• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop koppelen op werkblad aan formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het wegschrijven en leegmaken heb je enkel dit nodig.

Code:
'kopieer de gegevens naar de database
    ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 9) = Array(cboComplexnummer.Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
        cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, txtOmschrijvingSignaal.Text, txtOpmerkingen.Text, DTPicker1.Value)

'verwijder de gegevens
    For Each ctl In Me.Controls
        If TypeName(ctl) = "TextBox" Or TypeName(ctl) = "ComboBox" Then ctl.Value = vbNullString
    Next
    Me.cboComplexnummer.SetFocus

warm bakkertje, das eentje om te onthouden, want ben ook aan het werken aan bestanden waarin ik data moet wegschrijven :)

Bekijk bijlage formulier signaleringslijst v0 test 4.xlsm
Voor het wegschrijven en leegmaken heb je enkel dit nodig.

Code:
    ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 9) = Array(cboComplexnummer.Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
        cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, txtOmschrijvingSignaal.Text, txtOpmerkingen.Text, DTPicker1.Value)

'verwijder de gegevens
    For Each ctl In Me.Controls
        If TypeName(ctl) = "TextBox" Or TypeName(ctl) = "ComboBox" Then ctl.Value = vbNullString
    Next
    Me.cboComplexnummer.SetFocus

Bekijk bijlage formulier signaleringslijst v0 test 4.xlsm

Ik wil dat in kolom 2 in de database met een verticaal zoekactie gegevens worden geladen vanuit een opzoeklijst.

Laatst bewerkt:
Neen, ik heb totaal geen idee waarover je het hebt ??
Een woordje (veeel woordjes) uitleg zou meer dan welkom zijn.

PS Omdat je een kolom hebt tussengevoegd klopt de code ook niet meer.

Op tabblad 'DatabaseMeldingen' komen de meldingen in de database terecht. in kolom 'Complexnummer' moet er een nummer (bijv. 1001)komen en daarbij moet er door middel van een verticaal zoekactie een omschrijving bij worden gezocht (bijv. geel).

Dat probeer ik voor mekaar te krijgen.

Dan snap ik eerlijk gezegd het probleem niet, want daar is de formule Vert.Zoeken toch voor.
Daar kan je meer dan genoeg informatie over vinden in de XL helpfiles, en echt moeilijk is deze formule nu ook weer niet te noemen.

In excel lukt het mij wel maar in vba niet. Ik heb al op internet ernaar gezicht echter nog niet eruit gekomen.

Code:
Dim PC As Range
On Error Resume Next

'If ComboKlant.Value = "" Then ClearTextboxes

Set PC = Sheets("kies uw blad").Range("B:B").Find(What:=ComboKlant.Value, LookAt:=xlWhole)

TxtNaamKlant.Value = PC.Offset(, 0).Value  
    TxtFirmaNaam.Value = PC.Offset(, 1).Value  
    TxtAdres.Value = PC.Offset(, 2).Value  
    TxtHuisnr.Value = PC.Offset(, 3).Value 
    TxtPostcode.Value = PC.Offset(, 4).Value  
    TxtGemeente.Value = PC.Offset(, 5).Value 
    TxtTelefoon.Value = PC.Offset(, 6).Value
    TxtGSM.Value = PC.Offset(, 7).Value 
    TxtEmail.Value = PC.Offset(, 8).Value
    TxtBTW.Value = PC.Offset(, 10).Value
    TxtBankrekening.Value = PC.Offset(, 11).Value

deze code zoekt bij mij een waarde uit een combobox in een lijst op een specifiek tabblad en geeft dan de resultaten uit de kolommen naast de gevonden waarde.

mss moet je kijken of je mits aanpassing van de txtboxes en comboboxen hier iets mee kan doen...

Code:
Dim PC As Range
On Error Resume Next

'If ComboKlant.Value = "" Then ClearTextboxes

Set PC = Sheets("kies uw blad").Range("B:B").Find(What:=ComboKlant.Value, LookAt:=xlWhole)

TxtNaamKlant.Value = PC.Offset(, 0).Value  
    TxtFirmaNaam.Value = PC.Offset(, 1).Value  
    TxtAdres.Value = PC.Offset(, 2).Value  
    TxtHuisnr.Value = PC.Offset(, 3).Value 
    TxtPostcode.Value = PC.Offset(, 4).Value  
    TxtGemeente.Value = PC.Offset(, 5).Value 
    TxtTelefoon.Value = PC.Offset(, 6).Value
    TxtGSM.Value = PC.Offset(, 7).Value 
    TxtEmail.Value = PC.Offset(, 8).Value
    TxtBTW.Value = PC.Offset(, 10).Value
    TxtBankrekening.Value = PC.Offset(, 11).Value

deze code zoekt bij mij een waarde uit een combobox in een lijst op een specifiek tabblad en geeft dan de resultaten uit de kolommen naast de gevonden waarde.

mss moet je kijken of je mits aanpassing van de txtboxes en comboboxen hier iets mee kan doen...

Kun je jouw bestand erbij doen?

helaas niet want het bevat bedrijfsinformatie...

zal kijken voor implementatie in jouw bestand... Moet de informatie in een specifiek veld komen te staan in je userform? of? Daar sla ik even de bal mis

Laatst bewerkt:
helaas niet want het bevat bedrijfsinformatie...

zal kijken voor implementatie in jouw bestand... Moet de informatie in een specifiek veld komen te staan in je userform? of? Daar sla ik even de bal mis

Het gaat erom dat op tabblad 'Databasemeldingen' het resultaat in kolom B ('Omschrijving') terecht komt. Op tabblad 'Opzoeklijsten' staan in kolom B ('omschrijving') de waarden die bij kolom A ('complexnummer') horen.

Dus als je bij userform bij combobox 'Complexnummer' bijv. 1001 kiest dan moet met verticaal zoeken via vba de omschrijving uit kolom b die bij complexnummer 1001 hoort automatisch in tabblad 'DatabaseMeldingen' in kolom B geplaatst worden.

Ik weet alleen nu niet of ik voor kolom b een apart textbox op de userform moet maken.

Is dit een beetje duidelijk?

Code:
    i = WorksheetFunction.Match(CInt(cboComplexnummer), Sheets("Opzoeklijsten").Columns(1), 0)
    ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 11) = Array(cboComplexnummer.Value, Sheets("Opzoeklijsten").Cells(i , 2).Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
        cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, cboMelder.Value, txtOmschrijvingSignaal.Value, txtOpmerkingen.Value, DTPicker1.Value)

Laatst bewerkt:
Code:
    i = WorksheetFunction.Match(CInt(cboComplexnummer), Sheets("Opzoeklijsten").Columns(1), 0)
    ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 11) = Array(cboComplexnummer.Value, Sheets("Opzoeklijsten").Cells(i , 2).Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
        cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, cboMelder.Value, txtOmschrijvingSignaal.Value, txtOpmerkingen.Value, DTPicker1.Value)

waar moet dit komen warm bakkertje? ik probeer het bestand een beetje te begrijpen :)

waar moet dit komen warm bakkertje? ik probeer het bestand een beetje te begrijpen :)

Vanaf dit stuk

"'kopieer de gegevens naar de database"

moet het vervangen worden.

Weet je trouwens hoe je de datum van vandaag standaard in de tabel kunt opnemen?

In het Userform_Initialize event.
Code:
DTPicker1.Value = Date

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan