Via standaardgateway naar modem ipv router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diderik0529

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo,

Ik vraag jullie hulp omdat ik een probleem heb betreffende mijn router.

Het probleem:
Als ik mijn mijn router (Sitecom WL-351) wil configureren, dan wil dat niet omdat ik gelijk doorgestuurd wordt naar de configuratie pagina van mijn modem.
Ik heb wel verbinding met het internet (via de Sitecom) maar kan dus niet de routerinstellingen opvragen.

Wat ik al heb geprobeerd:
Beide ip-adressen: 192.168.178.1 wat cmd aangeeft als standaardgateway en 192.168.0.1 wat de sitecom zelf aangeeft.
Ik heb ook de router al gereset en vervolgens beide ip-adressen opnieuw geprobeerd. Zonder succes.

Mijn vraag:
Weet iemand hoe ik mijn wel verbinding kan maken met de configuratiepagina van mijn router?

Groeten,
Diderik

Laatst bewerkt:
Heb je naar het resetten van de modem al een keer de computer herstart? Het lijkt alsof de router niet goed geconfigureerd is: standaard gateway adres en modem adres dienen hetzelfde te zijn. Indien je kan voer eens een hard reset naar fabrieksinstelling van de modem uit. Erna herstart je je computer.

Mijn modem is het probleem niet. Maar mijn router.
En de standaardgateway is ook het adres van mijn modem.
En een hard reset van de router heb ik al geprobeerd, maar dusver zonder succes.

Heb je modem en router in aparte kastje of is dat een kastje?

Beide ip-adressen: 192.168.178.1 wat cmd aangeeft als standaardgateway en 192.168.0.1 wat de sitecom zelf aangeeft.

Diderik
Je moet dus eerst de Sitecom in de range van 192.168.178.1 zetten op een vrij ip adres buiten de dhcp range 192.168.178.200 bijvoorbeeld...
Hoe?
Zet je systeem op vast ip 192.168.0.22 bijvoorbeeld met gateway 192.168.0.1 en verbind via een kabel je met de LAN poort log dan in op de sitecom 192.168.0.1
Verander daar het ip adres van 192.168.0.1 naar 192.168.178.200 en sla op.... je bent dan wel je verbinding meteen kwijt, maar das ok.
Nu de Sitecom weer in het netwerk plaatsen en je systeem niet vergeten op auto ip zetten en... dan kun je in de Sitecom 192.168.178.200 en in de router 192.168.178.1 komen .....

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Zou je het nog een keer kunnen uitleggen? Want het grootste gedeelte snap ik wel.
Maar ik moet dus eerst mijn PC een vast ip geven, en vervolgens verbinden met de sitecom. Maar is de sitecom nou verbonden met de modem op dat moment of niet?
Want daar loop ik vast. Want ik kan mijn PC een vast ip geven en gateway, maar dan kom ik niet in de sitecom via 192.168.0.1.

Ik heb het inmiddels opgelost.
Ik heb de kabel die van het modem naar de router gaat in de WAN poort gedaan ipv een LAN poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan