wifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prokrammer

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Goedenmiddag, ik heb al een lange tijd problemen sinds ik mijn nieuwe router heb geïnstalleerd, het betreft een Linksys EA6700 smartwifi. Het probleem is namelijk dat mijn verbinding zeer goed is de signaal streepjes variëren van 4 tot 5 streepjes op mijn kamer alleen valt de verbinding weg. Video's laden niet meer webpagina's niet meer terwijl er geen streepjes wegvallen. Dit is het geval bij elk apparaat die gebruik maakt van het draadloze netwerk ook op mijn Galaxy S4. Dan ben ik een beetje aan t browsen en laad hij ineens de pagina niet meer terwijl hij wel verbinding heeft.

Heb al een aantal keren de kanalen veranderd maar nog steeds geen succes.

Wie kan me helpen ??

dat probleem hebben wij thuis ook wel eens, het helpt om even de stekker stroomstekker van de router er uit te doen 10 seconden wachten en er weer in doen.
of even internet kabeltje er opnieuw in.

als dit nog niet werkt, download even inSSIDer en kijk hoe je verbinding is, en waar staat je router op 802.11 b/g of n?

Laatst bewerkt:
De stekkers eruit trekken heb ik al geprobeerd, zonder succes. Bedoel je de internet kabel van de router naar de modem opnieuw er in doen ?

Ik zal even een screen plaatsen met daarin de instellingen, De kanalen heb ik gister weer terug gezet op automatisch omdat het kanaal waarop hij stond het zelfde probleem gaf, hetzelfde met de netwerkmodus die stonden op gemengd zodat hij 802.11 G en N pakte. Ook met deze instelling had ik hetzelfde probleem.

wifi probleem.png

Bedankt voor je reactie !

Dergelijk gedrag ken ik alleen van defecte routers óf van routers die overbelast zijn, bijv. door downloads (en dan extra vaak bij torrents).
Verder raad ik altijd aan om een vast kanaalnummer in te stellen in de router, dus de Auto instelling niet te gebruiken.

Verdere tips heb ik niet. Mogelijk zou een firmware update van de router nog wat op kunnen leveren (als zo'n update er is).

Tijs.

Als ik het goed begrijp is dit een tweede router. Je hebt de modem, en vanaf daar loopt een kabel naar je router?

Misschien dat het hier aan ligt:
Twee routers/een router en een modem in een netwerk gaat niet zomaar. Het is vooral belangrijk dat je DHCP en DNS uitzet.

DHCP is een proces op de router of het modem dat ervoor zorgt dat ieder apparaat een bepaald ip-adres krijgt. (192.168.x.x)
Als allebei de apparaten hetzelfde doen, gaat dit conflicteren, je moet ervoor zorgen dat de router in een ander gebied kan werken dan het modem.

Je kunt de internetkabel die vanaf het modem (bijvoorbeeld poort 1) komt gewoon in poort 1 van de 2e router doen. Doe deze dus niet in de poort met de gele tekst "internet" (op jouw router)

In de handleiding van je router staat hetvolgende:

--------------------------------------------------------------------------------
To configure your router’s DHCP server settings:
1. Log into Linksys Smart Wi-Fi. (See “How to connect to Linksys Smart Wi-Fi” on page 7.

2. Under Router Settings, click Connectivity.

3. Click the Local Network tab.
dhcp.png

4. To disable the DHCP server, deselect the Enabled checkbox.

5. Leave the Enabled checkbox selected to edit the following settings:
•• Start IP address
•• Maximum number of users
•• IP address range (not editable)
•• Client lease time
•• Static DNS values
•• WINS

6. Click OK to save changes.
--------------------------------------------------------------------------------

Volg deze stappen, dan kom je er wel.
Je moet de dhcp-server dus aanzetten.
Dan kun je proberen om in het bovenste vakje 192.168.x.x bij de eerste x een ander getal in te vullen (bijv. 192.168.3.x)
De tweede x kun je gewoon een getal invullen. Bijvoorbeeld 2 (1 zou ik niet doen, omdat dit het ip van de router is.)

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste Jesse,

ik heb 1 wireless router van Linksys en 1 moden van ziggo (ubee) hier zit een ingebouwde router in die ik heb uitgeschakeld.
en dan de hierboven genoemde router dus niet 2 routers.

ik zal even het bovenstaande proberen, bedankt!

Nee dat snap ik, maar het modem deel ip adressen uit, en de router doet hetzelfde.
Dus dat loopt waarschijnlijk mis.

Ik hoor het wel of het is gelukt.

De router geeft aan dat ip-adres: 192.168.3.2 geen geldig subnet mask is.

Ow wacht, dat kan niet, stel hem in op 192.168.1.200 bijvoorbeeld.
Of probeer hem anders een keer als de dhcp server uit staat.

Nee dat snap ik, maar het modem deel ip adressen uit, en de router doet hetzelfde.
Dus dat loopt waarschijnlijk mis.

Ik hoor het wel of het is gelukt.

Ik had niet op je vorige posting gereageerd, maar nu moet ik wel reageren:
Het is geen probleem om router-na-router te hebben, inclusief DHCP server functionaliteit op beide routers, zolang:
a. router2 via zijn WAN/Internet aansluiting met router1 is verbonden, dus niet met 1 van zijn LAN aansluitingen
b. router2 op zijn LAN niet hetzelfde ip-netwerk gebruikt als router1 op diens LAN

Het heeft bepaalde voordelen om router2 tot accesspoint/switch te degraderen (en dan moet de DHCP server functionaliteit van router 2 wel uit), maar daar gaat het hier niet (direct) om.

Tijs.

ik heb een aantal dingen geprobeerd, nou kwam ik erachter dat de modem nog steeds zijn router functie aan heeft. Deze kan ik niet uitzetten omdat het gebruikersnaam/wachtwoord niet ziggo/draadloos is dus dient de linksys router wel degelijk als router2.
dus ik heb de DHCP server uitgezet. internet doet het, ik laat inSSIDer even lopen om te kijken hoe het gaat. Wel heb ik even een speedtest uitgevoerd en kom ik maar op 10 mbps terwijl hij bedraad 150 mbps haalt. is dit normaal ?

Ik heb inmiddels contact gehad met ziggo en alle router functionaliteit uitgezet. even wat instellingen gerommeld met mijn Linksys router, DHCP server staat uit en ik heb even goed de kanalen geselecteerd. heb even een screen van inssider gemaakt en dit.
dit is een korte meting maar als je kijk hoe vak hij daalt in enkele minuten dan lijkt mij dit niet goed. de dalingen zijn soms erger als op de afbeelding dit geld ook voor de Co channels

inssider.png

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan