Vraag i.v.m. PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefantjuuuuu

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Beste mensen,

Ik zit met een belangrijke vraag. Ik ben van plan om op internet via een website een PC samen te stellen. Nou moet ik gelijk een meerprijs van €100,- betalen als ik het Windows 7 besturingssysteem erbij neem. Is het toevallig mogelijk dat ik ervoor kies om geen besturingssysteem te nemen, en het via een torrent download, op een cd brand en vervolgens installeer op de computer? Als dit mogelijk is, heeft iemand dan een link naar een torrent, en op wat voor cd moet het gebrand worden?

Alvast bedankt!

Het branden van Windows is illegaal, en we kunnen je daarom daar ook niet verder mee helpen.

Je kan wel voor een Linux besturingssysteem gaan (Ubuntu, Debian, Linux Mint), die zijn wél gratis en kun je via USB of een gebrande CD installeren. Maar dat is meestal niet de snelste en makkelijkste oplossing. Verder heb je natuurlijk ook geen support voor veel games, programma's etc etc.

Ook kun je in de Apple Store (de fysieke winkel) de laatste versie van Mac OS X kopen en die installeren. Dat is volkomen legaal, maar je moet wel een paar omwegen nemen om het geïnstalleerd te krijgen. Ook moet je dan letten op comptabiliteit van onderdelen.

Zoals Tinussss dus al zei, die €100,- (eigenlijk €86,90: Azerty.nl) kunnen je een hoop ellende besparen.

Een kleine opmerking: het branden van Windows is NIET illegaal. Zolang de productcode die je gebruikt maar legaal verkregen is doe je niets dat verboden is. Je kan zelfs installatie dvd's van Microsoft downloaden.
Verder is het installeren van Mac OS X op een computer (hackintosh) wel illegaal: je breekt daarmee de EULA van Apple, die het installeren van OS X op een niet Apple machine verbiedt.

EDIT: we kunnen Stefantjuuuuu dus eventueel verder helpen met het branden van Windows op een dvd. Hier is een link naar de site van Microsoft met een uitleg om (in dit geval) windows 8 te branden: http://answers.microsoft.com/en-us/...to-a-dvd/07ed4bbf-b2fe-4c29-a53d-2777cef2a2bb

Laatst bewerkt:
Dat klopt LeoaprM95, maar ik ga er vanuit dat Stefantjuuuuu nog geen Productcode heeft aangezien het om een nieuw samen te stellen systeem gaat.

Niet dat ik klakkeloos zomaar ergens vanuit wil gaan, maar als hij de Productcode wel had gehad had hij ook wel een installatiemedium gehad lijkt me.

Dat is natuurlijk heel goed mogelijk Tinussss. Stefantjuuuuu kan het best bepalen wat hij met de in dit topic gegeven informatie doet en ik laat de keuzes dan ook verder aan hem. ;)

B Nou moet ik gelijk een meerprijs van €100,- betalen als ik het Windows 7 besturingssysteem erbij neem. Is het toevallig mogelijk dat ik ervoor kies om geen besturingssysteem te nemen, en het via een torrent download, op een cd brand en vervolgens installeer op de computer? Als dit mogelijk is, heeft iemand dan een link naar een torrent, en op wat voor cd moet het gebrand worden?
Het dik gedrukte zegt genoeg, daarom voorzien ik het topic van een slot. Op Helpmij.nl wordt je hiermee niet verder geholpen. De vraag is duidelijk waar een torrent te vinden is. Indien de topic starter hulp wil bij het samenstellen van een systeem, kan deze in de daarvoor bestemde sectie een nieuwe topic openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan