Advies gevraagd bij aankoop beveiligingscamera's met opnamemogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik zou een systeem willen aanschaffen dat het volgende doet:

In een restaurant moeten 3 camera's binnen opgehangen worden en in de bureau achterin moeten de beelden van die 3 camera's worden opgenomen. Dit liefst met een timer, zodat enkel tijdens de openingsuren wordt opgenomen. Liefst in HD.
Graag zou ik een draadloze oplossing willen zodat ik enkel voor stroom moet zorgen maar niet overal kabel moet trekken voor die camera's aan te sluiten. Ook moet deze oplossing aan het internet hangen zodat ik van overal toegang heb via PC en iPhone/Android. Liefst ook camera's met zoom mogelijkheid. Nachtzicht en draaien hoeft niet.

Ik denk dat dit de situatie een beetje uitlegd.

Het budget is +/- €500.

Op zich zou ik dus 2 mogelijkheden hebben;

- Een NAS met 3 WIFI IP camera's

of

- Een NVR met ingbouwde HDD en 3 CCTV camera's.

Ik heb al uren vergeleken, maar geraak er niet uit.

Iemand tips en advies?

Bedankt!

Grt.

De bandbreedte voor wifi voor 3 camera's full HD is 60Mb indien het encoded streams zijn. De camera's moeten dan echter ook de hardware encoding kunnen doen. Anders moet je rekening houden met 60Mb per camera wat eigenlijk niet haalbaar is over (naar een enkele basestation).

In alle gevallen ga je er niet raken met 500 euro. De NAS + camera's is het goedkoopste, maar om deze uit te rusten met genoeg opslag + snel genoeg voor decoding + verwerking van de data is ook niet een zaak van een paar tientjes.

Een NAS met genoeg processor kracht om 3 streams te kunnen doen begint pas bij zo'n 300 euro. Als de camera's de encoding kunnen doen wordt dat al minder, maar dan heb je weer 3 duurdere camera's nodig.

NVR = betere encoding en besturing, maar de backend en apps zijn vaak beroerd
NAS = goedkoper en betere backend, maar moet je passend maken met de camera's

Weet je zeker dat je het alleen tijdens openingstijden wilt laten draaien? Wat als er wordt ingebroken?

Hoi,
@wampier

Bedankt alvast voor je antwoord.

Waar zou ik kunnen op besparen?
Welke functies zou ik eventueel moeten weglaten om de prijs te drukken?

Ik denk dat een NAS een duurdere maar betere oplossing zal zijn.

Ik dacht bijvoorbeeld aan de DS114 van Synology, zie:
INFO: https://www.synology.com/en-global/products/overview/DS114
PRIJS: http://www.nascenter.be/product/341057/synology-ds114.htm

(Ik heb even gedacht om een dubbele nas te nemen met 2hdd's in raid1, maar dat is niet nodig, het is voldoende om gewoon de beelden op te slagen en ik zal zelf wel voor backup zorgen indien nodig)

Volgens de compatibiliteit van Synology:

kan ik als HDD gebruiken bijvoorbeeld:
een 2TB HDD van Seagate geoptimaliseerd voor Video: http://www.lasystems.be/Seagate/ST2...neHD2TB3.5SATA6GbsNCQ64MB/product/316770.html

En dan nog de camera's:
Dat is wsl wel het moeilijkste, daar heb ik wel wat hulp bij nodig qua functies enz.
Synology biedt ook hier een compatibility list voor aan:
https://www.synology.com/en-global/support/camera/all/all/t/all/all/all/1/all

En ten slotte wat ik niet goed begrijp is dat je een camera licentie pakket van synology moet aankopen ofzo?

Thx!

Grt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat je het alleen tijdens openingstijden wilt laten draaien? Wat als er wordt ingebroken?

Hallo, hier hebben we over nagedacht, maar dit is niet belangrijk voor ons, het gaat er vooral om dat men vanop afstand kan een oogje in het zeil houden als we niet aanwezig zijn, (controle personeel, kassa, enz) evt kunnen we later de timer nog steeds uitschakelen, maar dit is niet echt een vereiste.

Grt.

Hallo,

Ik heb weer wat gezocht en ben tot volgende conclusie gekomen;

Stel dat ik het volgende aanschaf:

1x D-LINK DCS-5222L (€179)
2x D-LINK DCS-942L (€149x2=€298)

Samen is dit dus: €477, en dan heb ik 3 camera's die zelfstandig kunnen werken (en tot 7 dagen kunnen opnemen via een sd-kaartje) het zijn allen cloudcams dus ze kunnen makkelijk bekeken worden via apps voor smartphone, en ik kan indien nodig altijd nog een NVR (D-LINK DNR-322L) erbij kopen indien ik wil uitbreiden. Voor mij zijn deze 3 camera's voldoende denk ik.

Heeft iemand hier een mening over?

Positieve of negatieve bedenkingen?

Thx!

Grt.

Laatst bewerkt:
In principe niks op tegen, maar inderdaad wel een andere oplossing ;) De resolutie is natuurlijk wel een stuk minder dan je eerst aangaf.

720p voor de hoofdcamera en 640x480 voor beide andere. Als het echter voldoende is, is dit mogelijk wel een uitkomst. Ik ken alleen de producten specifiek niet, dus geen aanbeveling wat betreft kwaliteit en gebruiksgemak.

Intussen de aankoop gedaan van 2x D-Link DCS-5222L (Pan/Tilt/Zoom Cloud Camera).

Voor en nadelen, nadeel:

De resolutie 720p is enkel zichtbaar als je via de webbrowser kijkt, en dan nog is het toch niet echt HD, maar bon tis goed genoeg.

Heb nu ook de ibood deal gekocht met 2 'mr. safe ipcameras' aan de helft van de prijs van de dlinks, maar ze zien er me veel beter uit..
Dlink loopt vaak vast als ik wil kijken en teglijk opneem.. bon nog wat testen en we zien wel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan