Sitecom 300n verbinding valt steeds weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter bbzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bbzy

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Hoi,

Ik heb nu al een poosje steeds problemen dat de verbinding steeds wegvalt, ik heb al geprobeerd om hem te ressetten maar dan blijft die hetzelfde probleem houden.
Nu hebben we sinds kort ook een nieuwe Kpn Experia box gekregen, want die we eerst hadden was een oudere versie.
Hij geeft wel aan dat ik verbonden ben, maar ik heb geen internettoegang. Hij geeft ook aan dat de signaalsterke uitstekend is.
Nu probeer ik weer op de pagina te komen van de instellingen van de sitecom maar ik kom er nu niet meer op.
Ik hoop graag op een reactie, want ik heb er zelf niet echt veel verstand van.

Gr, Jolieke

Ik weet niet of dit helpt?
Ik heb er zelf weinig verstand van

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 78-E4-00-14-E3-4D
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::9c16:21cd:290c:a294%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.5(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 25 november 2013 9:53:57
Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 26 november 2013 11:56:19
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 302837478
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-68-24-37-C8-0A-A9-53-8A-73
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 5:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::d4:35f6:b258:82ae%28(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 285212672
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{9F705B9E-E8D8-4D0B-8A26-A34A5A95262F}:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3

Tunnel-adapter voor isatap.{E733AE63-B4E8-468B-A7F6-6EF9B7C96652}:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2

Tunnel-adapter voor Reusable ISATAP Interface {C370186E-9F79-4410-BC61-C05A3986E8BB}:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #7

Tunnel-adapter voor Reusable ISATAP Interface {B610456A-ABAE-496F-A2BB-6F0EBCB7ECDF}:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #8

Tunnel-adapter voor isatap.lan:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #6

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 78-E4-00-14-E3-4D
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::9c16:21cd:290c:a294%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.5(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 25 november 2013 9:53:57
Lease verlopen. . . . . . . . . . : dinsdag 26 november 2013 11:56:19
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 302837478
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Als de gegevens hierboven die van jouw pc zijn als die met de Sitecom verbonden is:
Ik denk dat ik wel begrijp wat het probleem is: Standaard schijnen Experiaboxen (ook) het 192.168.2.x netwerk te gebruiken.
Wat je dus moet doen is inloggen op je Sitecom 300n en het LAN ip-adres vervangen door een ander netwerk, dus er 192.168.3.254 van maken.
Daarna even je pc herstarten en je zou dan van de Sitecom een ip-adres in de 192.168.3.x netwerk moeten hebben, en daarmee dus geen conflicten meer met het LAN netwerk van de Experiabox.

Als het wat anders is: Verbind met de Sitecom en kijk weer de gegevens na zoals je hierboven gedaan hebt.
Staat er dan (weer) een 192.168.2.x ip-adres genoemd, dan geldt hetzelfde als in de eerste paragraaf.

PS: Hiermee verklaar ik alleen waarom je helemaal geen Internet hebt als je verbonden bent met de Sitecom. Het regelmatig wegvallen is daarmee niet verklaard, natuurlijk.

Tijs.

Hai,

Bedankt voor je reactie.
Nu heb ik het alleen fout gedaan, dit was de ipconfig van de andere Wi-Fi verbinding
Als ik de sitecom verbind en dan kijk krijg ik alleen dit

ipconfig.jpg

Nogmaals ik heb hier verder totaal geen verstand van, maar is toch heel verschil zo te zien:confused:

Er is geen ip-conflict, dus mijn verhaal van mijn vorige posting is hier niet het probleem.

Wat wél het probleem is is dat er dan geen standaardgateway staat ingesteld in je schermafdruk, en dus geen Internet.
Ik zou haast zeggen: Reset de Sitecom naar fabriekswaarden, verbind er bedraad mee, log er op in en stel de wifi instellingen opnieuw in.
Haal dan de netwerkkabel ervan af en verbind draadloos met de Sitecom.
Kijk daarna na of je wél een Standaardgateway hebt in Ipconfig en je kunt dan meteen checken of je ook draadloos Internet hebt.

Tijs.

Hai,

Weer bedankt voor je reactie :)
Ik heb de sitecom gereset en de instellingen gewijzigd volgens de handleiding, maar hij geeft hetzelfde aan ook bij de ipconfig als net
Nu snap ik niet wat ik fout doe, of ik de verkeerde instellingen wijzig
Ik vul alles bij advanced settinng in en ik moet de Dhcp server Disabled zetten klopt dit?
netwerk.jpg

Het verhaal van DHCP server uitzetten geldt alleen als je de Sitecom tot accesspoint wilt degraderen. In dat geval moet je (daarna) niet de ene WAN aansluiting maar een van de 4 LAN van de Sitecom doorverbinden met de Experiabox.
Ik ga er hier vanuit dat het je daar niet om gaat, dus begin opnieuw met resetten naar fabriekswaarden, log bedraad erop in en zet de wifi instellingen goed.
Verbind daarna draadloos.

Overigens vind ik het niet tof dat je mijn instructies uit de vorige posting eenzijdig bent gaan uitbreiden met extra zelfbedachte stappen terwijl je aangeeft er geen/weinig verstand van te hebben... :rolleyes:
Nu heb ik een extra posting moeten besteden om je alsnog dat te laten doen wat ik eerder je al had geïnstrueerd...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hai,

Ik heb nu al meerdere keren de sitecom gereset maar ik moet op een gegeven moment volgens de handleiding de client aansluiten op de range extender, en hierbij ook het netwerk naam en wachtwoord invullen, dit venster krijg ik alleen niet
Want hij staat er al tussen bij de draadloze verbindingen als ik er dubbel op klik hoef ik ook geen wachtwoord in te typen, hij maakt gelijk verbinding
Dan is die verbonden maar heeft geen internettoegang en is onbeveiligd

Ik heb geen zelfbedachte stappen ik volg gewoon de handleiding en na het vele keren geprobeerd te hebben weet ik het nu wel uit mijn hoofd :(

Alvast bedankt voor je reacties ;)

Range extender??? Ik hoor telkens wéér nieuwe dingen...

Ik ga ervan uit dat de Sitecom een Wifi breedband router is die met zijn ene WAN/Internet aansluiting bedraad is doorverbonden met een van de LAN aansluitingen van de Experiabox.
Als het anders is, dan wil ik dat NU weten en dan moet je eens goed duidelijk maken wat het dan wél is.

Tijs.

Sorry hoor ;( ik gebruik de sitecom om boven op zolder een beter bereik te hebben
Ik weet niet wat dan inhoud router/ extender zegt me allemaal niks
Ik dacht dat ik al had aangegeven dat ik een Kpn experiabox heb,dus gebruik ik de sitecom voor beter bereik
In ieder geval deze heb ik http://www.sitecom.com/nl/wireless-range-extender-n300/wl-330/p/217

Dus dan weet je dat NU hoop dat ik nu dan wel duidelijk ben...

Tsja, als je zoekt op 300N (wat jij noemde in je startposting) op de Sitecom site, dan kom je altijd op een Wifi router uit.
Zoek je op N300 dan zijn er meer keuzes...

De instructievideo op je link geeft precies aan wat je moet doen, en daar hoort (bij een extender) inderdaad het uitschakelen van de DHCP server functionaliteit uit op de extender.

Enige wat je mogelijk fout zou kunnen doen is:
a. Vergeten om wifi aan te zetten in de experiabox of te vergeten om die te beveiligen met een passphrase/sleutel.
b. Niet te weten welke beveiligingsinstelling er op de experiabox is ingesteld en welke passphrase/sleutel erbij hoort.
c. De repeater te ver vanaf de experiabox te configureren, dus dat de repeater het wifi netwerk van de experiabox niet kan zien (bij Site Survey stap in het filmpje).
d. De repeater na het configreren te ver van de experiabox neer te zetten dus dat de repeater het wifi netwerk van de experiabox niet kan zien (mogelijke verklaring van wegvallen verbinding).
Je hoort de repeater ong. halverwege te zetten tussen je zolder en de plek waar de experiabox staat. In ieder geval niet te ver weg van de experiabox.
[e. De Experiabox niet als router te configureren maar als een bridge. Ik neem aan dat je dát niet hebt gedaan. De Experiabox moet wél DHCP server aan hebben, vandaar dat die ook echt een router moet zijn.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tsja, als je zoekt op 300N (wat jij noemde in je startposting) op de Sitecom site, dan kom je altijd op een Wifi router uit.
Zoek je op N300 dan zijn er meer keuzes...

De instructievideo op je link geeft precies aan wat je moet doen, en daar hoort (bij een extender) inderdaad het uitschakelen van de DHCP server functionaliteit uit op de extender.

Enige wat je mogelijk fout zou kunnen doen is:
a. Vergeten om wifi aan te zetten in de experiabox of te vergeten om die te beveiligen met een passphrase/sleutel.
Er is wel een andere Wi-Fi verbinding die we gebruiken, en die doet het verder wel goed
b. Niet te weten welke beveiligingsinstelling er op de experiabox is ingesteld en welke passphrase/sleutel erbij hoort.
Ik heb net even op de Kpn experiabox ingelogd om te kijken, maar eerlijk gezegd zegt me dat niet zoveel dus daarom nu ook wat foto's bij toegevoegd, daarbij heb ik natuurlijk het wachtwoord even weggeknipt.
c. De repeater te ver vanaf de experiabox te configureren, dus dat de repeater het wifi netwerk van de experiabox niet kan zien (bij Site Survey stap in het filmpje).
Ik stel de sitecom beneden in, dat is maar een paar meter van de experiabox vandaan
d. De repeater na het configreren te ver van de experiabox neer te zetten dus dat de repeater het wifi netwerk van de experiabox niet kan zien (mogelijke verklaring van wegvallen verbinding).
Je hoort de repeater ong. halverwege te zetten tussen je zolder en de plek waar de experiabox staat. In ieder geval niet te ver weg van de experiabox.
Dat zou het wegvallen kunnen verklaren want ik zet de sitecom op zolder neer, kan ik dus beter op de 2de verdieping zetten dus
[e. De Experiabox niet als router te configureren maar als een bridge. Ik neem aan dat je dát niet hebt gedaan. De Experiabox moet wél DHCP server aan hebben, vandaar dat die ook echt een router moet zijn.]
k zou niet weten ofdat ik dat gedaan heb, hoe zou ik dat kunnen zien en of veranderen?

Tijs.

Alvast hartstikke bedankt voor je tijd en geduld :thumb:
Ik stel de sitecom hetzelfde in als de andere wifi verbinding instellingen daarbij staat bij eigenschappen :
Beveilingstype : Wpa2-Personal
Versleutelingstype: AES
en dan natuurlijk het wachtwoord
Hier nog even de foto's
netwerk1.jpgnetwerk2.jpgnetwerk3.jpg

Een mogelijke reden waarom het niet werkt is dat de opties in de wifi instellingen van de Experiabox nogal 'ruim' zijn opgezet (zie tweede schermafdruk van jou):
a. Ipv. puur WPA2 staat er WPA + WPA2
b. Ipv. een keuze voor TKIP of AES staat er TKIP + AES

Wat ik zou doen is de Experiabox eerst vastzetten op WPA2 en als encryptie AES (tweede schermafdruk).
Daarna nog eens de extender terugzetten naar fabriekswaarden, configureren zoals in de instructievideo, gebruikmakend van bovenstaande gegevens (en natuurlijk dezelfde passphrase als op de Experiabox is ingesteld).

Als ik de video goed bekijk (en de handleiding goed lees (vanaf 2-4-3) maak je er een tweede wifi netwerk bij (staat bij MAIN ESSID) waar jij dan je pc/laptop mee moet verbinden zodra klaar.

Tijs.

Yes! hij doet het gelukkig weer
Na de instellingen te hebben veranderd en weer alles opnieuw ingesteld te hebben, bleef die nog raar doen ff stekker eruit gehaald en toen deed die het weer :thumb:
Bedankt he :d ;)

Even nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkebblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan