• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam & meest recente datum & geef cel weer uit die rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belle01

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
kringverwijzing probleem..

dag,

ik ben al een poosje aan het knagen op volgende bewerking:

EXCEL_FLINTSTONES.jpg

zie ook .xlsx- bestand in bijlage.

Heb geprobeerd met max- functie, index - vergelijken, als(en( etc.. maar de combinatie is mij momenteel te machtig.

Kan iemand hierbij helpen?

thanks! :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoop dat dit goed gaat.

geweldig bedankt voor de snelle reply. Alles werkt, alleen vraag ik mij nu af hoe je de indirecte verwijzing naar kolom G kan doen in een ander tabblad:

ik dacht:

=INDIRECT(Sheet2!"G"&MATCH(MAX((C2:C9=C18)*E2:E9);E2:E9;0)+1)

alle andere data staat ook in "Sheet2" trouwens, dus zou er eerder zo ongeveer moeten uitzien:

=INDIRECT(Sheet2!"G"&MATCH(MAX((Sheet2!C2:C9=C18)*Sheet2!E2:E9);Sheet2!E2:E9;0)+1)

.. maar dit werkt niet :rolleyes:

aangepast bestand in bijlage!

Bekijk bijlage EXCEL_FLINTSTONES_II.xlsx

Laatst bewerkt:
Bijna goed:
Code:
{=INDIRECT("Sheet2!G"&VERGELIJKEN(MAX((C2:C9=C18)*E2:E9);E2:E9;0)+1}

Wel als matrixformule ingeven (Ctrl-Shft-Enter)

Bijna goed:
Code:
{=INDIRECT("Sheet2!G"&VERGELIJKEN(MAX((C2:C9=C18)*E2:E9);E2:E9;0)+1}

Wel als matrixformule ingeven (Ctrl-Shft-Enter)

Bijna goed. Formule bij mij (in originele bestand) ziet er nu als volgt uit voor het vinden van "Resultaat":

=INDIRECT("'Medische controle'!G"&MATCH(MAX(('Medische controle'!C5:C10000=A9)*'Medische controle'!E5:E10000);'Medische controle'!E5:E10000;0)+1)

Hij geeft wel degelijk een waarde weer uit de juiste kolom van ander tabblad, maar komt niet altijd precies overeen. Heeft dit te maken met de "+1" op het einde, want als ik deze verander naar "+7", "+8", ... kom ik wel het juiste resultaat tegen, maar dit zou uiteraard automatisch moeten gebeuren..

Om zo'n formule werkend te krijgen moet ik wel over alle elementen kunnen beschikken.
Ik kan van hieruit niet zien op welke plaats die gegevens staan en welke namen uw werkbladen hebben.
De formule gaat er nu van uit dat de gegevens , uitgezonderd kolom G, op het blad waar de formule komt.
De gegevens van kolom G staan idg op Sheet2 op dezelfde rijen als de gegevens van het formuleblad, daarom ook die +1.
Want de vergelijkenformule geeft het rijnummer waarop het gezochte item staat, dus moet ik 1 bijtellen van de bovenste regel die niet gebruikt wordt voor gegevens.

Probeer de formule maar in te passen, lukt dat niet zal je een bestand met de zelfde layout moeten posten.

Laatst bewerkt:
Deze moet dat voor elkaar krijgen:
Code:
=INDIRECT("'Medische controle'!G"&VERGELIJKEN(MAX(('Medische controle'!C5:C500="A100")*'Medische controle'!E5:E500);'Medische controle'!E5:E500;0)+5)

En deze geeft u direct het rijnummer waain het item staat:
Code:
=VERGELIJKEN(MAX(('Medische controle'!C5:C500="A100")*'Medische controle'!E5:E500);'Medische controle'!E5:E500;0)+5

Ook als Matrixformule.

Je moet wel tekst opzoeken in een tekstkolom, dus ook aangeven als tekst bv: "A100" en niet A100.

De formule heeft nog een kink in de kabel.

Er zit een kringverwijzing tussen cel O2 en cel N2:

O2: =IF(N2="x";MAX(('Medische controle'!$C$5:$C$5000=$A2)*'Medische controle'!$E$5:$E$5000);"")

N2: =IF(VALUE($O2)>=WORKDAY($L2;5);"x";"")

In de kolom O van tab 3 moet de formule zo zijn dat daar de laatste datum komt die in tab medische controle in
kolom E staat bij een bepaalde naam uit kolom C, in het voorbeeld is dat A100. Geen idee welke formule dat is, iemand?

Bekijk bijlage Opvolging Seating JVA II.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan