Samsung TV met Sitecom Wireless adapter??

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Groet

Mijn vader heeft voor Sinterklaas een nieuwe Samsung 32 inch led tv gehaald. Daarbij kocht hij op aanraden van de verkoper een draadloos adapter van Sitecom. Deze sluit je met een kabel voor stroom via usb aan en met een andere met een ethernet kabeltje aan de tv. Waar ik nu echter op stuit bij de installatie is dat de tv vraagt om een Samsung-adapter voor draadloos internet, want de Sitecom herkent hij natuurlijk niet. Mis ik hier iets of moeten we boos worden op de verkoper?

Hartelijk dank

verplaatst naar televisie
Dat gaat idd zo niet werken.
Alleen de usb dongles van samsung zelf worden door de tv's herkend.

@jackall: De Sitecom zou een draadloze bridge moeten zijn tussen het Wifi netwerk en de tv.
Oftewel: Als het inderdaad een draadloze bridge is, dan moet die voordat hij wordt aangesloten aan de tv eerst worden ingericht zodat die zelfstandig verbinding maakt met het Wifi netwerk, pas daarna kan de bridge (bedraad) worden aangesloten aan de tv.

@topic-starter: WELKE Sitecom is je verkocht (noem alle type aanduidingen op de sticker en op de doos)? Jammer dat je dat er niet meteen bij gezet had.

Tijs.

@jackall: De Sitecom zou een draadloze bridge moeten zijn tussen het Wifi netwerk en de tv.
Oftewel: Als het inderdaad een draadloze bridge is, dan moet die voordat hij wordt aangesloten aan de tv eerst worden ingericht zodat die zelfstandig verbinding maakt met het Wifi netwerk, pas daarna kan de bridge (bedraad) worden aangesloten aan de tv.

@topic-starter: WELKE Sitecom is je verkocht (noem alle type aanduidingen op de sticker en op de doos)? Jammer dat je dat er niet meteen bij gezet had.

Tijs.

Dankje, dat lijkt eigenlijk ook het meest logische gezien de tussenkomst van de ethernet kabel.
Naam van het dingetje is WLX-2004, 'universal wi-fi adapter for SmartTV'. Nu heb ik geprobeerd om deze inderdaad via de computer in te stellen maar als ik het betreffende ip adres 192.168.0.234 intik laadt hij voor een tijdje en eindigt het met een 'Oeps niet gevonden'..

Laatst bewerkt:
Handleiding: hier
Ik neem aan dat je de WLX nog niets aan had gedaan. Dan zou op je bedrade verbinding van je pc/laptop een ip-adres in de 192.168.0.x beschikbaar gesteld moeten worden zodra je die bedraad aansluit, zodat je met
http://192.168.0.234
je werk zou moeten kunnen doen.
Let op: Zet http:// er echt vóór! Dus niet 192.168.0.234 'kaal' intypen in de adresbalk!
Werkt dit, dan kun je je werk gaan doen.

Werkt dit niet, doe dan 2 dingen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
a. Zet tijdelijk je wifi adapter uit door er 1x op te klikken, dan erop rechtsklikken en kiezen voor Uitschakelen. Zodra je klaar bent met de WLX de wifi adapter weer aanzetten ("Inschakelen"). :D
b. Kijk na via dubbelklikken op je bedrade verbinding en dan klikken op Details of je bedraad een ip-adres hebt in de 192.168.0.x reeks.
Klopt het allemaal, dus b. levert inderdaad zo'n 192.168.0.x ip-adres op, dan zal het probleem kunnen zitten in je webbrowser. Zet Wifi weer aan e.d., zodat je weer Internet hebt, en download/installeer een andere browser en probeer via die browser(s) bedraad verbinding te maken.
Opera
Firefox

Tijs.

@Tijs erg bedankt voor de uitleg, ik ga het nu proberen.

1. Het bedrade ip-adres betreft 192.168.178.16 dus na de 2e punt komt geen '0' zoals in jouw voorbeeld. ;)
2. Geen van de browsers ziet het zitten om verbinding te maken.

Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn (a. meest kansrijk!):
a. Je hebt je bedrade verbinding niet meer staan op "Automatisch ip-adres toewijzen" maar (ooit) een vast ip-adres ingesteld(!)
Klik in ncpa.cpl de bedrade netwerkverbinding, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen. Zet die (IPv4) TCP/IP-instellingen weer op "Automatisch ip-adres toewijzen" en verbind opnieuw met de WLX.
b. De WLX is niet nieuw maar er is al aan geknutseld. Zet de WLX terug naar fabrieksinstellingen en verbind opnieuw.

Tijs.

Vreemd genoeg was het niet het bovenstaande ip-probleem, ik kwam er namelijk achter dat ik de tv adapter gewoon aan het gebruiken was tijdens het surfen op mijn computer. Ook als ik mijn standaard wifi 300n adapter eruit haal kan ik op internet, hij ziet de tv adapter gewoon als LAN verbinding (je ziet dus het lan icoontje in de taakbalk, niet de wifi streepjes) en hij werkt dus. Ik stopte hem toen in mijn tv en..gewoon verbinding. Terwijl dat gisteren niet was.

Nu snap ik ook dat 192.168.178.16 dat je noemde: Je bent blijkbaar Ziggo abonnee, en als het kastje werkend is dan krijg jij (en de tv) via het apparaatje een ip-adres van de router van Ziggo, dus in de 192.168.178.x reeks.

Betekent dus ook dat "b. De WLX is niet nieuw maar er is al aan geknutseld.[...]" van toepassing was, want anders had het niet mogen werken, want was hij hagelnieuw en er was nog niets mee gedaan, dan had je pc/laptop toch echt een 192.168.0.x ip-adres moeten krijgen op zijn bedrade verbinding.

Natuurlijk is nu de vraag voor jou óf je inderdaad al eerder geprobeerd had het apparaat werkend te krijgen (bijv. via het gebruik van de WPS knop (danwel de WPS optie in de web-interface)). Verder mooi natuurlijk dat het apparaat werkt zoals verwacht.

Tijs.

Ik moet opbiechten dat ik dat gisteravond wel gedaan heb, met de wps knop inderdaad. Omdat dat toen niet bleek te werken heb ik het knopje daarna maar 15 seconden ingedrukt, toen 'moest hij wel gereset zijn'. Was dus niet het geval.
In de configuratie kan ik alleen niet komen, is dit dan te wijten aan Ziggo? Verder kan ik inderdaad tevreden zijn nu, dank voor de hulp.

Dat je niet meer in de configuratie kunt komen klopt, want... (staat ook in de handleiding): De DHCP server functionaliteit wordt uitgeschakeld als er verbinding is...
Dus de enige manier om er in te komen is op je bedrade aansluiting van je pc een vast IPv4 ip-adres in te stellen in de 192.168.0.x reeks, bijv. 192.168.0.10
Dan kun je er weer bij. En dan na de aanpassingen weer op Automatisch ip-adres verkrijgen terugzetten en ook voor de DNS-servers.

Natuurlijk kun je 'm ook resetten naar fabriekswaarden, maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen, nu. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan