Systeemherstelpunten worden niet aangemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb Windows 8.1 geïnstalleerd en bemerkt, dat er geen systeemherstelpunten worden aangemaakt. Ik heb er voldoende schijfruimte voor gereserveerd. Ik kan wel handmatig herstelpunten aanmaken. Ik krijg echter niet te zien "kiezen uit meerdere herstelpunten".

Wat is hier aan de hand en kan ik het repareren?

Hallo het hof,

windows X configuratiescherm of tegels systeem
systeemeigenschappen
beveiligings instellingen
OS C systeem aanklikken (dus wordt blauw)
configureren
v systeem beveiliging inschakelen
OK

Gr,Digiharry

Dat is te simpel. Ik heb alles geconfigureerd zoals het hoort, dus het staat ook zeker aan. Anders was een handmatige aanmaak ook niet mogelijk geweest.

Hoi Peter.

Als je beveiliging is ingeschakeld voor desbetreffende schijf, en er is genoeg schijfruimte (schuifregelaar minimaal op 15%) worden er alleen automatische herstelpunten aangemaakt zoals hieronder beschreven door een citaat uit Microsoft ondersteuning voor Windows 8.1

Er wordt in Windows automatisch een herstelpunt gemaakt wanneer u bureaublad-apps en nieuwe Windows-updates installeert, als het laatste herstelpunt ouder is dan 7 dagen.

PS: Systeemherstel is niet beschikbaar voor Windows RT 8.1.

Dat is een perfect antwoord!!! IK maak inderdaad geen gebruik van bureauapps en de laatste update was nog geen zeven dagen oud. Even afwachten dus. :)

Dat is een perfect antwoord!!! IK maak inderdaad geen gebruik van bureauapps en de laatste update was nog geen zeven dagen oud. Even afwachten dus. :)

Perfect...haha ;) Het is wennen Windows 8, maar kan me zelf niet meer voor de geest halen of er bij het instaleren van Windows 8.1 (gepaard met de vele updates van stuurprogramma's, software, e.d.) nu wel of niet automatische een herstelpunt wordt aangemaakt, omdat ik regelmatig zelf de herstelpunten verwijder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan