Wat vinden jullie van deze website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,

Ik heb in de maand december al mijn oude websites omgezet naar nieuwe designs en er 1 geheel van gemaakt. (Homepage, domeinnaamchecker en adminpanel). Het is voor mn bedrijf. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. De meningen die ik tot nu toe heb gehoord zijn goed, nu wil ik het wel eens van gevorderde horen.

Bij kritiek, geef aub duidelijk aan wat er niet goed is of beter kan. En graag ook suggesties dan. Opmerkingen als "Ik vind de header lelijk" kan ik niet heel veel mee :o

Homepage,Domeinchecker

Hoop veel van jullie te horen. (Btw, de website is bedoeld voor desktop gebruik. Op mobiele apparaten komt er nog een alternatief)

Gino

Laatst bewerkt:
3 opmerkingen :

- 't geheel vind ik er goed uitzien
- het tekstje 'Scroll naar beneden' doet (m.i.) ietwat amateuristisch / infantiel aan. Wellicht oogt een pijltje dat naar beneden wijst, iets professioneler?
- de diensten die aangeboden worden zijn alleen middels de icoontjes zichtbaar. Persoonlijk vind ik het prettig als er ook tekst onder zou staan. (Niet iedereen kan de icoontjes gelijk 'doorgronden'.

3 opmerkingen :

- 't geheel vind ik er goed uitzien
- het tekstje 'Scroll naar beneden' doet (m.i.) ietwat amateuristisch / infantiel aan. Wellicht oogt een pijltje dat naar beneden wijst, iets professioneler?
- de diensten die aangeboden worden zijn alleen middels de icoontjes zichtbaar. Persoonlijk vind ik het prettig als er ook tekst onder zou staan. (Niet iedereen kan de icoontjes gelijk 'doorgronden'.

1. Dankjewel, doet me goed :)
2. Heb je idd wel gelijk in, heb het gelijk aangepast. Wellicht is dit wa beter.
3. Daar zat ik bij het ontwikkelen ook al problemen mee, dus dacht ik "Hover functie!", dus heb ik het gedaan dat bij een Mouse over de tekst in de heading te staan komt. Maar wellicht inderdaad nog een verbeterpuntje.

Dankje!

Site werkt niet in IE8 (wel in Firefox)
Splash screen (http://gj-webdev.com/) heeft slechts een klein plekje om te klikken; waarom niet de hele bladzijde.
Ben het eens met gast0225 over die (wel erg grote) iconen. Ze zien er ook niet uit alsof je ze aan kan klikken. Met wat slimme randjes kan je beter herkennen dat ze klikbaar zijn.

Ron

Site werkt niet in IE8 (wel in Firefox)
Splash screen (http://gj-webdev.com/) heeft slechts een klein plekje om te klikken; waarom niet de hele bladzijde.
Ben het eens met gast0225 over die (wel erg grote) iconen. Ze zien er ook niet uit alsof je ze aan kan klikken. Met wat slimme randjes kan je beter herkennen dat ze klikbaar zijn.

Ron
IE8: Heb ikhet inderdaad nog niet in getest, denk dat de javascript niet meewerkt daar. Zal er eens naar kijken zodra ik de kans heb :)
Spalsh screen: Daar heb je een heel goed punt, ook dat heb ik gelijk aangepast, thanks!
Iconen: Ik snap wat jullie bedoelen, ben het met jullie eens, ik ga er iets aan doen in de komende dagen.

Dankjewel!

Website:
- Ik krijg op het moment dat ik de site open een groot vlak met daarop alleen een stuk tekst dat je webontwikkeling doet en wat de url is. Daarnaast nog een raar tekentje onderaan.
Naar mijn mening zijn die tussenschermen zwaar irritant en ga ik meteen al wegrennen.
- Kleur combinatie is goed te doen.
- Op het moment dat ik een menu zie wil ik ook weten voordat ik een mouseover doe wat ik daar kan vinden. Nu is het raad het plaatje
Daarnaast op het moment dat ik op een menuitem mouseover, dan wisselt de info in het computerscherm. Leuk gemaakt, alleen dan krijg je de neiging om daar op te klikken. Mouseover event is afgelopen en de info het beeldscherm is weg.. resultaat.. ik ben erg teleurgesteld dat ik het kwijt ben.
-
- blijkbaar zitten er nog pagina's onder de 'hoofdpagina' hier kan je komen door te scrollen. Ik kan geen enkele indicatie vinden dat die pagina's überhaupt aanwezig zouden zijn.
- De tekst in de infoblokken is erg karig en erg algemeen naar mijn mening. Ik zou daar iets van samenvoegen of meer informatie toevoegen..
- Stel je informatie positief op "Als uw bedrijf nog niet zo bekend is kan een website de sleutel tot bekendheid zijn. Maar dan moet deze website wel gevonden kunnen worden. En helaas werken niet alle zoekmachines hier even makkelijk aan mee." Er jammer dat de zoekmachines niet meewerken, maar dat is jouw zorg, niet die van de klant. Jij zorgt er gewoon voor dat ze te vinden zijn in de zoekmachines. Punt.
- Heb je referenties? Websites die je al gemaakt hebt? Link deze.
- Stapeltje spelfouten die je er nog even uit mag vissen. Lees het allemaal nog even goed door.

Domeinchecker:
- Weer dat irritante tussenscherm.
- Waarom zit dit niet ge-embed in je hoofdwebsite?
- Krijg ik alleen een domeinnaam? Zit er hosting bij? Wat zijn de specificaties van deze overeenkomt?
- Waar kan ik klikken om meteen mijn domeinnaam te registeren?
- Maak deze pagina iets overzichtelijker en duidelijker. De grote blokken met de naam en het domein erin zijn overbodige ruimte inname. Er kan meer op een scherm.

Laatst bewerkt:
De homepage ziet er netjes uit, maar over de gebruiksvriendelijkheid heb ik wel mijn twijfels. Om te beginnen zijn daar de icoontjes die je diensten weergeven, als ik dit topic niet gelezen had, was ik er waarschijnlijk niet achter gekomen dat ik op een icoontje moet klikken om informatie over de betreffende dienst te zien.
Het idee van doorscrollen is wel leuk, maar het duurde ook een hele tijd voordat ik erachter kwam dat er nog een contactformulier tevoorschijn komt als je verder naar beneden scrollt.

Niet geheel onbelangrijk: op je site zijn diverse (slordige) taalfouten te vinden. Misschien vindt niet iedereen dit even belangrijk, maar het staat onprofessioneel en slordig. Zorg dat dit in orde gemaakt wordt!

Wat betreft de domeinchecker, is naar mijn mening ook de gebruiksvriendelijkheid niet ideaal. Je moet het gewenste domein invullen zonder het top-level domain (nl., .com. etc.). Als ik wil weten of een bepaalde domeinnaam beschikbaar is, wil ik de volledige domeinnaam invullen.
Na het invullen van je gewenste domeinnaam wordt er mooi naar beneden gescrollt en is er zichtbaar wat beschikbaar is, maar dan houdt het op. Zorg ervoor dat de beschikbare domeinnamen klikbaar zijn en dat de bezoeker doorgestuurd wordt naar een bestelformulier.
Tot slot is het voor mij ook niet duidelijk waarom de domeinchecker een aparte site is, integreer deze in je homepage.

Edit: even een taalfout in mijn eigen bericht aangepast ;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Website:
- Ik krijg op het moment dat ik de site open een groot vlak met daarop alleen een stuk tekst dat je webontwikkeling doet en wat de url is. Daarnaast nog een raar tekentje onderaan.
Naar mijn mening zijn die tussenschermen zwaar irritant en ga ik meteen al wegrennen.
- Kleur combinatie is goed te doen.
- Op het moment dat ik een menu zie wil ik ook weten voordat ik een mouseover doe wat ik daar kan vinden. Nu is het raad het plaatje
Daarnaast op het moment dat ik op een menuitem mouseover, dan wisselt de info in het computerscherm. Leuk gemaakt, alleen dan krijg je de neiging om daar op te klikken. Mouseover event is afgelopen en de info het beeldscherm is weg.. resultaat.. ik ben erg teleurgesteld dat ik het kwijt ben.
-
- blijkbaar zitten er nog pagina's onder de 'hoofdpagina' hier kan je komen door te scrollen. Ik kan geen enkele indicatie vinden dat die pagina's überhaupt aanwezig zouden zijn.
- De tekst in de infoblokken is erg karig en erg algemeen naar mijn mening. Ik zou daar iets van samenvoegen of meer informatie toevoegen..
- Stel je informatie positief op "Als uw bedrijf nog niet zo bekend is kan een website de sleutel tot bekendheid zijn. Maar dan moet deze website wel gevonden kunnen worden. En helaas werken niet alle zoekmachines hier even makkelijk aan mee." Er jammer dat de zoekmachines niet meewerken, maar dat is jouw zorg, niet die van de klant. Jij zorgt er gewoon voor dat ze te vinden zijn in de zoekmachines. Punt.
- Heb je referenties? Websites die je al gemaakt hebt? Link deze.
- Stapeltje spelfouten die je er nog even uit mag vissen. Lees het allemaal nog even goed door.

Domeinchecker:
- Weer dat irritante tussenscherm.
- Waarom zit dit niet ge-embed in je hoofdwebsite?
- Krijg ik alleen een domeinnaam? Zit er hosting bij? Wat zijn de specificaties van deze overeenkomt?
- Waar kan ik klikken om meteen mijn domeinnaam te registeren?
- Maak deze pagina iets overzichtelijker en duidelijker. De grote blokken met de naam en het domein erin zijn overbodige ruimte inname. Er kan meer op een scherm.

1. Die mening is wel uniek :o haha, sommige mensen vinden dat het mooiste van de hele website. :p
2. Gelukkig :p
3. Klopt, ga ik nog iets aan doen! Thanks
4. Daar is dus dat gekke plaatje voor op de homepage voor, moet een pijltje omlaag voorstellen xD
5. Ik kan die informatie inderdaad nog wel een beetje uitbreiden.
6. Ik bedoel met promotie: zoekmachine optimalisatie, open graph tags, google advertenties, en socialmedia, etc. Dat is niet altijd standaard. Vooral niet tegen de lage prijzen voor een website.
7. Referenties heb ik wel, maar die plaats ik liever niet omdat het niet allemaal officiele bedrijven zijn, en het voor hun niet echt bevorderlijk is. Ik wil nog wel een persoonlijk portofolio maken, waarin veel openbare projecten komen.
8. Ik heb er nu nog een keer doorheen gelezen, sommige info duidelijker geformuleerd, maar veel spellingsfouten kan ik toch niet vinden :o En dat op hbo-niveau :p

9,10,11,12. Eigenlijk is de domeinchecker niet bedoeld voor jan en alleman. Die prijzen zijn enkel voor al geregistreerde klanten. Die kunnen op die checker hun namen zelf checken en die in het admin-panel bestellen.
13. Daar heb je gelijk is, er moet nog het een en ander aan gebeuren.

Bedankt voor je goede feedback, ik weet wat er nog eventueel beter kan. Thanks :D

De homepage ziet er netjes uit, maar over de gebruiksvriendelijkheid heb ik wel mijn twijfels. Om te beginnen zijn daar de icoontjes die je diensten weergeven, als ik dit topic niet gelezen had, was ik er waarschijnlijk niet achter gekomen dat ik op een icoontje moet klikken om informatie over de betreffende dienst te zien.
Het idee van doorscrollen is wel leuk, maar het duurde ook een hele tijd voordat ik erachter kwam dat er nog een contactformulier tevoorschijn komt als je verder naar beneden scrollt.

Niet geheel onbelangrijk: op je site zijn diverse (slordige) taalfouten te vinden. Misschien vindt niet iedereen dit even belangrijk, maar het staat onprofessioneel en slordig. Zorg dat dit in orde gemaakt wordt!

Wat betreft de domeinchecker, is naar mijn mening ook de gebruiksvriendelijkheid niet ideaal. Je moet het gewenste domein invullen zonder het top-level domain (nl., .com. etc.). Als ik wil weten of een bepaalde domeinnaam beschikbaar is, wil ik de volledige domeinnaam invullen.
Na het invullen van je gewenste domeinnaam wordt er mooi naar beneden gescrollt en is er zichtbaar wat beschikbaar is, maar dan houdt het op. Zorg ervoor dat de beschikbare domeinnamen klikbaar zijn en dat de bezoeker doorgestuurd wordt naar een bestelformulier.
Tot slot is het voor mij ook niet duidelijk waarom de domeinchecker een aparte site is, integreer deze in je homepage.

Edit: even een taalfout in mijn eigen bericht aangepast ;).

De icoontjes ga ik nog aanpassen. Is inderdaad een goed punt :) En als het goed is scrollt ie gelijk door tot het einde zodat er daarna een contactformulier opent. Of bekijk je mobiel? Mobiele website in namelijk nog in de maak, preview.

Spellingsfouten die ik heb kunnen vinden zijn eruit. Voor de rest zie ik er geen :o

Goed idee, een functie om gewoon een domeinnaam inclusief tld te checken. Bestellen is helaas niet mogelijk voor iedereen, dus een bestelformulier gaat um niet worden. :(

Ik vind het zelf ook een goed idee om toch nog op de homepage een checker te maken. Ik ga het overwegen :D

En als het goed is scrollt ie gelijk door tot het einde zodat er daarna een contactformulier opent. Of bekijk je mobiel?

Klopt, uiteindelijk verschijnt er ook wel een contactformulier, maar wat ik bedoelde is dat ik mij afvraag of iedereen wel helemaal tot beneden gaat doorscrollen. Misschien dat het verstandig is om verder bovenin je pagina al aan te geven hoe mensen contact kunnen opnemen.

Daar heb je inderdaad een goed punt! Ga er een knopje voor maken op de homepage! Dankje :o

Ik ben niet echt een expert, maar ik kan je wel wijzen op twee dingen;p
1. Onder domein heb je "potentiele klanten", dit moet zijn "potentiële klanten".
2. Onder lancering heb je ergens in de tekst "laceren" inplaats van "lanceren".

Voor de rest ziet het er mooi en overzichtelijk uit!

oops, :o haha, snel aangepast.. Gelijk achter een bug in mn CMS gekomen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan