Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korkel

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Hallo,

Ik heb een oude computer, hier is een nieuwe grafische kaart ingedaan. Wanneer ik de computer opstart krijg ik de volgende beeps: 1 lang en 2 kort. Ik heb geen idee wat het kan zijn, dit had ik ook bij me oude grafische kaart?

Foto van het moederbord: [smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads7/52ed0db7ccbb1/52ed0db71a06e-20140201_155938.jpg[/smallimg]

Heeft iemand een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Korkel,

Ik heb jouw afbeelding even kleiner en klikbaar gemaakt. Dit doe je door de foto tussen de tags "smallimg" te zetten.

Hoi Korkel,

Ik heb jouw afbeelding even kleiner en klikbaar gemaakt. Dit doe je door de foto tussen de tags "smallimg" te zetten.
Ok, wist ik niet.
Hallo

Volgens mij een video error.

http://www.computerhope.com/beep.htm

Misschien stof (slecht kontakt) in de motherboard connector ???

Er is duidelijk ook veel stof aanwezig in de het c.p.u. koelblok.

Peter
Nu even in het Nederlands? Ik weet wel wat van computers, maar dit snap ik niet.

Hoi,

Zo te zien heb je een asus moederbord met een award bios dus en de link van vdk_k kan je de betekenis van de bios piepje achterhalen zo te zien heeft het met je videokaart te maken (aansluiting?) en verders zit er veel stof op de koeler van de processor

Zou je voeding kunnen zijn welk merk en type heb je?

Laatst bewerkt:
misshien weet ik het al, die andere video drivers zijn niet verwijdert en dan doet die nieuwe het ook niet heb ik ook is een keet gehad

Hoi,

Denk het niet want had het ook al met de oude kaart

Hoi,

Geef even aan welke voeding je hebt, heb je eventueel er nog 1 om te proberen

wat je kan doen is:

kabels voeding eraf alles ontkoppelen, stroom van hele moederbord af, en dan rustig alles schoonmaken met een doekje voorzichtig en geen vocht gebruiken.
videokaart eruit, werkgeheugen eruit, alles even eruit. stekkertjes goed aansluiten kijk vooral naar de hoofdaansluiting van voeding naar moederboard de grote dikke kabel, zorg dat die goed zit, zonder videokaart computeropstarten kijken hoe het even afloopt.
Geen beeps = videokaart probleem , nog steeds beep moederbord storing ergens. Beep over geluk gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan