar geen enkel lukt. Hoe kan ik de key zelf terugvinden?
Alvast bedankt !

Ik neem aan dat toen je Office kocht dat je een cd kreeg met een sticker op de verpakking en daarop staat de product code. Of heb je het soms van het internet gekocht en gedownload? Ik zou niet weten hoe je je windows office product key terug zou moeten krijgen als je windows opnieuw hebt geinstallleerd want dan neem ik toch aan dat je je hele harde schijf heb geformatteerd?

dom, I know, maar sticker en verpakking niet terug te vinden...
niet geformatteerd, en office staat nu wel in een folder op de c-schijf onder de folder windows.old , ben dus op zoek naar een mogelijkheid om daar de key terug te vinden.

Hoi,
Welkom op Helpmij.nl :)
Probeer het volgende:
Maak jezelf eigenaar van de map windows.old en probeer het nog eens.
Voer de tooltjes evt. als administrator uit.
Of het dan allemaal lukt weet ik ook niet, de sleutel is wel makkelijk terug te halen als je systeem draait met Office geïnstalleerd.
Welke tooltjes heb je al gebruikt?

thx, magical jelly bean en produkey gebruikt als administrator, maar hij geeft geen resultaat als ik map windows.old selecteer

Maak je eens eigenaar van die map, rechtsklik>eigenschappen>tab beveiliging>geavanceerd>eigenaar

Laatst bewerkt:
helaas, geen resultaat. kan ik die sleutel via DOS terugvinden, staat die in een bepaald bestandje?

De Office Product Key is opgeslagen in het register. Dat is dus C:\Windows\System32\Config
De bestanden die daar staan vormen samen het register m.u.v. de user hyve maar die heb je ook niet nodig.
Het zal lastig zijn om in de Windows.old die bestanden door te spitten om die ene sleutel te vinden.

Ok, edmoor zit er dichtbij, & het kan inderdaad wel, maar dat is dan een combinatie van regedit met regedt32. Daarmee moet je dan de system of software uit de .old\system32\config als hyve importeren. In 1 van die 2 staat dat de binaire Produkt-IDentificatie-Sleutel van de Office. Die kan je er dan direct of met behulp van een tooltje eruit vissen.

Maar hoe dat ook al weer precies ging, pfff, doe ik dus ook niet dagelijks... Misschien dat iemand anders dat wel staande bij heeft...

P.S: Dat ook nog zonder het huidige register te slopen,.. Ja het kan!.. ;)

Laatst bewerkt:
the Knight: bedankt voor de uitleg, maar dat klinkt als chinees voor me :-)

Een betoverde sleutelvinder? :P

Ok, ja, dat wil je ook alleen doen als het echt niet anders kan, hoor!
the Knight: bedankt voor de uitleg, maar dat klinkt als chinees voor me :-)
Komt er kortweg op neer dat je in het register het onderdeel System. of Software. exporteert, backup maakt, dan door via hive laden het System.old of Software.old importeert, daar de benodigde wijzigingen (sleutels) weer exporteert, dan hive verwijderd, & dan het originele System. of Software. weer importeert.

Je snapt dat dit niet het geschikte medium is om je dat te laten uitvoeren via Helpmij.nl. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee als ik dat via de handleiding van TechNet moet doen, her er dan 2 computers voor nodig!
Een betoverde sleutelvinder? :P
Betoverende, kan ook nog... ;)

Dat geloof ik best. Nu even afwachten of TS ermee uit de voeten kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan