ik kan geen media meer afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyromaantje

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
hoi,
ik kan sinds kort op mijn pc geen media meer afspelen. zowel mp3 als dvd. heb al verschillende extensies geprobeerd. ze doen het allemaal niet. dit is niet alleen het probleem bij media player maar ook bij spotify. deze speelt ook geen enkel nummer meer af. ik weet niet wat dit probleem zou kunnen zijn. ik heb de progs er al vanaf gegooid en opnieuw geinstalleerd. maar jammer genoeg zonder resultaat.
iemand een idee?
Mvg

Geen foutmeldingen?
Is er iets met je geluidskaart aan de hand/ drivers corrupt o.i.d.

Er zijn geen foutmeldingen. Ik zie hem ook niet afspelen. De playknop veranderd wel in een pauzeknop. Maar ik zie geen bolletje op de tijdbalk. Ik heb het op iedere mediaplayer. Zelfs op itunes. De drivers zijn in orde deze heb ik al nagekeken. Ik weet echt niet wat het probleem kan zijn
mvg

Heb je al een systeemherstel geprobeerd naar een datun toen het nog wel werkte?

Probeer desnoods als ultieme test de player die eigenlijk alles op deze aardbol probleemloos af kan spelen. Als zelfs die niet wil.................... Klik

ik heb een systeemherstel gedaan naar de datum van gisteren want toen werkte alles nog. dit werkte niet. dan heb ik eentje gedaan naar een datum van vorige week. en het werkt nog steeds niet. helaas werkt vlc ook niet. ze geven allemaal hetzelfde probleem. ik had vlc reeds geprobeerd. had deze al op de pc staan. toch al bedankt voor de reacties.

Wat 'zegt' configuratiescherm over je geluidshardware?

Hoor je helemaal geen geluid meer uit de speakers, ook niet bij het starten / afsluiten van Windows en / of bij het aanklikken van mappen in de verkenner?

in configuratiescherm staat overal apparaat werkt perfect. de testen die ik daar doe gaan ook probleemloos door men speakers. zo de geluidjes die je kan laten horen als er een usb uitgetrokken wordt en dergelijke. dus geluidskaart is niet stuk. het is echt puur ergens iets wat al mijn afspeelprogramma's ontregeld. maar ik zou niet weten wat

@pyromaantje : dan rest mij nog maar één mogelijke oorzaak als optie te noemen. Da's een gokje, maar goed ik noem 'm toch : jij hebt recentelijk in je geluidsinstellingen van Windows wijzigingen aangebracht, mogelijk vinkjes gezet of weggehaald bij (bijv.) digitale uitvoer en / of andere dingen aangeklikt binnen de geluidsinstellingen?

nee, ik heb er niets aan veranderd. ik ben geen pc-leek. moest dit zo over komen. ik ken er behoorlijk wat van. maar dit gaat mij toch het boekje te buiten. ik ben niet in mijn instellingen geweest. gisteren werkte alles perfect. ik heb de pc gewoon laten aanstaan (gelijk ik meestal doe) en vandaag krijg ik niets afgespeeld. ik hoor geluid als ik via youtube afspeel. maar dat is ook echt het enige wat afspeelt. bij alle andere spelers loopt het balkje van de tijd va het liedje niet eens. de play knop veranderd wel in pauzeknop.

Het gebeurt niet zo heel vaak, maar dit keer moet ik omwille van een gebrek aan alle logica qua verschijnselen en juist ook vanwege de dingen die gewoon nog wél werken, nu toch even passen. Een laatste poging : je hebt het één of andere virus binnengehaald? Heb je je scanners al laten kijken naar je gehele systeem?

jep ik heb mijn virusscanner al laten lopen en eveneens malwarebytes. beide vinden niets. ik snap het echt niet. ik denk dat ik genoodzaakt ben windows opnieuw te installeren.

Of handmatig alle (probleem) mediaspelers deinstalleren, machine opnieuw opstarten en er dan weer 1 teruginstalleren.

ik heb spotify en media player al een keer opnieuw geïnstalleerd. dit ook zonder resultaat

Offtopic discussies over softonic verwijderd, heeft verder niets met de vraag te maken.

Terug naar de vraag:
Heb nog niemand (including me) iets over mogelijk corrupte/missende codecs horen roepen.
Kijk daar eens naar en installeer evt. de codecs opnieuw. Misschien dat dat helpt.

denk dat er geen andere keuze meer over is dan volledige windows opnieuw te installeren. en hopen dat het dan is opgelost.

ik heb spotify en media player al een keer opnieuw geïnstalleerd. dit ook zonder resultaat

Maar heb je de VLC Player inmiddels ook al geprobeerd?
jackall kan heel goed gelijk hebben met z'n opmerking over codecs en de VLC Player heeft de meeste wel zelf aan boord.
Downloaden kan hier:
http://www.videolan.org/vlc/

ja, zoals enkele berichten geleden vermeld doet ook deze niets. hetzelfde probleem als alle andere. de tijdbalk loopt niet. zowel geluid als filmbestanden doen het niet. en een programma zoals spotify zou de programma's probleemloos moeten kunnen afspelen. hierbij zou ook geen probleem kunnen zijn met de codecs.

Ok, had ik even gemist in de consternatie denk ik ;)

De codecs eens kritisch bekijken en / of verwijderen voordat je Windows opnieuw installeert kan ook alleen maar winst opleveren : Je zou de stapjes eens moeten doorlopen die hier beschreven worden : Klik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan