Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
'kopieer de gegevens naar de database
ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 9) = Array(cboComplexnummer.Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, txtOmschrijvingSignaal.Text, txtOpmerkingen.Text, DTPicker1.Value)
'verwijder de gegevens
For Each ctl In Me.Controls
If TypeName(ctl) = "TextBox" Or TypeName(ctl) = "ComboBox" Then ctl.Value = vbNullString
Next
Me.cboComplexnummer.SetFocus
Voor het wegschrijven en leegmaken heb je enkel dit nodig.
Code:'kopieer de gegevens naar de database ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 9) = Array(cboComplexnummer.Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _ cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, txtOmschrijvingSignaal.Text, txtOpmerkingen.Text, DTPicker1.Value) 'verwijder de gegevens For Each ctl In Me.Controls If TypeName(ctl) = "TextBox" Or TypeName(ctl) = "ComboBox" Then ctl.Value = vbNullString Next Me.cboComplexnummer.SetFocus
Dim PC As Range
On Error Resume Next
'If ComboKlant.Value = "" Then ClearTextboxes
Set PC = Sheets("kies uw blad").Range("B:B").Find(What:=ComboKlant.Value, LookAt:=xlWhole)
TxtNaamKlant.Value = PC.Offset(, 0).Value
TxtFirmaNaam.Value = PC.Offset(, 1).Value
TxtAdres.Value = PC.Offset(, 2).Value
TxtHuisnr.Value = PC.Offset(, 3).Value
TxtPostcode.Value = PC.Offset(, 4).Value
TxtGemeente.Value = PC.Offset(, 5).Value
TxtTelefoon.Value = PC.Offset(, 6).Value
TxtGSM.Value = PC.Offset(, 7).Value
TxtEmail.Value = PC.Offset(, 8).Value
TxtBTW.Value = PC.Offset(, 10).Value
TxtBankrekening.Value = PC.Offset(, 11).Value
Code:Dim PC As Range On Error Resume Next 'If ComboKlant.Value = "" Then ClearTextboxes Set PC = Sheets("kies uw blad").Range("B:B").Find(What:=ComboKlant.Value, LookAt:=xlWhole) TxtNaamKlant.Value = PC.Offset(, 0).Value TxtFirmaNaam.Value = PC.Offset(, 1).Value TxtAdres.Value = PC.Offset(, 2).Value TxtHuisnr.Value = PC.Offset(, 3).Value TxtPostcode.Value = PC.Offset(, 4).Value TxtGemeente.Value = PC.Offset(, 5).Value TxtTelefoon.Value = PC.Offset(, 6).Value TxtGSM.Value = PC.Offset(, 7).Value TxtEmail.Value = PC.Offset(, 8).Value TxtBTW.Value = PC.Offset(, 10).Value TxtBankrekening.Value = PC.Offset(, 11).Value
deze code zoekt bij mij een waarde uit een combobox in een lijst op een specifiek tabblad en geeft dan de resultaten uit de kolommen naast de gevonden waarde.
mss moet je kijken of je mits aanpassing van de txtboxes en comboboxen hier iets mee kan doen...
helaas niet want het bevat bedrijfsinformatie...
zal kijken voor implementatie in jouw bestand... Moet de informatie in een specifiek veld komen te staan in je userform? of? Daar sla ik even de bal mis
'kopieer de gegevens naar de database
i = WorksheetFunction.Match(CInt(cboComplexnummer), Sheets("Opzoeklijsten").Columns(1), 0)
ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 11) = Array(cboComplexnummer.Value, Sheets("Opzoeklijsten").Cells(i , 2).Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _
cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, cboMelder.Value, txtOmschrijvingSignaal.Value, txtOpmerkingen.Value, DTPicker1.Value)
Code:'kopieer de gegevens naar de database i = WorksheetFunction.Match(CInt(cboComplexnummer), Sheets("Opzoeklijsten").Columns(1), 0) ws.Cells(lRow, 1).Resize(, 11) = Array(cboComplexnummer.Value, Sheets("Opzoeklijsten").Cells(i , 2).Value, cboStraatnaam.Value, txtHuisnummerreeks.Text, cboPlaats.Value, _ cboTypeSignalering.Value, cboUrgentie.Value, cboMelder.Value, txtOmschrijvingSignaal.Value, txtOpmerkingen.Value, DTPicker1.Value)
waar moet dit komen warm bakkertje? ik probeer het bestand een beetje te begrijpen![]()
DTPicker1.Value = Date
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.