powerline adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Beste Helpers,

ben in bezit van 4 x powerline adapter ZYXEL PLA 4201.
2 stuks installeren perfect, maar om er 4 te installeren lukt mij totaal niet, de leverancier levert alleen engels talige handleiding, dit is helaas voor mij niet leesbaar,
Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik nummer 3 en 4 kan installeren.

MvrG Kees

Oke, ik snap de handleiding wel.

Goed laten we vanaf het begin beginnen. Je hebt je eerste apparaat met het tweede apparaat verbonden door op de reset/encrypt te drukken op de ene en dan binnen 2 minuten dat op het andere apparaat gedaan, toch?

Om apparaat 3 en 4 toe te voegen is eigenlijk niet heel moeilijk.
Eerst steek je het 3e apparaat in het stopcontact en houd je de reset/encrypt button voor 5 tot 8 seconden ingedrukt. Als het goed is gaat nu het lampje bij het huisje 1 keer rood knipperen en gaat dan uit. Dat is goed

Nu ga je op je 1e of je 2e apparaat (dit maakt niet uit) weer een halve seconde tot 3 seconden drukken net zoals je met je 1e en je 2e hebt gedaan.
Nu moet je weer binnen 2 minuten de knop 1 seconde indrukken op je 3e apparaat. Het lampje bij het huisje op het 3e apparaat moet branden als het goed is.

Precies ditzelfde doe je ook met de 4e, je kunt dan kiezen of je apparaat 1,2 of 3 kiest, dit maakt niet uit.

Hopelijk lukt het zo, dan hoor ik het graag als het gelukt is.
Als het niet gelukt is hoor ik dat ook graag!

Laatst bewerkt:
hiddehoy,
Hier ben ik weer met de melding dat het mij nog niet gelukt is, mogelijk zit er al een fout in, want heb al weken op de reset knoppen lopen drukken, is het misschien verstandiger om de nr 3 en 4 eens te resetten,.?? Na het indrukken ca 5 sec,gaat niet huisje iets zichtbaar brengen, wel gaat 3 helemaal uit,
zo ja het resetten, dan ook graag uw hulp hierbij.

Het was zelfs zo erg dat nr 1 het huisje uitging na indrukken, en na veel getob weer groen werd. pfff en op nr 1 staat mijn KPN signaal voor interactive tv.

Dank alvast

even een reactie weer naar Hiddehoi, om te laten weten dat het is gelukt, vraag me niet hoe precies, maar wel grotendeels via jou gegevens, alleen de lampjes bij de huisjes , rood knipperen is niet gebeurd.
Bedankt .

Jaikke.!

Sorry dat ik niet gereageerd heb, had het even druk... Maar in ieder geval fijn dat het gelukt is en veel plezier ermee!

gesloten topic.

Deze topic is gesloten, doch is deze weer te openen, mijn pla 4201 werk weer niet, krijg geen verbinding.??

Op elk apparaat of een specifiek apparaat?

Reset anders het volledige powerline systeem.

Nr 1 werkt perfect met nr2.
De nr.3 ( printer) blijft huisje Rood knipperen. Binnen 2 minuten weer nr 2 voor 2 sec. Indrukken, dan zou toch powerled moeten gaan kniperen.
Maar op nr 2 gebeurd totaal niets. Ook daar moet toch iets aangaan geven dat er verbinding word gezocht.??
Thanks.

Voeg even je twee berichten samen, dubbelposten mag niet.

Als je i.p.v. nr. 2 nr. 1 indrukt en dan de printer, werkt het dan wel?

Nr 1 werkt perfect met nr2.
De nr.3 ( printer) blijft huisje Rood knipperen. Binnen 2 minuten weer nr 2 voor 2 sec. Indrukken, dan zou toch powerled moeten gaan kniperen.
Maar op nr 2 gebeurd totaal niets. Ook daar moet toch iets aangaan geven dat er verbinding word gezocht.??
Thanks.

Morgen ff doen, ? I, laat het weten!! ?

Bedankt, alles werkt weer, rode huisje knippert nog wel, maar printer werkt wel, en das belangrijkste hoor.

groet.Kees

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan