• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal keer tijdens lopende storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk05

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Goedendag,

Voor een storingsrapportage ben ik op zoek naar de volgende uitdaging:
We hebben 11 gebieden waar een storing kan komen. Als er een storing is dan kan er een nieuwe storing volgen in hetzelfde gebied. Mocht dit zo zijn (bij 2 of meer) dan gaan de minuten tellen. In de bijlage een voorbeeld van een rapportage.
Waar ik nu naar op zoek ben is een formule om het aantal minuten te berekenen als er 2 storingen tegelijk op 1 locatie aanwezig zijn. De minuten gaan tellen zodra er 2 of meer storingen tegelijk zijn en stoppen weer als er 1 of een storing op de bewuste locatie optreed.

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn dan hoor ik de vragen graag.

Alvast bedankt!Bekijk bijlage Storingen 2012.xlsx

Volgens mij zit er helemaal geen xlsx-bestand bij, maar een php-bestand!
Daarnaast vind ik niet duidelijk wat je bedoelt met "en stoppen weer als er 1 of een storing op de bewuste locatie optreed."

Je hebt geen rapportage gestuurd maar alleen een lijst met data.

Ik zat te denken aan een draaitabel met berekende velden. Maar bij de eerste selectie had ik al 13 ipv 11 gebieden? En wil jij in jouw voorbeeld aangeven hoe het er ongeveer uit moet komen te zien?

Beste VenA,

Bedankt voor je antwoord. Er zijn inderdaad 13 locaties en wat we willen zien is het aantal minuten dat er 2 of meer storingen tegelijk zijn. De regels 34 t/m 42 zijn hier een mooi voorbeeld van. Voor regel 43 is er maar 1 alleen probeer ik met een formule te zien of er boven of onder nog een storing op die locatie is. Is dat mogelijk met een formule of is de draaitabel hiervoor de oplossing?

Alvast bedankt!

Je hebt geen rapportage gestuurd maar alleen een lijst met data.

Ik zat te denken aan een draaitabel met berekende velden. Maar bij de eerste selectie had ik al 13 ipv 11 gebieden? En wil jij in jouw voorbeeld aangeven hoe het er ongeveer uit moet komen te zien?

Ik heb een formule en een draaitabel toegevoegd.
De tabel moet eerst wel even gesorteerd worden, anders werken de formules niet.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan