arjoderoon
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2007
omdat het een vraag mbt zowel VBA als excel (slicers) betreft, heb ik de vraag hier maar even gepost.
Ik heb een werkmap met daarin 6 tabbladen met per tabblad 4 draaitabellen.
Ik had deze draaitabellen gekoppeld aan het bereik: schaduwblad!A:AA
nu heb ik op advies van pixcel het schaduwblad omgezet naar een tabel en middels een vba code de sourcedata van alle draaitabellen in mijn workbook verandert naar die tabel.
Als ik nu vervolgens mijn slicers weer wil koppelen zie ik dat ik de slicers maar aan 1 draaitabel kan koppelen. Ik heb al geverifieerd of deze draaitabel per abuis toch een andere sourcedata heeft, maar dat is ook niet het geval.
ik snap er geen snars van. Zijn er voor mijn draaitabellen dan andere caches gecreerd ofzo?
dit is de code die bij alle draaitabellen de sourcedata aangepast heeft naar 'tabel3'
Ik meende dat als de sourcedata gelijk is voor alle draaitabellen dat je dan ook de slicers kunt koppelen.
Ik kan nu met de bovenstaande code, zelfs helemaal geen slicers meer koppelen.
wat moeten de pivots met elkaar 'delen' behalve dezelfde datasource om ze te kunnen connecten met een slicer?
via:
Alt+F11 to the VBA editor
control+g to the immediate window
type:
?ActiveWorkbook.PivotCaches.Count
heb ik als uitkomst 24 gekregen. Wat precies klopt gezien de 6 sheets met 4 draaitabellen per sheet.
met
?ActiveWorkbook.SlicerCaches.Count
krijg ik 4. dus ik heb 24 pivotcaches en 4 slicercaches.... hoe krijg ik die toch bij elkaar?
Maar de datasource is hetzelfde, hoe krijg ik al die pivots op 1 pivotcache?
Ik heb een werkmap met daarin 6 tabbladen met per tabblad 4 draaitabellen.
Ik had deze draaitabellen gekoppeld aan het bereik: schaduwblad!A:AA
nu heb ik op advies van pixcel het schaduwblad omgezet naar een tabel en middels een vba code de sourcedata van alle draaitabellen in mijn workbook verandert naar die tabel.
Als ik nu vervolgens mijn slicers weer wil koppelen zie ik dat ik de slicers maar aan 1 draaitabel kan koppelen. Ik heb al geverifieerd of deze draaitabel per abuis toch een andere sourcedata heeft, maar dat is ook niet het geval.
ik snap er geen snars van. Zijn er voor mijn draaitabellen dan andere caches gecreerd ofzo?
dit is de code die bij alle draaitabellen de sourcedata aangepast heeft naar 'tabel3'
Code:
Sub PivotSourceChangeAll()
Dim wb As Workbook
Dim ws As Worksheet
Dim pt As pivotTable
Application.DisplayAlerts = False
Application.EnableEvents = False
Set wb = ActiveWorkbook
For Each ws In wb.worksheets
For Each pt In ws.PivotTables
pt.ChangePivotCache wb.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, _
SourceData:="Tabel3")
pt.CacheIndex = Sheets("totale segmenten").PivotTables(1).CacheIndex
Next pt
Next ws
ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
Ik meende dat als de sourcedata gelijk is voor alle draaitabellen dat je dan ook de slicers kunt koppelen.
Ik kan nu met de bovenstaande code, zelfs helemaal geen slicers meer koppelen.
wat moeten de pivots met elkaar 'delen' behalve dezelfde datasource om ze te kunnen connecten met een slicer?
via:
Alt+F11 to the VBA editor
control+g to the immediate window
type:
?ActiveWorkbook.PivotCaches.Count
heb ik als uitkomst 24 gekregen. Wat precies klopt gezien de 6 sheets met 4 draaitabellen per sheet.
met
?ActiveWorkbook.SlicerCaches.Count
krijg ik 4. dus ik heb 24 pivotcaches en 4 slicercaches.... hoe krijg ik die toch bij elkaar?
Maar de datasource is hetzelfde, hoe krijg ik al die pivots op 1 pivotcache?
Laatst bewerkt: