acces 2013 - draaitabelweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trientje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
hallo,

ik ben net moeten overstappen van acces 2010 naar acces 2013. Ik heb verschillende formulieren welke opgemaakt zijn in draaitabelweergave.
Tot grote ergernis heb ik moeten vaststellen dat de weergave draaitabelweergave niet langer ondersteund wordt.
Kunnen jullie dit bevestigen of kan iemand mij (hopelijk) vertellen hoe en waar ik deze weergave kan instellen?

groetjes
Katrien :(

Ziet er (vlgs. deze link) naar uit dat je Excel (al dan niet gekoppeld met Access) zult moeten gaan gebruiken voor draaittabelweergaven...
Dus dat inderdaad de draaitabelweergave niet meer beschikbaar is in Access 2013.

Je kunt (bijv.) wel de draaitabel aanmaken in Excel 2013 en dan via de Graph/Grafiek optie importeren in Access 2013 zoals hier aangeduid.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik ben net moeten overstappen van acces 2010 naar acces 2013.
Zaten er teveel features in 2010? :)
Overigens is dat één van de 'nieuwe' zaken waar ik wel blij mee ben, want sinds de eerste toevoeging van de draaitabel weergave is Microsoft er nooit in geslaagd om dat fatsoenlijk te laten werken. Ik heb dan ook nooit vrijwillig een draaitabel in Access gemaakt, en deed dat altijd al in Excel. Juist omdat dat een veel betere toepassing is voor draaitabellen.
Verder zie ik zelf overigens nog geen enkel voordeel in overstappen (zeker niet vanuit 2010) naar 2013. Ik sla nog een paar versies over :)

ik moest wel overstappen naar acces 2013. heb nieuwe computer met oa outlook 2013 en het was niet mogelijk om vanuit acces 2010 mails te versturen via outlook.
het werken met draaitabellen is inderdaad wel eenvoudiger in excel dat klopt. Maar ik wou een snel overzicht met totalen en daarom een formulier met draaitabelweergave.

bedankt voor jullie reactie!

... en het was niet mogelijk om vanuit acces 2010 mails te versturen via outlook.
Echt wel! Maar hopelijk heeft 2013 toch nog wat meer voordelen dan nadelen voor je ;)

Jazeker. Door acces in te schakelen heb ik mijn werk heel wat kunnen automatiseren. Heb wel nog heel wat te bestuderen en het is misschien niet allemaal volgens de regeltjes van de kunst maar het resultaat is er alvast. Nu kan het verfijnen beginnen.

Ik kon zonder problemen mailen met acces 2010 zolang ik outlook 2010 had draaien. Maar sinds mijn mail draait op outlook 2013 was de mogelijkheid om te mailen gedisabled. Dit is nu wel weer mogelijk met acces 2013

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...61?msgId=c19b175b-dfb1-4cf2-9728-b191a7a3088b

Heb je cursus alvast helemaal uitgedrukt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan