Philips tv via tulp aansluiten op 5.1 set

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn Philips tv (32PFL4508H/12) op mijn 5.1 set van teufel aan te sluiten. In eerste instantie alleen stereo geluid geprobeerd. Helaas, weinig succes. De enige manier waarop ik uberhaupt geluid kreeg door mijn Teufel set, was door een kabel in de hoofdtelefoonaansluiting van de tv te doen, en deze aan te sluiten op de set. Dit is echter zeker niet ideaal, omdat de luidspreker van de tv dan ook aan blijft, en ik niet altijd met de teufel set luister, dus al met al: lastig. Ik heb ook geprobeerd de 3.5mm plug in de digitale audio output achter op de tv aan te sluiten, geen succes. Geen geluid. Ook bij het aansluiten met de tulp aansluitingen op de achterkant gewoon helemaal niks. Ik heb gezocht naar een manier om de audio output te selecteren, maar kon die nergens vinden. Als iemand iets weet wat ik kan proberen, graag..

M.v.g.

Tim

--------

Tot de conclusie gekomen dat het bijna niet mogelijk is om de tv aan te sluiten. Zie onderstaande posts.

Laatst bewerkt:
Met één "tulp" naar tulp snoer (geen 3,5mm jack) op de digitale audio uitgang van de tv naar de tulp digitale audio ingang van de Teufel zou het moeten werken. Wel op de receiver de juiste ingang kiezen!

@timmiej93 Gelet op de inhoud van je bericht neem ik aan dat de 5.1 geen HDMI aansluiting heeft, maar voor de zekerheid toch maar even gevraagd.........?

Laatst bewerkt:
kijk hier eens:
http://www.connectivityguide.philips.com/
Hier helpt Philips je verder.
Ik zou aansluiten op een versterker proberen.
Succes ermee

Ik ga t zo even bekijken. De set is wel actief, oftewel: er zit een versterker in de woofer.
Edit: De guide is zoals we gewend zijn van philips, voor échte leken. Gedetailleerde info is nergens te vinden. Heeft helaas niet geholpen.

Met één "tulp" naar tulp snoer (geen 3,5mm jack) op de digitale audio uitgang van de tv naar de tulp digitale audio ingang van de Teufel zou het moeten werken. Wel op de receiver de juiste ingang kiezen!

Ik moet het denk ik nog even iets uitgebreider vertellen: Mijn teufel set heeft geen digitale ingang, alleen maar de tulp standaarden voor een 5.1 set (L,R,Cent,Sub,Lrear,Rrear)
Het is een wat oudere set. De set heeft ook geen receiver verder, is gewoon een simpele plug and play set in mijn ogen. De enige ingangen zijn die 6 tulpjes, en de enige uitgangen zijn 10 van zo'n kabelklemmers waar je een kale kabel in steekt.

2kostenzer Gelet op de inhoud van je bericht neem ik aan dat 5.1 geen HDMI aansluiting heeft, maar voor de zekerheid toch maar even gevraagd.........?

Deze heeft inderdaad geen HDMI aansluiting.

----------------

Nou ,dit verklaart een hoop...
Eens goed bij de specificaties gekeken, en de tulp aansluiting op mn TV is een ingang, geen uitgang... Goeiemorgen Tim...
Er zijn in feite dus nog maar 2 uitgangen mogelijk, een digitale audio uitgang, enkele tulp aansluiting, of de hoofdtelefoonuitgang (niet fijn door onafhankelijk volume bij philips tv.)
Mijn enige hoop is in feite dus nog de digitale audio uitgang, maar omdat dit een enkele tulp aansluiting is weet ik t ook niet..

Laatst bewerkt:
Een oude Duivel... Dit maakt het wat complexer. Ben bang dat het dan, zonder extra "kastjes", niet meer dan "stereo" wordt, via SCART uitgang (verloopstekker SCART naar 3x tulp, gele vergeten, alleen rood en wit)

Een oude Duivel... Dit maakt het wat complexer. Ben bang dat het dan, zonder extra "kastjes", niet meer dan "stereo" wordt, via SCART uitgang (verloopstekker SCART naar 3x tulp, gele vergeten, alleen rood en wit)

Ik moet zeggen dat ik er ook echt van baal dat ik niet eventjes gewacht heb toen, want echt een paar weken erna kwam de nieuwe versie uit. Ik ga t even proberen met die verloopstekker, hebben we vast nog wel ergens liggen.

Let op: bij die verloopstekkers zijn er twee soorten, zender en ontvanger... ook zijn er met een schuifschakelaar aan de zijkant waarmee men deze functie kan omschakelen. Ding moet op "zender" (of "out") staan.

Ik heb er een gevonden, maar weet idd niet zeker wat voor een het is. Ik was sws al van plan het teufel controlstation 2 aan te schaffen, zodat ik met een combi van logitech ook muziek kan streamen naar de set vanaf mijn laptop.
Voor zover ik zie doet de scart adapter niets, dus denk ik dat het uiteindelijk daar op uitkomt.

Met dat controlstation los je het tv probleem niet helemaal op, je moet dan alsnog met een scartstekker werken want het controlstation heeft geen digitale input. Stereo krijgt dan een soort "upscaling" naar 5.1

Met dit (dure) kastje (Digitale Dolby AC3, DTS audio decoder) is het wel op te lossen:
http://www.mcsnet.nl/contents/nl/d126_audio-converters-omzetters.html

Ik zie het inderdaad nu ook, had ik nog niet eerder gezien. Wat een gedoe zeg. Soms is het best vervelend dat technologie zich zo snel ontwikkelt dat er geen standaard meer is. Mijn teufel set is nog geen 3 jaar oud, en toch al zo hopeloos ouderwets. Tegenwoordig gaat alles weer draadloos, met easylink en alles.
Ik denk dat ik het dan qua tv aansluiten uitgekeken ben, tenzij ik er een hoop geld in stop om via omwegen het resultaat te behalen. Voor het draadloos muziek streamen zal ik een nieuw topic aanmaken.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan