• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

database maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonyva

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
hallo

Ik heb zoveel gegevens van mensen dat ik er bijna niet meer aan uitgeraak , wie zou me kunnen helpen om een database te maken waarin je met knoppen werkt , zoals een knop persoonsgegevens en die dan naar een blad springt met die gegevens zoals naam,.. en als je save drukt die het i een tabel ofz giet, een beetje zoals de huisartsen die werken met databanken

dank voor de aandacht

Om hoeveel gegevens gaat het? Wat is jouw kennis van excel? Het wordt hier echt niet voor je gemaakt. Dus of de zoekfunctie gebruiken of wat meer gegevens plaatsen. En dan wel in een excelbestand. Als je iets wil als database zoals huisartsen gebruiken ben je, denk ik. hier op de verkeerd plek. Dan heb je het over een complexe relationele database.

Om hoeveel gegevens gaat het? Wat is jouw kennis van excel? Het wordt hier echt niet voor je gemaakt. Dus of de zoekfunctie gebruiken of wat meer gegevens plaatsen. En dan wel in een excelbestand. Als je iets wil als database zoals huisartsen gebruiken ben je, denk ik. hier op de verkeerd plek. Dan heb je het over een complexe relationele database.

Aantal gegevens zijn adressenlijsten, medische gegevens die ik bijhoud voor mezelf en grootouders,oude documenten toen me grootouders en verder in het leger zaten, enz,, mijn kennis is nogal klein enige dat ik kan is een simpele tabel maken maar meer ook niet, werken met knoppen en draaitabellen, relatie leggen tussen verschillende tabbladen kan ik niet, dit is zo mijn kennis ervan en de gegevens dat ik heb, twee dikke klasuur mappen vol bijna

Je zou ook een goed genealogie programma kunnen kopen, daarin de stamboom verwerken en dan de gegevens er aan hangen.
Exporteren van gegevens gaar via GEDCOM, een genealogie standaard.

Zoek maar eens op genealogie en software via Google.
Er is oo verrassend goede freeware als Aldfaer.
En er zijn veel (NL) demo versies, dus je kunt ze meestal uitproberen zodat je kiest wat bevalt.

Je zou ook een goed genealogie programma kunnen kopen, daarin de stamboom verwerken en dan de gegevens er aan hangen.
Exporteren van gegevens gaar via GEDCOM, een genealogie standaard.

Zoek maar eens op genealogie en software via Google.
Er is oo verrassend goede freeware als Aldfaer.
En er zijn veel (NL) demo versies, dus je kunt ze meestal uitproberen zodat je kiest wat bevalt.

Bestaat er ook een software beestje zelfde als aldfear voor medische gegevens,

Niet echt, maar iets in de buurt dat dokters gebruiken voor databases en medische gegevens

Dat lijken me typisch professionele programmas daar zul je niet snel een freeware of goedkope consumenten versie van vinden.
Je zou nog eens kunnen googlen op
medisch persoonlijk dagboek
of zo....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan