Bestaande PC naar Intel (Werk/Server PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo helpmijers,

Dit is mijn huidige systeem:
Grafischekaart: MSI R5450 1GB DDR3
Behuizing: Corsair Carbide 500R
Moederbord: ASRock 970 Extreme 3
Geheugen: Corsair XMS3 16GB (2x 8).
CPU: AMD Black Edition (FX 8350) 4GHz 8-kern - 8threads - 8MB Cache
Voeding: Corsair CX Series Modular CX430M
CPU Koeling: Cooler Master Seidon 240M

Kosten: €630,-

Hier wil ik nog een vergelijkbare computer naast.
Nu zit ik te twijfelen om nu een Intel te nemen of weer een AMD.

Het wordt gebruikt als werkcomputer en server computer.
Soms draait hij dus opeenvolgende dagen 24/7, wat mijn huidige computer goed kan trekken en de nieuwe dus ook moet kunnen.

Wat raden jullie me aan? (Intel/AMD, voorbeelden van samenstellingen)
De nieuwe PC moet dezelfde specificaties hebben.

Hoi,

Misschien een stomme vraag maar als je de zelfde specificaties wil kan je deze toch ook houden;)

" Ernaast" lees ik, Intel is wat zuiniger in gebruik maar wat duurder, maar als deze bevalt, zelfde nemen?

:o niet gezien maar blijft het zelfde waarom niet dezelfde

Wat serveer je? en met wat ?

waarschijnlijk ken je zelfs of met een stuk minder dan dat je nu hebt, afhankelijk van wat je precies ermee doet. Bij deze lagere bedragen ga je waarschijnlijk weer bij AMD uitkomen.

Klopt, het wordt inderdaad een 2e computer, maar misschien dat een vergelijkbare Intel PC beter zou presteren?

Wat serveer je? en met wat ?

waarschijnlijk ken je zelfs of met een stuk minder dan dat je nu hebt, afhankelijk van wat je precies ermee doet. Bij deze lagere bedragen ga je waarschijnlijk weer bij AMD uitkomen.

Zoals ik al aangaf, ik wil geen mindere PC. Hij moet vergelijkbaar of beter zijn :).

Ach, met een huidige i5, met de Haswell bridge en geschikt moederbord en geheugen is het sowieso beter.

De I5 zou ik niet gebruiken voor een server, vanwege de 4 cores. Een Intel core I7 is zeker aan te raden, al zijn deze wat duurder. (Puur omdat veel ze zuiniger zijn)
Je zou toch bij de 8-cores/threads moeten blijven.

Heb een Klein servertje voor je samen gesteld gedacht aan de volgende punten:
- Erg zuinig (Voeding van 93% efficientie) - Zo gooi je ook veel minder warmte weg.
- Erg still (Door gedempte matten in de kast)
- Goed gekoeld (Zodat de server zonder moeite 24/7 kan blijven draaien)
- SSD schrijf (Zodat de domain controller ect, snel word geladen op de server (Snel kan communiceren met overige apparaten)
- 2x 2TB Server schrijven van WD. (In raid 0, 1 of 10)
- EuP Ready Moederbord > Richtlijn van de europese unie (Ecologisch)
- Voeding die C6/C7 ondersteund (Houd in als de server idle loopt, kan de processor ook daadwerkelijk maar 10 Watt gebruiken) - bij wijze van spreken *http://www.powerint.com/en/applications/ultra-low-standby*
- Zelfde geld voor de videokaart met Hybride technologie (Ook kunnen de verwerkings-eenheden van geluid over de videokaart lopen, zodat de processor minder word belast)
- Intel Q87 Chipset, Zodat je met gemak de server vanaf je tablet bijv kan over nemen (Intel vPro fucties). - http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_vPro + roaming protectie
- 2x 8GB CL8 - 1600Mhz kan je nog uitbreiden naar 32GB.
- http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/501547

Laatst bewerkt:
Budget rond de 700,-.

Reactie op sander:
Videokaart hoeft niet zo goed te zijn. In mijn huidige systeem zit er één van 35,-. Hij zit er alleen in om de CPU minder te belasten.
HDD: 1 TB is genoeg.
Cooler Master Hyper: Is mijn huidige waterkoeling niet beter? Mijn CPU draait vaak rond de 80%.
CD Speler en SSD zijn overbodig.

Bedankt voor de samenstelling, hopelijk kunnen jullie deze nieuwe informatie gebruiken voor een nog beter systeem! :D

Heb mijn samenstelling in de vorige post iets aangepast. Het heeft nog steeds de bovenstaande kenmerken, alleen dan zonder:

- SSD
- CD speler
- I7 veranderd naar een (S) varriant
- Green HD (WD)
- Videokaart heeft nog steeds de hybride technology. (Zit nu geen Audio processor op je videokaart *Trueaudio*) Bij de 260X wel, vandaar dat ik die gekozen had. http://tweakers.net/reviews/3238/3/amd-volcanic-islands-r9-280x-en-270x-getest-mantle-trueaudio-en-powertune.html
- Voeding is gold certificated (Ondersteund C6)

Edit: Een waterkoeling set heb je alleen nodig als je extreme temperaturen bereikt, bijv bij het overclocken. Wat je waarschijnlijk toch niet gaat doen.
De 412S voldoet ruimschoots en is stiller dan de standaard koeler van de CPU.

Laatst bewerkt:
Allebei hartstikke bedankt voor de hulp en samenstelling!

Alleen nu komen de vragen opzetten;

Waterkoeling of niet; Laten we van het maximale uitgaan (Mijn maximale gebruik) 24/7 op gem. 70% CPU niet overclocked. Ik wil wel graag dat hij stil is, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk om dat geld in een ander onderdeel te investeren ;).

Intel Core i7 4770(S); Een "S" versie of de normale. Wat is het verschil?

Videokaart; Heeft het nut een duurdere videokaart te kopen om het CPU gebruik te verminderen?

Geheugen; in de samenstelling staat 8GB, ik wil wel 16GB hebben.

Moederbord; zit er verschil in de beide moederborden (behalve de prijs:P)?

De I7 is zoon 20% krachtiger als de FX 8350. Dus je CPU gebruik moet dan al minder worden. Ook gebruikt de Intel CPU (4rde generattie) veel minder watt. Waardoor de CPU ook koeler blijft en daarnaast zuiniger.
Een waterkoeling setje is dan overbodig. De 412S koeler, maakt op ze top maar 16 Dba geluid. Bijna niet te horen dus en nog met de gedempte matten erbij. Zou je hem helemaal niet moeten horen.

- De I7 (S-serie) is goedkoper en nog zuiniger dan de non S-serie. (Je zou zoiezo al genoeg processor kracht met een I7 hebben) De S-serie is ongeveer 5% langzamer dan de non S serie, eigenlijk een verwaarloosbaar iets ;)
- Ligt eraan als je er veel Grafische dingen op doet of niet? De 7xxx Serie van AMD heeft een hybride technologie, zodat als je de videokaart niet gebruikt er ook geen wat naar toe gaat. (Zuiniger)
- Je moet wel echt 16GB hebben, als je veel processen op de server wilt laten draaien. (Wellicht de optie tot 32GB, kan je nog meer processen laten draaien)
- Wat ik al zei de V-pro functies (Heb het kort uitgelegd en er een link bij gedaan, zodat je even kort jezelf kan inlezen)

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Ik doe er geen grafische dingen op, de videokaart in mijn huidige systeem zit er alleen in voor het "vertonen van het beeldscherm" laat maar zeggen en om zo de CPU activiteit te verminderen. Dus dan kan ik het best gewoon weer een heel goedkoop videokaartje kopen? (Die niet te warm wordt want dan blijft hij natuurlijk wel 24/7 draaien.

V-Pro fucties: Ik ga hem niet op een tablet besturen, ik heb niet eens een tablet :P. Voor de rest kon ik er nog uithalen dat hij WIFI heeft, maar ik gebruik alleen kabel. Zitten er verder nog belangrijke functies op of kan ik beter een iets goedkopere kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan