Mijn zus wilde een aantal bestanden van haar oude XP computer naar een 2.5" externe hardeschijf verplaatsen en sinds dien doet die schijf het niet meer. Zowel op een PC met Windows 7 als op een PC met Windows 8.1 als op de XP computer zelf wordt de schijf in zekere zin niet herkent. Als ik schijfbeheer open blijft deze leeg en laat hij geen enkele schijf zien, en in verkenner krijgt de schijf geen naam of volume. 
Als ik in verkenner ook maar klik op de schijf loopt Windows vast tot ik de externe schijf los koppel van mijn PC. Aangezien er belangrijke data op de externe schijf staat, zou ik deze graag willen recoveren.
De schijf is niet gevallen of wat dan ook, dus fysieke schade zou er niet moeten zijn. Ik weet overigens niet zeker meer of de schijf in NTFS, FAT32 of exFAT als bestandssysteem ingesteld was.

Als ik in verkenner ook maar klik op de schijf loopt Windows vast tot ik de externe schijf los koppel van mijn PC. Aangezien er belangrijke data op de externe schijf staat, zou ik deze graag willen recoveren.
De schijf is niet gevallen of wat dan ook, dus fysieke schade zou er niet moeten zijn. Ik weet overigens niet zeker meer of de schijf in NTFS, FAT32 of exFAT als bestandssysteem ingesteld was.