Enteren in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenisbaas

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2013
Hey Helpmij-ers

Ik ben een Noobje in PHP ik weet wel hoe je spaties moet doen maar hoe moet je nu enters doen?
Ik heb al met tabel geprobeerd maar dat is een gekloot.
Is het misschien
PHP:
echo <br> </br>
echo <br> </br>
// en zo verder?
Zoals met html?
Ik werk met DSV PHP Editor

Hopelijk kan iemand mij helpen
Maarten

Laatst bewerkt:
Bedoel je PHP of HTML?
In PHP heb je geen enters.

In HTML is het <br /> (eind van de regel, ga naar een nieuwe regel)

Ik bedoel PHP, maar is er een manier om dit dan wel te doen, lege vlakte ofzoiets...
Maarten

Gewoon op enter drukken, dan ga je in je editor naar de volgende regel.

Alleen tekst kun je online zien als een enter, mits er een <br /> in de tekst zit, dus HTML wordt er gebruikt.
PHP heeft alleen functies die uitgevoerd worden. Een enter is een design ding en dus HTML (in dit geval).

PHP heeft alleen functies die uitgevoerd worden. Een enter is een design ding en dus HTML (in dit geval).

Erger nog, er bestaan geen enters, alleen "newlines" (\n) en "carriage returns" (\r)

"enter" is een toets op je toetsenbord die ervoor zorgt dat je en "newline" en een "carriage return" invoert.

Als je in HTML naar de volgende regel wilt dan moet je door PHP een <br> tag laten afdrukken

echo "<br/>";

Htlm is dat wat een browser snapt en je kan laten zien en gebeurt clientside.
Php is een taal die op een server werkt en daar taken kan uitvoeren, onder ander data aan de server te geven om naar een browser te sturen in HTML(CSS, Javascrit, image....enz)

Hey Helpmij-ers

Ik ben een Noobje in PHP ik weet wel hoe je spaties moet doen maar hoe moet je nu enters doen?
Ik heb al met tabel geprobeerd maar dat is een gekloot.
Is het misschien
PHP:
echo <br> </br>
echo <br> </br>
// en zo verder?
Zoals met html?
Ik werk met DSV PHP Editor

Hopelijk kan iemand mij helpen
Maarten
Wat moet je zeker weten onnodige enters plaatsen doe je best nooit (het word er niet overzichtelijker op) juist indenteren.
Dit alles moet je editor per gebruiker doen (Ik heb robots die code cleanen). Weet dat bij de meeste veredelde editor je look van je code kan aanpassen
bij mij kan ik de look ook opslaan .Hiermee wil ik zeggen dat de editor die ik gebruik de code altijd op de zelfde mannier zal weergeven.
nu de verbetering van je script

De eerste oefening had je mogelijks vergeten

hello world

PHP:
echo "hello world";//hier mee laat ik weten dat het werkt en commentaar na de // niet zie

verbetering
PHP:
<?php
/**
*hier plaats ik mijn eerste commentaar wat er allemaal fout in het script is.
*verbetering aangebracht door kenikavanbis aanpassing end of lines
*door dat er een error kwam probleem opgelost op 17-12-2013
*/
echo "<br> <br>".PHP_EOL;
?>

Wat moet je zeker weten onnodige enters plaatsen doe je best nooit (het word er niet overzichtelijker op) juist indenteren.

De TS heeft amper duidelijk gemaakt wat hij precies wil dus het lijkt mij een beetje voorbarig om hem te vertellen dat zijn code onoverzichtelijk
wordt als hij een BR tag print.

Dit alles moet je editor per gebruiker doen (Ik heb robots die code cleanen).

Jakkes, automatisch code opschonen... klinkt als een recept voor gigantische problemen wanneer dat script er een keer niet uit kan komen wat hij moet doen. Het bekende "je mag maar twee lege regels achter elkaar hebben", wat de meeste "cleaners" dan interpreteren als "preg__replace("\n{2,}","\n\n", $string)" met als gevolg dat ook je html templates en emails naar de knoppen gaan.

Bijna. :-)

Plaats geen spaties waar ze niet van belang zijn (los van dat het mogelijk <br/> moet zijn)
En gebruik nooit PHP_EOL in je HTML want de HTML wordt gelezen door een browser die "\n" verwacht, niet de newline stijl die het OS van de server voorschrijft.

Daarnaast valt er altijd een lans te breken voor het argument dat je blokken HTML uberhaupt niet in echo statements moet zetten, maar dat is sterk afhankelijk van de omstandigheden.

Nu ben ik mogelijks niet zo duidelijk in mijn commentaar mijn dank dat je het laat weten

Nu las ik boven topicstart "enteren in php" dus dat hij iets print die br zie ik als gewone tekst hierna plaats ik dan de endof line (constante afhankelijk van besturingsysteem)
nu mijn commentaar over editor is de editor waar je mee programmeert dus kort een beetje uitleg over code schrijven.Zodat er een klein beetje structuur in de programeercode komt van startende scripters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan