Gezocht: Driver E-tech Wireless PC-Card 54Mbps

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, ik ga proberen een setje drivers samen te stellen, o.b.v. wat er al aan suggesties geweest is.
Uitpakken en daarna:
Eerst de huidige driver(s) deïnstalleren (ik neem aan via Programma's toevoegen en verwijderen (= appwiz.cpl )
Via Apparaatbeheer -> Rechtsklik op het apparaat dat je wifi adapter voorstelt -> Stuurprogramma installeren [danwel Stuurprogramma bijwerken] -> Niet zoeken op Internet -> Ik wil zelf kiezen" of "Handmatig" (wat er maar staat) -> ik geloof dat je dan zo'n zelfde vraag krijgt, weer handmatig/"Zelf kiezen" aangeven of Bladeren etc.-> "Ook op deze lokatie zoeken" en bladeren naar de map met de driver die je wilt uitproberen.
[Sorry, heb XP al een tijdje niet meer gebruikt :D]

Straks upload ik die handmatig te installeren drivers op www.mijnbestand.nl. Als het toch morgen wordt, dan meld ik dat nog wel.

Tijs.

Drivers zijn geupload: RT2500XP.zip

Er zitten 4 mappen in:
Driver01
Driver02
Driver03
Handleiding

Probeer (na uitpakken) de drivers in de volgorde van de naam, dus eerst de driver in de map Driver01, dan (indien geen succes) die in Driver02 etc.
[De map Handleiding bevat de handleiding van het apparaat, dus geen driver.]

Overigens bevat de map Driver02 enkele hulpprogramma's die mogelijk wat voor je kunnen doen en wat Windows Help bestanden. Als het met Driver02 niet (meteen) werkt, probeer dan even te kijken in die Windows Help bestanden en start die hulpprogramma's. Mogelijk levert dat wat op (zelf niet getest/bekeken).

Als dit allemaal niets oplevert, dan heb ik geen tips/hulp meer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Drivers zijn geupload: RT2500XP.zip

Er zitten 4 mappen in:
Driver01
Driver02
Driver03
Handleiding

Probeer (na uitpakken) de drivers in de volgorde van de naam, dus eerst de driver in de map Driver01, dan (indien geen succes) die in Driver02 etc.
[De map Handleiding bevat de handleiding van het apparaat, dus geen driver.]

Overigens bevat de map Driver02 enkele hulpprogramma's die mogelijk wat voor je kunnen doen en wat Windows Help bestanden. Als het met Driver02 niet (meteen) werkt, probeer dan even te kijken in die Windows Help bestanden en start die hulpprogramma's. Mogelijk levert dat wat op (zelf niet getest/bekeken).

Als dit allemaal niets oplevert, dan heb ik geen tips/hulp meer.

Succes,

Tijs.

Ik ga het proberen, alvast bedankt voor de moeite en tijd die je er in steekt!:thumb::thumb::thumb:

@TheKnight: Die .inf was van die driver van jou (dus (naar mijn inschatting en gegeven de naamgeving) van de wgpc01, niet van de wgpc03)

Hopelijk vergissen we ons niet hier, en is het inderdaad een CB (=CardBus) variant van een RT2500.
EDIT, toevoeging: In de handleiding wordt ook duidelijk over een RT2500 apparaat gesproken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@TheKnight: Die .inf was van die driver van jou (dus (naar mijn inschatting en gegeven de naamgeving) van de wgpc01, niet van de wgpc03)

Hopelijk vergissen we ons niet hier, en is het inderdaad een CB (=CardBus) variant van een RT2500.

Tijs.

Ik heb Tijs zijn opties geprobeert als ik met de eerste map begin installeerd hij idd de RT2500(apparaatbeheer laat zien correct) maar hij werkt niet en vind ook niets. als ik vervolgens de kaart er in en uit doe is hij weer onherkenbaar. De andere mappen herkent apparaatbeheer niet.

Ok, ben net terug, & ik snap nu hoe Tijs aan het idee komt dat het wel eens een Broadcom kan zijn, want ik heb gisteren ook even de .inf geopend.
Om Tijs mogelijk nog veel werk te besparen, probeer op dezelfde methode als hij hierboven beschrijft naar die WLPC54ND.INF te gaan met Bladeren.

Als je trouwens de WLSetup.exe daarin gebruikt hebt, moet je inderdaad nog even in Configuratiescherm, Software, Programma's wijzigen of verwijderen controleren of daar nog iets verwijderd moet worden, waarna herstart moet worden & opnieuw worden aangemeld als (een) Administrator.

Ik schrijf het even over op mijn manier:
Start, RechterMuisKlik op Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer.
Dan eerst de driver verwijderen, herstart, & als Windows de Wizard start klik Annuleren.

Dan weer Start, RechterMuisKlik op Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, het Gele vraagteken zoeken, Stuurprogramma bijwerken, Windows Update Nee, nu niet aanklikken, Volgende, ik wil zelf kiezen, Niet zoeken, Bladeren, Bladeren & dan de .inf, Volgende, etc.., tot Voltooid. Herstarten.

P.S: Oeps, net telaat. Typ gewoon te langzaam. ;)

Jouw optie ook geprobeert maar helaas geen resultaat. Had niet verwacht hardnekkig zou zijn. Bovendien, ik ben geen leek met computers dus het installeren lukt normaal altijd. Ik volg jullie instructies juist op.

Dit is wel heel bizar IMHO. Mogelijk ligt het probleem ergens anders, bijv. in de cardbus-driver...

Tijs.

Ik heb de originele Acer cd's van de laptop er bij daarmee installeer ik alles

De netwerkchip zou komen van:
00-0E-8E (hex)
SparkLAN Communications, Inc.
3Fl . , No. 246, Sec. 1, Neihu Road., Neihu Chiu,
Taipei 114
TAIWAN, PROVINCE OF CHINA

maar dat kan natuurlijk in van allerlei apparaten/merken zijn ingezet.

Lijkt nog het meeste op dit apparaat, waar deze driver bij hoort.

Ik vermoed dat die driver (ook al staat er Vista in de naam) toch geschikt is voor XP ook.

Probeer het eens uit: Download 'm, pak 'm uit en start dan de uitgepakte VA_IS_STA_6x_D-2.0.3.0_2500_D-3.2.0.0_RU-1.0.4.0_021307_0.0.0.8f.exe

Niet geschoten is altijd mis. :)

Tijs.

@Lange Pier: RalinkTech heet nu (*tromgeroffel*) ................ MediaTek !!!

Oftewel: Je linkt dezelfde RalinkTech driver als ik die ik eerder al linkte...

Tijs.

Tsja, al die overnames, hè... er blijft geen keuze meer over :D

Tijs.

http://ralink.rapla.net/
hier staan de chips, mss daar mee verder zoeken?

Ralink chipsets overview
Chipset Speed Standard Frequency RF chip BB/MAC chip
RT2500 54 Mbps 802.11b/g 2.4 GHz RT2525 RT2560

PS: registreer je anders op driverguide.com en kijk of je daar meer vindt, is mij ook nog wel eens gelukt met ouder spul.

Laatst bewerkt:
@andre: De handleiding van het E-tech apparaat geeft ook duidelijk aan dat het een RalinkTech 2500 betreft. Wordt ook bevestigd in jouw gelinkte tabel. [Een van] de RT2500 drivers installeert ook, maar het apparaat werkt dan (tóch) niet en bij de volgende keer insteken doet XP net alsof er nog niets voor geïnstalleerd was.

Uiterst bizar allemaal, vandaar dat ik (o.b.v. de foto's die de TS heeft geupload vandaag) ben gaan kijken naar een écht CardBus apparaat met dezelfde chips én met een driver, zoveel mogelijk aansluitend bij het MAC adres dat TS's apparaat heeft (ander merkje en type-aanduiding erop, maar geheel (of grotendeels) hetzelfde). Zie posting #35. Overigens is de bijbehorende driver wat ouder, maar komt evengoed bij RalinkTech vandaan.

Leuk dat je die lijst gevonden hebt. :) Alhoewel gedateerd (4 jaar oud) geeft het toch een mooi idee dat de RalinkTech chips behoorlijk populair zijn/waren bij Wifi kaart-fabrikanten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk eens of onder energiebeheer eea op uitschakelen staat? Je weet maar nooit.
Ben benieuwd of jouw laatste link van die driver gaat werken.

De netwerkchip zou komen van:
00-0E-8E (hex)
SparkLAN Communications, Inc.
3Fl . , No. 246, Sec. 1, Neihu Road., Neihu Chiu,
Taipei 114
TAIWAN, PROVINCE OF CHINA

maar dat kan natuurlijk in van allerlei apparaten/merken zijn ingezet.

Lijkt nog het meeste op dit apparaat, waar deze driver bij hoort.

Ik vermoed dat die driver (ook al staat er Vista in de naam) toch geschikt is voor XP ook.

Probeer het eens uit: Download 'm, pak 'm uit en start dan de uitgepakte VA_IS_STA_6x_D-2.0.3.0_2500_D-3.2.0.0_RU-1.0.4.0_021307_0.0.0.8f.exe

Niet geschoten is altijd mis. :)

Tijs.

Geeft bij de Vista driver gelijk al aan, your Operating system does not support

Kijk eens of onder energiebeheer eea op uitschakelen staat? Je weet maar nooit.
Ben benieuwd of jouw laatste link van die driver gaat werken.

Nee alles staat goed, had ik al gekeken. Ik weet verder ook 100% zeker dat zowel laptop als kaartje goed werken, ik heb alleen een cleaninstall gedaan zodat mijn gegevens eraf zouden zijn en de laptop alleen het noodzakelijke zou bevatten. Daarom is het ook zo vreemd omdat ik alle originele software van Acer heb gebruikt incl. een Windows XP met licentie die destijds bij de laptop werd geleverd. Alleen zo'n cd'tje van het draadloze kaartje raak je kwijt omdat je dat niet vaak hoeft te gebruiken.

Vraag mij af of er wel wordt geïnstalleerd via apparaatbeheer en handmatig verwijzen naar de uitgepakte drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan